Gå til innhold

Grunn til å kontakte barnevernet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Like ved der vi bor har det nettopp flyttet inn nye folk. De har en gutt mellom 10 og 13 år og har altså nylig skaffet seg et relativt stort og noe uvanleg kjæledyr.

Greia her er at foreldrene er over gjennomsnittleg opptatt av dette kjæledyret og huset deres ser ut som et eneste stort bur egnet til dette kjæledyret... Ingen gardiner, men masse dyreleker hengende i vinduene og stående midt i rommene. De har flere bur og egnede leker o.l stående rundt huset (dette er ganske store greier)

Jeg har intrykk av at denne gutten får langt mindre oppmerksomhet enn det kjæledyret gjør. Som om det ikke var nok er foreldene stadig ute på tur med dyret (dette er ikke et dyr man tar med ut for å lufte, Da det ikke engang har fire ben) de har det med på alle type tilstelninger m.h.t barnets skole osv.

Får bare så vondt av dette barnet som bor i et eneste stort kjæledyr-bur og som det virker virkelig må konkurrere med kjæledyret om oppmerksomhet fra foreldrene sine. Vi bor i en av landets største byer og skolen barnet går på er fryktelig stor, er bekymret for at blir mobbet P.g.a dette...

Anonymous poster hash: 0cd64...33e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags dyr er dette? Er det ulovlig?

What, dette høres helt sprøtt ut.....

Anonymous poster hash: 38cb3...54c
Skrevet

Lurer veldig hvilket svært kjæledyr uten fire bein dette er.

Anonymous poster hash: 0ed30...b4a

Skrevet

Nei, jeg synes ikke det er grunn til at du skal kontakte barnevernet.

Tror ikke gutten lider noe nød på grunn av kjæledyret. Virker som om familien er utrolig omsorgsfull!?

Og dette innlegget viser bare hvor  nysgjerrig du er på hva andre holder på med.

Bry deg om ditt eget liv!

Anonymous poster hash: 20cc7...185
Skrevet

Noe du veit eller er sikker på?

Anmelde foreldre pga kjæledyret. Eie, sier jeg... Må da være mer bak ?

Ser du hvordan de behandler gutten hjemme og ute?

Vises det tegn til omsorgssvikt?

Anonymous poster hash: 8191c...565

Skrevet

Kontakte bv pga at de har kjæledyr? Hæ? Alt folk skal bry seg med...

Skrevet

My god.. Har de en ape?

Skrevet

Høres ut som de har fått seg en papegøye. Og hvordan kan du vite at barnet ikke synes dyret er spennende? Lever du sammens med de full time??? 

Anonymous poster hash: 19cce...05d
Skrevet

Hmm.. fantasidyr..?? Den rosa elefanten i rommet ingen snakker om..?

Anonymous poster hash: 559cb...9f0
Skrevet

Struts var det første som slo meg, men nå lurer jeg veldig på hva slags dyr det er...

Sorry, har ikke noe fornuftig svar til deg da.

Anonymous poster hash: 356df...64e

Skrevet

Helt lovlig dyr, bare litt uvanlig at folk har et hjemme...

Skrevet

Et udyr..?

Skrevet

Haha, unnskyld at jeg ler, men hva i alle dager er det slags dyr? Bjørn? Kenguru? Struts? 

Altså et dyr på to bein som er stort og blir lufta, som da ikke er et dyr man typisk lufter, og tydeligvis trenger flere bur til. Ble ei skikkelig gåte dette...

Skrevet

Du må jo fortelle hva slags dyr det er om det skal være mulig å svare på dette. Om det er barnevennlig eller ei, om det er noe gutten selv kan ha glede av uten at du vet om det.

Skrevet

Jeg vet det!! Bygdedyret!!

Skrevet

Er nok en papegøye og de kan man fint lufte hvis den er vant med sele.. Og papegøyer er morsomme og sosiale dyr som både prater og synger er interaktive med mennesker..   

Selv om du hater dyr så skal da ikke andre lide for det og ikke kunne ha dyr..  jeezzess

Skrevet

Men en papegøye er da ikke stor...

Anonymous poster hash: 85c3b...961

Skrevet

Dette må være troll? Hvorfor kan du ikke fortelle resten hi?

Anonymous poster hash: 8191c...565

Skrevet

Du må jo fortelle hva slags dyr det er om det skal være mulig å svare på dette. Om det er barnevennlig eller ei, om det er noe gutten selv kan ha glede av uten at du vet om det.

Alle dyr er i bunn barnevennlige. Er hvordan man trener og sosialiserer dyrene og hvordan familien tar ansvar for dyret som spiller inn.... Så og si at det er barnevennlig eller ikke blir feil. Da det ikke er dyrenes feil at ting skjer.. 

Skrevet

Huffameg... Der er så lettlurte! Og for noen rare kommentarer dere kommer med :P

Dyret er grønt med lang hale også får det ca 11 barn :P

Skrevet

Om det er et ulovlig dyr, kontakter du mattilsynet, men ellers skal det nok mye til for av BV rykker til pga husdyr.

Anonymous poster hash: 665b8...23d
Skrevet

Jo da har du ikke sett en Ara. Min mor har hatt det og har nå en Jaco papegøye og de er ikke små.. 

Skrevet

Ehh... Hva slags type dyr er dette?

Men helt seriøst. Sitter du bare hjemme og synser og dømmer fordi de ikke lever akkuratt slik som du? 

Du sier de tar dette dyret med seg på tilstelninger på skolen o.l, så tydeligvis er de engasjerte nok i sønnen at de stiller opp på aktiviteter rundt gutten. Da går han nok ikke for lut og kaldt vann hjemme heller. 

Hva om dette dyret var noe han ønsket også? 

Tror nok du trenger noe litt mer håndfast før du melder til noen som helst. Hva med å prøve å bli kjent med dem, og ikke bare stå på utsiden å "tro". 

Anonymous poster hash: f4570...a0f
Skrevet

Jg veit det!

Det er en

GRUFFALO 😳

Skrevet

Huffameg... Der er så lettlurte! Og for noen rare kommentarer dere kommer med :P

Dyret er grønt med lang hale også får det ca 11 barn :PAnonymous poster hash: 0cd64...33e

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...