Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #1 Skrevet 5. juni 2014 Hei, jeg skal skrive en jobbsøknad, men det er sannelig ikke enkelt. Har liten erfaring da jeg har vært i samme jobb siden jeg ble ferdigutdannet i 18hundreogbrødmangel… Sånn ca 12 år Jeg har skrevet en cv - er det ok der å si at jeg har bidratt til opplæring og undervisningen i avdelingen jeg har jobbet (er en stilling i skolen jeg skal søke)? I søknaden - er det nødvendig å skrive hvor jeg nå jobber og hvor lenge, det står jo i CV… Skal jo ikke skrive smør på flesk. Jeg tenker å skrive litt om - hvem er jeg - hva liker jeg - mine mål (i forhold til ønsket jobb) - om meg hva bør jeg ha med, hva bør jeg ikke ta med? Er det lurt å ringe den som er oppgitt som referanseperson? Jeg har et ganske ok bilde av hva som forventes av den som ansettes. Anonymous poster hash: aa0cf...433
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #2 Skrevet 5. juni 2014 Du bør ha med noe om hva du kan bidra med inni den stillingen du søker på - hva de får når de ansetter deg. Anonymous poster hash: ea857...a90
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #3 Skrevet 5. juni 2014 Hei, jeg skal skrive en jobbsøknad, men det er sannelig ikke enkelt. Har liten erfaring da jeg har vært i samme jobb siden jeg ble ferdigutdannet i 18hundreogbrødmangel… Sånn ca 12 år Jeg har skrevet en cv - er det ok der å si at jeg har bidratt til opplæring og undervisningen i avdelingen jeg har jobbet (er en stilling i skolen jeg skal søke)? I søknaden - er det nødvendig å skrive hvor jeg nå jobber og hvor lenge, det står jo i CV… Skal jo ikke skrive smør på flesk. Jeg tenker å skrive litt om - hvem er jeg - hva liker jeg - mine mål (i forhold til ønsket jobb) - om meg hva bør jeg ha med, hva bør jeg ikke ta med? Er det lurt å ringe den som er oppgitt som referanseperson? Jeg har et ganske ok bilde av hva som forventes av den som ansettes. Anonymous poster hash: aa0cf...433 PS! Jeg har de formelle kvalifikasjonene for jobben. Mener jeg også har de andre kvalifikasjonene de ser etter også... Anonymous poster hash: aa0cf...433
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #4 Skrevet 5. juni 2014 Du bør ha med noe om hva du kan bidra med inni den stillingen du søker på - hva de får når de ansetter deg. Anonymous poster hash: ea857...a90 Åh, ja, såklart! Takk Anonymous poster hash: aa0cf...433
Bustetroll Skrevet 5. juni 2014 #5 Skrevet 5. juni 2014 (endret) Forteller VELDIG kort om deg selv. Ingen arbeidsgivere er interessert i deg som person, de er interessert i deg i jobbsammenheng. Så ikke legg ut om hvordan du elsker matlaging og kunst osv. Det er det ingen som bryr seg om.Legg ut om hva du kan bidra med til arbeidsplassen. Hva de vil få dersom de velger deg, og begrunn dette godt. Det viktigste av alt er å ha en steikende god cv, for cv blir alltid lest før søknad. Har du dårlig cv og god søknad, kan det hende søknaden aldri blir lest... (og hold deg unna standard cv-søknad setninger. Som f.eks "Jeg ser viktigheten av punktlighet og nøyaktighet") Endret 5. juni 2014 av Bustetroll
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå