Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært alene med barnet mitt siden jeg var gravid. Har vært mye frem og tilbake med bf, alt fra godt samarbeid til så dårlig at samvær endte med rettsforbedrede møte. Far fikk valg om hvor mye samvær, men begrunnelse for avtalt samvær var stabilitet, forutsigbarhet og at barnet skulle bo fast med meg i det nettverket vi har fått siden far flyttet en time unna. Barnet er 7 år og går på skolen. Saken var oppe før barnet begynte på skole for å få avklart hvilken skole barnet skulle begynne på

Jeg har vært alene alle 7 årene, har datet noen, men nå har jeg møtt en mann som jeg er er forelsket i, og han i meg. Vi møttes før jul og har det ledig fint sammen. Han har også et barn som er et år eldre enn mitt, som han har 50/50 deling for. Vi bor i hver vår by, men som ligger tett og det er ca 20 min med bil mellom oss.

Nå tenker vi å kanskje introdusere hverandre for våre barn. Da blir det så seriøst, og vi har også tenkt på dette med å ta det videre etterhvert om barna skulle komme overens med oss og hverandre. Vi vil feks begge ha flere barn.

Men før jeg gjør det må jeg vite at det kan bli oss. Jeg kan ikke flytte pga begrunnelsene i retten, og han har 50/50 for sitt barn. Noen råd om hvordan vi kan løse dette?

Anonymous poster hash: e5640...a1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Skrevet

Da må du eventuelt gjennom en n runde, for å kunne flytte til han, eller han må endre på sitt samvær.

Anonymous poster hash: e08d0...2d0
Skrevet

Dersom du skulle flytte, ville du flyttet nærmere barnefar? I så tilfelle kan jo du og han bli enige om at det er greit at du og barnet flytter. Om du og barnefar  har et så anspendt forhold  at han kommer til å nekte å samarbeide, blir det vanskeligere, men ikke umulig. 

Det er klart at barnet har en større stabilitet hos deg, ettersom det alltid har bodd hos deg, og det siden fødsel, uavhengig av nærmiljø. Men far kan argumentere med at dersom barnet nå skal ut av sitt nærmiljø kan det likesågodt flytte til han som å flytte med deg. Jeg tror likevel ikke han vinner gjennom med dette, ut ifra den historikken du skisserer. 

Uansett, ta kontakt med advokat og forhør deg hvilket spillerom du har. Det vil vel uansett ikke være aktuelt å flytte noen steder i løpet av det kommende skoleåret? Barnets har også rett til å bli hørt ettersom det er 7 år, og det vektlegges MYE hva barnet ønsker, selv i så ung alder.

Lykke til :) 

Anonymous poster hash: da725...417
Skrevet

Nei, ville flyttet andre veien fra barnfar. Jeg kan ikke flytte pga samvittigheten for barnet og for barnefar. Jeg tok dette videre fordi jeg ønsket stabilitet for barnet, føler det blir feil å gå vekk fra det om si et år? Da er det to år siden saken var oppe, mens da er det greit fordi det passer meg? Nei, tror kanskje jeg må avslutte dette, det vil praktisk ikke gå opp. Trist, når jeg endelig fant en snill mann. HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...