Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #1 Skrevet 5. juni 2014 Har tenkt å leve mer fornuftig liv og trenger deres beste sparetips! Ting som det ikke er aktuelt å kutte ut her er: * bil * internett * TV Anonymous poster hash: d4d10...f76
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #2 Skrevet 5. juni 2014 abonnement - blader, trening, kremer, tabletter…. men likevel, heller abonnere enn å kjøpe samme blad uke etter uke i butikken. Droppe impulskjøp. Ikke handle på bensinstasjon (brus, is, pølser, hamburgere etc) Anonymous poster hash: 2b344...4b0
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #3 Skrevet 5. juni 2014 abonnement - blader, trening, kremer, tabletter…. men likevel, heller abonnere enn å kjøpe samme blad uke etter uke i butikken. Droppe impulskjøp. Ikke handle på bensinstasjon (brus, is, pølser, hamburgere etc) Anonymous poster hash: 2b344...4b0 Takker. Jeg abonnerer kun på et fagblad som jeg MÅ lese fra A til Å for å være oppdatert på det jeg driver med Droppe impulskjøp var lurt tips, kanskje spise før man drar og handler mat. Her har vi også kjøpt abonnement på basseng, siden det blir billigere slik enn å dra dit en gang i uka og betale hver gang. HI Anonymous poster hash: d4d10...f76
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #4 Skrevet 5. juni 2014 Bil var ikke aktuelt å kutte ut, men et sparetips der er å kjøpe elbil. Jeg nyter å følge med på de økende bensinprisene etter vi bytta til elbil, hehe. Deilig å kjøre gjennom bommen også Ikke kjøp dyr utekaffe hver dag. Lag niste. Ikke surr rundt på butikker hvis du ikke har noe å gjøre, det resulterer i poengløs shopping. Handle mat en gang i uka, skriv handleliste. Gå gjennom tøyet ditt, du finner garantert noen gamle favorittplagg du hadde glemt. Som å ha nye klær! Gi bort det du ikke bruker lenger. Anonymous poster hash: b3e04...0c0
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #5 Skrevet 5. juni 2014 Absolutt, ikke dra på handel når du er sluten. Lag handleliste og en plan for uka når det gjelder middager. Satse på storhandel 1 gang i uka, ikke dra på butikken utenom det. Kanskje påfyll av brød og frukt, samt melk. Gå, sykle. Elbil ja, det hadde kanskje vært noe. Hva koster det å drifte den da? Det drar vel litt strøm når den lades? Er det gratis å lade på ladestasjoner? Anonymous poster hash: 2b344...4b0
3 i april Skrevet 5. juni 2014 #6 Skrevet 5. juni 2014 PLANLEGG !!!! Bli enige om hva dere skal ha til midag den neste uken (e). Lag så en handleliste av hva dere trenger, men gå gjennom skuffer og skap først , er det mye ris og pasta eller nudler igjen så kjøp , ingridienser som passer til dette. lager dere salta så pass på at dere kan bruke salaten dagen etter også. Lag en billigmiddag i uken som feks lapskaus, tomatsuppe ol. Lag supper selv det er knallbillig og mye sunnere. Lag en diger prosjon og frys ned. Husk at suppe er ypperlig lunsj og turmat også. Lag brød og rundstykker også. bytt ut merkevarene med billimerkene som first price, coop, coop xtra, landlord osv. Her er det MASSE å spare. Mye av disse varene er like gode, bare mye billigere. Gå gjennom tilbudsavisene og planlegg , er det kjøttdeig på tilbud så blir det pizza eller taco på lørdag og kjøttkaker på søndag Kjøp forresten tacoen på meny på fredager og lørdager da har de 50 % på all taco
3 i april Skrevet 5. juni 2014 #7 Skrevet 5. juni 2014 Å kjøp inn pålegg som holder seg litt i kjøleskapet som feks : leverpostei, fårepølse, syltetøy , skinke, ost ol. Kjøp store pakker med ost når de er på tilbud. Både kjøttpålegg og ost kan fryses
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #8 Skrevet 5. juni 2014 Absolutt, ikke dra på handel når du er sluten. Lag handleliste og en plan for uka når det gjelder middager. Satse på storhandel 1 gang i uka, ikke dra på butikken utenom det. Kanskje påfyll av brød og frukt, samt melk. Gå, sykle. Elbil ja, det hadde kanskje vært noe. Hva koster det å drifte den da? Det drar vel litt strøm når den lades? Er det gratis å lade på ladestasjoner? Anonymous poster hash: 2b344...4b0 Her er det ikke ladestasjoner for elbiler, og lange avstander hvis man først skal noe. Vi kjører også mye med tilhenger på grunn av hobby, og det klarer ikke en el-bil å dra etter seg. Anonymous poster hash: d4d10...f76
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #9 Skrevet 5. juni 2014 Absolutt, ikke dra på handel når du er sluten. Lag handleliste og en plan for uka når det gjelder middager. Satse på storhandel 1 gang i uka, ikke dra på butikken utenom det. Kanskje påfyll av brød og frukt, samt melk. Gå, sykle. Elbil ja, det hadde kanskje vært noe. Hva koster det å drifte den da? Det drar vel litt strøm når den lades? Er det gratis å lade på ladestasjoner? Anonymous poster hash: 2b344...4b0 Elbilen gir oss billigere forsikring, også har vi lån på den, men det er vel de eneste utgiftene vi har. Jeg parkerer gratis på kommunal parkering og lader gratis på borettslagets regning, osv. Må man lade hjemme i garasjen koster det ikke allverdens. Du bruker bare en vanlig stikkontakt, det koster ca 15-20 kr for en full ladning. Jeg lader fullt ca en gang i uka nå. Tidligere da jeg pendlet ladet jeg hver dag, men det er fremdeles billigere enn å kjøre en time om dagen på bensin. Det koster penger å lade på sånne hurtigladere som lader bilen til fullt på en halvtime, men det benytter vi oss bare av ved harryhandel eller andre langturer. Vi har en utrolig stabil og forutsigbar biløkonomi nå i forhold til før, hvor det stadig var noe galt med bensinbeistet. På denne trenger vi ikke å bytte olje engang Vi har en Leaf, god plass både til folk og bagasje. Siden det er vår eneste bil er det ikke alltid ideelt siden det ikke har kommet nok hurtigladestasjoner enda, men det bygges stadig nye og fremtidsplanene ser veldig bra ut. Er man ikke avhengig av å ta 5 timers lange kjøreturer rundt om i Norge stadig vekk så er det null problem. Anonymous poster hash: b3e04...0c0
BareMas Skrevet 5. juni 2014 #10 Skrevet 5. juni 2014 Sett fasttrekk på det du ønsker og mener du har mulighet å spare samme dag som lønnen kommer inn. På denne måten merker du ikke at du har spart, og du trenger ikke å gjøre noe bevisst for å få bygd opp sparekontoen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå