Gå til innhold

Hvor mange kredittkort har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ett med grense på 40 000 kr. Hittil er ferien betalt derfra, og det betales tilbake når feriepengene kommer. Jeg bruker aldri mer enn det jeg vet jeg kan betale tilbake.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen har ett, jeg har ingen. Vi har ikke samme bank.

Anonymous poster hash: 3113c...62b

Skrevet

Vi har begge 1 kort hver, brukes ikke i hverdagsøkonomien, bare dersom vi betaler feriereise/er på ferie. Mitt har en grense på 20.000 kr, har det i lommeboken "just in case" men det har ikke vært ett problem ennå..

Skrevet

Har 8-10. Bruker ett eller to i forbindelse med betaling av reiser m.m. De andre er knapt brukt. Kreditt på 50 000 på flere av dem, men altfor dyrt å bruke!

Anonymous poster hash: 1e544...29e

Skrevet

Vi har ett, men tenker å ha ett par til! Bruker det ukentlig til bensin. Skal ha ett til for mat og etter reise. Det er jo ikke som om man m å bruke mere enn man har, mer som at man bruker fordelene det gir. Så for oss normale, oppegående folk så er det ikke noe problem å ha kredittkort. På fire år har vi ikke betalt ett øre i rente :)

Skrevet

0, ingen behov for det.

Anonymous poster hash: 0640b...eb5

Skrevet

Jeg har ett og mannen har ett. trenger absolutt ikke flere,det blir bare rot,man glemmer å betale regninger og det som verre er. har maxgrense på 50 000,men aldri i verden om jeg kommer opp i slike summer,det skal jo betales tilbake!

Men kredittkort er gulle godt å ha når man er flink til å handle på nettet som jeg..!

Anonymous poster hash: 990c6...1eb
Skrevet

Jeg har ingen. Usikker på om mannen har faktisk. Han bruker det i så fall ikke.

Skrevet

Mannen har 2, den ene til drivstoff. Jeg har ett coop som mest brukes som medlemskort, men også om jeg er tom på konto eller skal handle noe som ikke går inn under "mitt" budsjett som er mat og klær.

Skrevet

Ingen. Trenger det ikke.

Anonymous poster hash: cb7aa...6f5

Skrevet

Har to kort. 20 000 på hver. Mannen har ett på 20 000

Anonymous poster hash: 963f1...3e4

Skrevet

Mannen har 2, den ene til drivstoff. Jeg har ett coop som mest brukes som medlemskort, men også om jeg er tom på konto eller skal handle noe som ikke går inn under "mitt" budsjett som er mat og klær.

Det er 100000 på det ene, 50000 på det andre og 30000 på mitt. Vi bruker de mye, og betaler alltid i tide.

Skrevet

Mannen har 2-3 og jeg har ett med kredittgrense på 50 000,- .

Mannen bruker kun kredittkort som betalingsmåte, men jeg bruker det bare når jeg skal bestille reiser eller at det er tomt på lønnskonto. Betaler alltid faktura til forfall og har aldri betalt et øre i rente.

Jeg syns det er greit å ha det som en ekstra sikkerhet om visakortet ikke skulle virke eller at jeg mistet det.

Skrevet

Jeg har 2 og mannen har 3, tilsammen har vi $50,000 i kredittgrense (bor i usa). 

Vi bruker det som betalingsmåte og tjener bl.a flypoeng og hotellpoeng. 

Faktura blir alltid betalt til forfall og vi har aldri betalt rente på det. 

Årsaken til at vi bruker kredittkort som betalingsmiddel er for det første "medlemsfordelene", men også fordi vi viser banker og andre låneinstitusjoner at vi klarer å betjene "lånet" vi har opparbeidet oss.

Mye i statene er basert på hva slags creditscore du har og ved å bruke og nedbetale kredittkort (innenfor visse grenser) så opparbeider man seg veldig bra creditscore som igjen fører til billigere rente på huslån, billån o.l., bedre lånebetingelser osv

Skrevet

Vi har hver sitt gullvisa med kredittgrense på 50000. Disse blir bruk til alle kjøp. Det sikrer oss for identitets tyveri, skimming samt at vi får masse fordeler. Vi har selvsagt aldri betalt noe renter for vi har penger til å betale de hver mnd. Vi bruker de kun for fordelene, ikke fordi det er penger vi ikke har. Der er forskjellen..

Anonymous poster hash: 286c2...8a4

Skrevet

DNB MasterCard

Diners

Trumf

Norwegian

Statoil

Aner ikke hva kredittgrensen er på disse.

Anonymous poster hash: 63f17...5f6

Skrevet

Jeg har ingen. Kanskje jeg skal lese litt om disse fordelene dere snakker om. Kjekt om en kan få litt fordeler :D

Anonymous poster hash: 6ccd7...654

Skrevet

Har to et på 60.000 fra yabank (beste banken) og et på 150.000. Saga kort fra DnB, følger med litt fordeler generelt. Man er VIP kunde... Bruker bare kredittkort. Har flere kontoer, og bare greit å vite man alltid har penger. Får regning i begynnelsen av mnd og legger inn til betaling den 20. Hver mnd. Har nok penger så ikke noe problem...

Anonymous poster hash: 2e91e...92d

Skrevet

Jeg har ett. Bruker det til all slags nettshopping.

Bruker aldri kredittkort fordi jeg ikke har penger, men fordi det er tryggere å bruke det til nettshopping. Betaler alt ned hver gangkravet kommer. Så de tjener ikke penger på meg.

Anonymous poster hash: ec8b7...e00

Skrevet

Har ett og bruker det stort sett hver gang jeg handler bortsett fra mat. Så lenge hele regningen blir betalt innen fristen koster det ikke noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...