Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #1 Skrevet 5. juni 2014 Fødte barn nr. to for 12 dager siden, en rask og ukomplisert fødsel, fikk kun to pyntesting. Har vært i fin form etterpå, ikke merket noe som helst til stingene eller andre plager. Så nå bare klør jeg etter å gå løs på treninga igjen! Har ti kilo for mye, og savner godfølelsen ved å gjøre noe med det! Men når er det "trygt" å starte opp igjen? Tenker å gå igang med 30 days shred feks, løpe på mølla, styrkeøvelser, ingenting ekstremt:) Men må jeg virkelig vente til etter 6-ukers kontrollen? Vil jo ikke risikere å ryke noen sting heller... Anonymous poster hash: 7484e...7d7
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #2 Skrevet 5. juni 2014 Kan være lurt å snakke med lege eller jordmor. Er en god del som skal på plass etter en fødsel og om jeg ikke husker feil så fikk vi beskjed om å vente i to måneder!!!! før vi startet med trening, men dette er snart 6 år siden så kan være mye som er endret siden da lykke til Anonymous poster hash: 22403...1d3
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #3 Skrevet 5. juni 2014 Du kan gå turer med vogn men noe annet er ikke anbefalt tidligere pga fare for skader. Ville startet med lett styrketrening om 14 dager. Leddene og musklene dine er myke ennå og du risikerer å få skader ved for hard trening. Unngå absolutt mageøvelser dersom du ikke vil ha "trekant" mage. Til meg tok det mer enn 6 uker nå andre gangen før de va grodd sammen. Anonymous poster hash: 225cd...f63
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #4 Skrevet 6. juni 2014 Vær forsiktig! Og knip!! Jeg var på spinning bare 2 uker etter sistemann & har klart å dra på meg et og annet prolaps... Så gå turer & start i det små er mitt tips hvertfall Grattis med baby forresten Anonymous poster hash: a6ce6...817
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #5 Skrevet 6. juni 2014 Jeg hadde et ukomplisert ks, og følte meg raskt veldig bra. Gikk forsiktige turer med vogn i starten, og begynte med rask gange/forsiktig jogging etter ca seks uker. Gikk raske turer på ca 6 km med bikkja. Etter litt over to mnd startet jeg på treningsstudio igjen med veiledning fra personlig trener. Fikk beskjed om at jeg var veldig tidlig ute, og måtte være forsiktig. Spesielt med øvelser som involverte magemusklene eller la press på magen. Trener foreløpig kun de skrå magemusklene nå tre mnd etter. Synes det er fantastisk å kjenne formen stige. Men, vær forsiktig. Hør med legen din og følg råd. Det er tungt på slutten av et svangerskap. Og min erfaring er at man lett overvurderte formen sin siden man har blitt "i bedre" form siden man gikk høygravid. Litt som når man ligger slått ut av en kraftig forkjølelse, og føler "nå føler jeg meg så mye bedre" og tar en tur på butikken, og før man kommer inn på butikken så kjenner man at man har overvurdert formen kraftig, svetter og er utmattet. Håper du skjønte sammenligningen min. Lykke til. ps kos deg masse med babyen, og du har god tid på å komme i form igjen. Anonymous poster hash: 7cb6b...3bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå