Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #1 Skrevet 5. juni 2014 Er nok vant med å spise altfor mye sukker etter siste svangerskap og fødsel, dessverre. Skal ta tak og har meldt meg på Grete Roede nettkurs som starter neste uke. Tenkte å begynne nå, men jeg sliter seriøst med søtsug!! Hjelper ikke at jeg fikk minimalt med søvn i natt heller, da blir alt enda verre. Ammer fremdeles fire ganger om dagen også (10 mnd baby). Er det noen som har noen tips til meg? Har ikke gulrøtter eller sånt i hus ennå, og søtsuget river i meg etter middag... Anonymous poster hash: ade10...0eb
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #2 Skrevet 5. juni 2014 Du må bestemme deg for hva som er viktigst - søtsuget eller vekta.. Vanskelig, men det er bare innstillingen som stopper deg. Anonymous poster hash: 5f61d...f59
Vaffelstrikk Skrevet 5. juni 2014 #3 Skrevet 5. juni 2014 Jeg spiser krom, det hjelper meg med søtsuget. Det ryktes at det ikke er en dokumentert sammenheng, men jeg har brukt det noen år. Funker som sagt for meg. Ellers ville jeg hamstret bær/moreller og den salgs. Jeg spiser gresk yoghurt naturell med litt akasiehonning og friske bær for tiden. Smaker søtt, men har ikke så ille mye kcal. Kanskje det er lurt å trappe ned litt sakte? Ikke gå fra stort sukkerinntak til null over natta? Da rekker kroppen å venne seg til det. http://iform.nu/kosthold/sunn-vekt/sa-mye-sott-kan-du-nyte-for-100-kcal http://www.greteroede.no/forum/index.php?/topic/5678-godteriguide-100-kcal/
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #4 Skrevet 5. juni 2014 Ta en kopp te eller stort glass med vann. Finn på noe å gjøre som tar bort fokuset på søtsuget Anonymous poster hash: d0d1f...eee
uanonym Skrevet 5. juni 2014 #5 Skrevet 5. juni 2014 Mørk sjokolade med stevia - i små mengder. Smaker godt og gir ikke blodsukkerrush. Kjøpes på helsekosten.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #6 Skrevet 5. juni 2014 Ikke spis store tunge måltider, men jevnt gjennom hele dagen. Da slipper du søtsuget. Anonymous poster hash: 64bc9...aa1
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #7 Skrevet 5. juni 2014 Puss tennene, da vil man som oftest ikke ha noe! Anonymous poster hash: f942e...f06
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #8 Skrevet 5. juni 2014 Istedet for å tenke på hva du må slutte med,så tenke heller på hva nytt du skal begynne med! For eksempel kan målet ditt være å bytte ut alt hvitt sukker med honning, og det er målet for ei uke. Så kan målet for neste uke være å bytte ut hvitt mel med grovere mel osv. Skal du gå ned og reelt behøver det så må du stå på litt.ikke gi opp etter en dag!Det komemr til å bli tungt,men husk at du skal forandre livsstilen din,ikke at du skal slanke deg.Flytt fokus og gå på! Anonymous poster hash: d86a4...d17
ett til! Skrevet 5. juni 2014 #9 Skrevet 5. juni 2014 Denne dama er VET hva hun snakker om!Hun er megadyktig! Anbefaler deg å kjøpe bøkene hennes(Spes den "12 uker til et sunnere liv og en smalere livslinje")
ett til! Skrevet 5. juni 2014 #10 Skrevet 5. juni 2014 Denne dama er VET hva hun snakker om!Hun er megadyktig! Anbefaler deg å kjøpe bøkene hennes(Spes den "12 uker til et sunnere liv og en smalere livslinje") Her er linken! http://fraiva.no/category/berits-blogg/
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #11 Skrevet 6. juni 2014 Takk for svar! Jeg er ikke så veldig overvektig, 168 cm og 67 kg, men jeg skal gå ned 5-7 kg. Siste rester etter svangerskapet! Lever ikke så veldig usunt, men jeg sliter med at jeg spiser for mye sukker og at jeg ikke greier å presse meg ut for å trene. Liker ikke speilbildet mitt, så jeg skal greie det! Kuren begynner for fullt på mandag (skal følge et Grete Roede- kurs), så jeg trapper ned litt frem til da. Småspiste eple og noen rosiner i går for å stagge det verste. Heldigvis har jeg sovet bedre i natt, så jeg begynner ikke like dårlig som i går! HI Anonymous poster hash: ade10...0eb
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #12 Skrevet 6. juni 2014 Da må du gå på badet og se deg i speilet hver gang sukkersuget kommer, studere ditt eget speilbilde og ta et valg. Hva er viktigst, å bli kvitt den lille bilringen eller å spise noe søtt? Du er jo ikke veldig overvektig akkurat da, så du kan ikke spise så altfor mye mer enn du trenger. Kanskje du bare skal bytte ut sukkeret med noe annet? Om du spiser et knekkebrød med kokt skinke og tomatskiver på også pusser tennene er kanskje sukkersuget vekk etterpå? Anonymous poster hash: 8fcd4...6a3
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #13 Skrevet 6. juni 2014 Takk for det! Har gått gjennom fire svangerskap på seks år, så egentlig er det ikke så ille. Men liker de ekstra kiloene veldig dårlig nå, så jeg skal ta et tak. Jeg har nattammet veldig mye frem til babyen var syv måneder, noe som gjorde at jeg kunne spise nesten hva jeg ville uten å gå opp i vekt. Nå har jeg sluttet med nattamming (heldigvis), og kan ikke fortsette sånn! Anonymous poster hash: ade10...0eb
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #14 Skrevet 6. juni 2014 Du får tenke på at du blir feit innvendig om du propper i deg dritt som sjokolade, potetgull osv. Når du starter på G R så får du kosemerker som du kan spare opp til helgen eller nyte litt hver dag. Velger du en liten ting hver dag så ska du ta en bit, EN bit, sjokolade, helst mørk. Men synes du det er verdt det? Prøv en runde med 30 days shred. Da får du ikke lyst på godteri etterpå, den treningsøkten tar deg 20 minutter Anonymous poster hash: d89fb...645
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå