Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #1 Skrevet 5. juni 2014 Det er det som står etter "Skattetrekk" som er skattepenger som blir trukket av lønna? Synes summen som står bak er sky høy denne mnd Anonymous poster hash: 8d1bb...f15
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #2 Skrevet 5. juni 2014 ja, men pass på å se i rett kolonne. Det helt til høyre er hittil i år. Anonymous poster hash: 9e2b4...e57
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #3 Skrevet 5. juni 2014 Eller.. Det som står i parantes rett etter i ordet skattetrekk er grunnlaget ditt. Det er det som står i kolonnen til venstre for det som faktisk er trukket. Anonymous poster hash: 9e2b4...e57
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #4 Skrevet 5. juni 2014 Det er den summen som er trukket jeg får hetta av.. Har ikke jobbet mer enn et par dager overtid denne uka, so tilsvarer 7000 kr ca.. Og jeg blir trekt 19 800,- i skatt Mens det normalt sett ligger på maks 15 000 når jeg har jobbet opp overtid tilsvart 8800,- ??? Man skal vel ikke trekkes mer fordi man får feriepenger vel???? Blir helt satt ut her jeg. Lønn og feriepenger nå rekker så vidt over det jeg pleier å ha utbetalt, så vi har hele 400 kr ekstra til "ferie bruk"... Var jo ikke slik i fjor.. Hvordan går det an å trekke feil beløp i skatt? Er vel fint lite jeg får gjort med dette nå, må bare vente til jeg får igjen de neste år Anonymous poster hash: 8d1bb...f15
mamma_til_gutt Skrevet 5. juni 2014 #5 Skrevet 5. juni 2014 Dette er faktisk helt umulig å svare på uten å se lønnsslippen din.. Du kan gjerne sende meg noe på pm om du vil, men jeg vil anbefale deg å snakke med lønn. Det er fullt mulig at det er feil. Om du trekker i tabell vil en høyere lønn pga overtiden kunne gi den en høyere %, og at du dermed trekkes vesentlig mer enn det de 7000 ville tilsi. Dette for å unngå baksmell til våren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå