Gå til innhold

Har jeg et ok kosthold synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på om kostholdet er under betegnelsen normalt sunt?

Kan ramse opp noen av de siste dagene:

1.

Frokost: Youghurt

Lunch: 3 knekkebrød med kremost

Mellomåltid: Nektarin og noen druer

Middag: Grillet laksefilet med litt rømme, potet og grillet maiskolbe til.

Kvelds: 2 knekkebrød med ost og en kopp med druer/bær meg litt vaniljesaus over.

2.

Frokost: lite grovt rundstykke med smør, ost og agurk

Lunch: Youghurt og ca 1/8 vannmelon

Mellommåltid: Nektarin og en kopp med fruktmusli og melk

(sen) Middag: Kylling, masse salat og ris og to glass rødvin

3.

Frokost: Yoghurt og en håndfull moreller

Lunch: 2 knekkebrød med brunost og en nevne druer

Mellommåltid: Et eple og noen blåbær

Middag: Fiskeboller i hvit saus (hjemmelaget saus, men ikke fiskeboller) med potet og gulrot til.

Kvelds: En liten omelett og litt bær med vaniljesaus på

Jeg drikker bare vann til vanlig.

Er dette greit? Jeg holder på å gå litt ned i vekt (trener 30-60 min hver dag), men orker ikke å bli helt "hysterisk" på maten. Jeg spiser litt snop på lørdager og kan ta en bolle eller liten kakebit i ny og ne, men spiser ellers omtrent sånn som nevnt over, men selvsagt med mye mer variasjon ang middagene.

Anonymous poster hash: 8d4ee...b8b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det høres ut som noe slankekosthold akkurat, men helt greit ellers :)

Støtter deg i å ikke være 'hysterisk'. Viktig å finne en sunn livsstil man kan leve med!

Jeg driver også og går ned i vekt, men unner meg sjokolade hver lørdag ;)

Anonymous poster hash: e0192...ca1

Skrevet

Langt ifra slanke mat.

Anonymous poster hash: 96d49...0e3
Skrevet

Hvis du skal ned i vekt ville jeg byttet ut yoghurten og kanskje noe av frukten, men ellers synes jeg det høres bra ut:)

Anonymous poster hash: 6e864...74c

Skrevet

Synes ikke det høres ut som noe slankekosthold akkurat, men helt greit ellers :)

Støtter deg i å ikke være 'hysterisk'. Viktig å finne en sunn livsstil man kan leve med!

Hehe.. Og så jeg som synes jeg har redusert matinntaket mitt så mye! ;) Har gått ned ca 6 kilo siden påske, så det kan jo ikke være så fetende heller?

HI

Skrevet

Langt ifra slanke mat.

Hva som ikke er slankemat her da? Jeg må jo ha i meg nok mat også, spesielt siden jeg trener så mye. Men jeg er helt klar for å endre på noe, jeg må bare vite hva.

HI

Skrevet

Hehe.. Og så jeg som synes jeg har redusert matinntaket mitt så mye! ;) Har gått ned ca 6 kilo siden påske, så det kan jo ikke være så fetende heller?

HI

Jeg synes det høres ut som om du har et ganske lavt kaloriinntak. Har du regnet på det?

Anonymous poster hash: b7056...ce8

Skrevet

Potet, ris, saus, smør, youghurt

Anonymous poster hash: 67247...658

Skrevet

Langt ifra slanke mat.

Hva som ikke er slankemat her da? Jeg må jo ha i meg nok mat også, spesielt siden jeg trener så mye. Men jeg er helt klar for å endre på noe, jeg må bare vite hva.

HI

3 knekkebrød til lunsj.

Rømme og maiskolbe til middagen

Vaniljesaus

Frukt müsli

Ris

Rødvin

Fiskeboller

Skrevet

HI

Jeg synes det høres ut som om du har et ganske lavt kaloriinntak. Har du regnet på det?

Anonymous poster hash: b7056...ce8

Nei, det har jeg ikke, men jeg regnet kalorier for et par år siden. Noe av kunnskapen sitter nok i fortsatt, så jeg trodde i hvert fall at jeg skulle ligge på ca 1400 kcal for dagen med dette. Når jeg skriver litt på f.eks. rømme og vaniljesaus, så mener jeg litt (1 ss kanskje?), og det er faktisk ikke så veldig mye kcal i vaniljesaus. Jeg vet at det er en del i bær og frukt, men jeg mener å huske at det gikk fint med en del. Nå lurer jeg på om jeg husker helt feil likevel ;)

HI

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Potet, ris, saus, smør, youghurt

Anonymous poster hash: 67247...658

Smør og poteter? Du må jo velge om karbohydrater er usunt eller fett er usunt, ikke begge deler!

Skrevet

Langt ifra slanke mat.

HI

3 knekkebrød til lunsj.

Vaniljesaus

Frukt müsli

Ris

Rødvin

Fiskeboller

Og all den yoghurten? er det snakk om gresk yoghurt? Om ikke, så får du i deg alt for mye sukker, man kan gå ned i vekt ved mye sukkerinntak også, men det legger seg fort fett på innsiden av årer, og man kan like fullt ende opp med diabetes.

Skrevet

Langt ifra slanke mat.

HI

3 knekkebrød til lunsj.

Vaniljesaus

Frukt müsli

Ris

Rødvin

Fiskeboller

Ok, jeg ser hva du mener. Men det er jo ikke store mengdene da, og det teller vel en del? De tre knekkebrødene er ryvita, de inneholder vel ca 35 kcal pr stykk.

Mengden på fruktmusli, rømme (ekstra lett) og vaniljesaus er veldig liten, og vaniljesaus er overraskende lite kalorier i om jeg ikke husker helt feil. Fiskeboller er vel heller ikke så ille når man bare spiser noen, og poteter (som en annen nevnte) er det veldig lite kalorier i. Jeg er ikke noe lavkarbomenneske.

HI

Skrevet

Langt ifra slanke mat.

HI

3 knekkebrød til lunsj.

Vaniljesaus

Frukt müsli

Ris

Rødvin

Fiskeboller

Ok, jeg ser hva du mener. Men det er jo ikke store mengdene da, og det teller vel en del? De tre knekkebrødene er ryvita, de inneholder vel ca 35 kcal pr stykk.

Mengden på fruktmusli, rømme (ekstra lett) og vaniljesaus er veldig liten, og vaniljesaus er overraskende lite kalorier i om jeg ikke husker helt feil. Fiskeboller er vel heller ikke så ille når man bare spiser noen, og poteter (som en annen nevnte) er det veldig lite kalorier i. Jeg er ikke noe lavkarbomenneske.

HI

Det går på mer enn bare kalorier, men næringsinnholdet i en helhet, du tilfører ikke kroppen nok proteiner med den kosten du viser til her, og da må du trene mer enn du gjør for å holde muskulaturen ved like, eller så har du en risiko for at kroppen fortærer muskler like lett som fettet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...