Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #2 Skrevet 5. juni 2014 Det sies så. Jeg har ikke satt meg veldig inn i det men det jeg har lest frarådet bruk. Anonymous poster hash: a3c20...931
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #3 Skrevet 5. juni 2014 hva er doppler? Anonymous poster hash: 9e37a...74b
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #4 Skrevet 5. juni 2014 Doppler er ikke farlig for foster, men frarådes fordi kun å høre hjerneslag gir falsk trygghet. I tillegg kan det være vanskelig å finne fosterets hjertelyd når man ikke er så langt på vei. Dette skaper unødig bekymring hos mødre. Anonymous poster hash: b4ba5...3c9
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #5 Skrevet 5. juni 2014 Jeg har et par unger altså, men hva er egentlig så veldig interessant med å høre på hjerteslag i tide og utide? Det er jo bare dunk-dunk-dunk. Skulle ikke sagt noe om babyen sang opera inni der, men kun hjerteslag? Ser ikke poenget.. Anonymous poster hash: 88b56...677
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #6 Skrevet 5. juni 2014 hva er doppler? Anonymous poster hash: 9e37a...74b Det er et apparat som man kan bruke hjemme til å høre hjerte lyd på fosteret Anonymous poster hash: 1d3dc...df5
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #7 Skrevet 5. juni 2014 Jeg har et par unger altså, men hva er egentlig så veldig interessant med å høre på hjerteslag i tide og utide? Det er jo bare dunk-dunk-dunk. Skulle ikke sagt noe om babyen sang opera inni der, men kun hjerteslag? Ser ikke poenget.. Anonymous poster hash: 88b56...677 Hadde du opplevd å komme til ultralyd i uke 14 for å se på skjermen at hjertet ikke lenger slår, hadde du muligens sett poenget ved neste graviditet ! Anonymous poster hash: f73a5...947
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #9 Skrevet 5. juni 2014 Jeg har et par unger altså, men hva er egentlig så veldig interessant med å høre på hjerteslag i tide og utide? Det er jo bare dunk-dunk-dunk. Skulle ikke sagt noe om babyen sang opera inni der, men kun hjerteslag? Ser ikke poenget.. Anonymous poster hash: 88b56...677 Hadde du opplevd å komme til ultralyd i uke 14 for å se på skjermen at hjertet ikke lenger slår, hadde du muligens sett poenget ved neste graviditet ! Du vet at for uutdannede innen faget så er den slett ikke 100% sikker? Falsk trygghet. Anonymous poster hash: f73a5...947 Anonymous poster hash: fa9bd...07e
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #10 Skrevet 5. juni 2014 Husk at leger og jordmødre bruker doppler på nesten alle svangerskapskontroller Var det farlig å gjøre en gang i blant så hadde de ikke gjort det. Men om du skal kjøpe en så kjøp en orginal, ikke g.eks en Angelsound på E-bay fordi de kan være falske og skadelige. Har mistet selv så jeg kjøpte en Angelsound når jeg ble gravid. Fant ikke alltid hjertelyden men fikk ikke panikk, fastlegen min måtte alltid lete lenger enn meg. Så om du ikke får panikk om du ikke finner hjertet så kjøp en. Ikke kjøp om du får panikk. Anonymous poster hash: fec67...156
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #11 Skrevet 5. juni 2014 Det er mange her som mener det er unødvendig, men har dere opplevd at et svangerskap ikke alltid går bra? Med førstemann var det aldri noe savn over at jeg ikke hadde en doppler. Men etter å ha opplevd et svangerskap som ikke gikk som det skulle, er jeg utrolig mye mer nervøs denne gangen. I perioden før jeg begynte å kjenne liv og ved tilfeller hvr jeg ikke kjenner noe, er det utrolig betryggende å sette på doppleren og høre at der er liv der inne. Absolutt nødvendig her Anonymous poster hash: 1fa2e...c9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå