Gå til innhold

Flyskrekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal snart ut å fly, nervene er her allerede.

Barna gleder seg til sydenturen, og jeg vil jo ikke at de også skal få flyskrekk.

Min skrekk har først kommet etter hendelser, likte å fly før.

What to do?

Anonymous poster hash: 58671...c67
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter denne

Skrevet

Ta deg et glass Champis i forkant ;)

Anonymous poster hash: 6e75a...c8b

Skrevet

Det kommer til å gå så bra! Ingenting å være redd for. Tenk deg så mange tusen fly det går hver dag, hver time, hvert minutt.

Det er så godt sikret at du har ingenting å bekymre deg for.

God tur, pust ut, det går helt fint! Dere får en flott ferie, kommer dere hele ned og hele hjem igjen!

Skrevet

Takk. Vet jo at det går fly hvert minutt, men har opplevd to nødlandinger og det sitter hardt i meg.  HI

Skrevet

Jeg kjøpte meg en flyskrekk-dvd.. var skeptisk på forhånd, men syns den har hjulpet! Var livredd for å fly før, nå liker jeg det ikke.. 

Var en flykaptein som fortalte alt om hvordan fly fungerer; absolutt alt!

Også var det pusteøvelser og avslappningsøvelser man kunne gjøre. 

For meg holdt det med all info`n om fly.

Anonymous poster hash: e2fde...5b2
Skrevet

Hmmm ... Snakk med fastlegen din :)

Jeg kan kanskje tenke meg at Sobril kan hjelpe: du er helt klar i toppen, men rolig som en agurk. Jeg fikk dem selv en kort periode og de funker som fjell.

Du kan også få kjøpt såkalt "Rescue Remidy" på helsekosten (dråper som dryppes under tungen) :)

Lykke til!

Skrevet

Huff, føler med deg, det er ikke noe kjekt! Er det det at du er redd for at flyet skal gå ned, eller er det andre ting??

Jeg liker heller ikke være i fly, men det er mtp hvis det skulle skje noe i kabinen der midt i luften. Jeg har en nøtteallergi (kryssallergi av pollen) som jeg er livredd skal gi meg reaksjoner hvis noen spiser nøtter ombord, selv om at jeg ikke reagerer på det ellers, men jeg ser for meg det verste når jeg er i et fly. Så jeg klarer ikke spise mat ombord engang, livredd for at det skal være nøtter i maten som blir servert. Men selv med angsten, så flyr jeg likevel, vet innerst inne at alt vil gå bra, og at det er sjeldent det skjer uforutsette hendelser i luften. Har fått utskrevet en epipenn av legen for at jeg skal føle meg tryggere, og det gjør jeg til en viss grad. Fløy til Miami i januar bla, hev nedpå med rødvin underveis, da slappet jeg mer av! Prøv å senke skuldrene, fokuser på pusten og se om du ikke kan få tatt deg et glass vin, prøv å tenke at dette vil gå bra:-)

God tur :-)

Anonymous poster hash: cabbf...c21

Skrevet

Huff, føler med deg, det er ikke noe kjekt! Er det det at du er redd for at flyet skal gå ned, eller er det andre ting??

Jeg liker heller ikke være i fly, men det er mtp hvis det skulle skje noe i kabinen der midt i luften. Jeg har en nøtteallergi (kryssallergi av pollen) som jeg er livredd skal gi meg reaksjoner hvis noen spiser nøtter ombord, selv om at jeg ikke reagerer på det ellers, men jeg ser for meg det verste når jeg er i et fly. Så jeg klarer ikke spise mat ombord engang, livredd for at det skal være nøtter i maten som blir servert. Men selv med angsten, så flyr jeg likevel, vet innerst inne at alt vil gå bra, og at det er sjeldent det skjer uforutsette hendelser i luften. Har fått utskrevet en epipenn av legen for at jeg skal føle meg tryggere, og det gjør jeg til en viss grad. Fløy til Miami i januar bla, hev nedpå med rødvin underveis, da slappet jeg mer av! Prøv å senke skuldrene, fokuser på pusten og se om du ikke kan få tatt deg et glass vin, prøv å tenke at dette vil gå bra:-)

God tur :-)

Du må jo beskjed om allergien din.de tar hensyn til det ,og folk får ikke lov å spise mat med spor av nøtter hvis du er hyperallergisk

Anonymous poster hash: 6e75a...c8b

Skrevet

God tur :-)Anonymous poster hash: cabbf...c21

Du må jo beskjed om allergien din.de tar hensyn til det ,og folk får ikke lov å spise mat med spor av nøtter hvis du er hyperallergiskAnonymous poster hash: 6e75a...c8b

Men det er det skjønner du, at jeg ER jo ikke hyperallergisk. Men jeg forestiller meg at jeg plutselig skal reagere når jeg kommer inn i en kabin, for der er luften tettere. Jeg reagerer kun hvis jeg spiser det, men har fått det for meg at jeg kommer til å reagere hvis noen spiser nøtter i et lite rom! Vet det er helt tullete å tenke slik, og blir sint på meg selv pga det, men det er bare en "idè" jeg har fått!!

Skrevet

Min bestevenninne har sterk flyangst, og hun drikker seg brisen før hver flytur. Det hjelper i det minste litt :P

Så hører hun rolig meditasjonsmusikk (mye panfløyter) på øret mens hun lukker øynene og forestiller seg en togtur.

Anonymous poster hash: 5d929...8a6
Skrevet

Jeg kjøpte meg en flyskrekk-dvd.. var skeptisk på forhånd, men syns den har hjulpet! Var livredd for å fly før, nå liker jeg det ikke.. 

Var en flykaptein som fortalte alt om hvordan fly fungerer; absolutt alt!

Også var det pusteøvelser og avslappningsøvelser man kunne gjøre. 

For meg holdt det med all info`n om fly.

Anonymous poster hash: e2fde...5b2

Hvor finner man den dvd'en?

Anonymous poster hash: 5d929...8a6

Skrevet

Min bestevenninne har sterk flyangst, og hun drikker seg brisen før hver flytur. Det hjelper i det minste litt :P Så hører hun rolig meditasjonsmusikk (mye panfløyter) på øret mens hun lukker øynene og forestiller seg en togtur. Anonymous poster hash: 5d929...8a6

Det er veldig bra at ikke angsten skal få overtaket, slik er det med meg også! Ikke faen om angsten skal vinne over min angst for å fly! Jeg tar ikke annet beroligende enn noen glass med rødvin før vi flyr ;-)

Skrevet

Tenk litt rasjonelt på det er mitt råd. Om du til og med har vært gjennom to nødlandinger, og fremdeles kommet godt fra det, er det jo egentlig ingen grunn til å være redd. Ikke sant? De som flyr er utrolig godt trent, og skulle det oppstå noe utenom det vanlige vil de lande flyet trygt ved første mulighet. Har du veldig angst vil jeg anbefale deg behanling. Det har hjulpet med veldig ifbm annen angst. 

Anonymous poster hash: fb7e7...067
Skrevet

Jeg tviler på at jeg setter meg på et fly noen gang igjen . Så redd har jeg blitt. Helt uten grunn også.. Men jeg er slik men bil tog og buss og. Er det litt risting, for høy fart, etc, setter jeg hjertet i halsen. Men akkurat det med fly.. Skjer det noe alvorlig der, så er man dømt til døden. Og styrte? Hallo.. Sitte å vente på å treffe bakken. Neitakk. ( jeg vet hvor dumt det høres ut altså)

Skrevet

Jeg tviler på at jeg setter meg på et fly noen gang igjen . Så redd har jeg blitt. Helt uten grunn også.. Men jeg er slik men bil tog og buss og. Er det litt risting, for høy fart, etc, setter jeg hjertet i halsen. Men akkurat det med fly.. Skjer det noe alvorlig der, så er man dømt til døden. Og styrte? Hallo.. Sitte å vente på å treffe bakken. Neitakk. ( jeg vet hvor dumt det høres ut altså)

Huff, du har virkelig utviklet angst, stakkar deg :-( du blir jo ganske låst da?! Vil ikke ta tak i problemet da, du kan få god hjelp!

Skrevet

Huff, du har virkelig utviklet angst, stakkar deg :-( du blir jo ganske låst da?! Vil ikke ta tak i problemet da, du kan få god hjelp!

Hehe. Jeg kjører buss og tog hver eneste dag, og elsker det. Men med en gang det kommer mye bråk, svinger, høy fart osv så får jeg hjertet i halsen som sagt. Selv om jeg vet at det ikke er noe farlig. Jeg har flydd mye i mitt liv, så rart at det plutselig kom. Tror det var fordi jeg fløy hjem fra Mallorca med fyllenerver, lungebetennelse, bronkitt og 40 i feber, og da var det mye turbulens! Sist jeg fløy satt jeg i fosterstilling og styrta 4 små flasker vin mens broren min satt ved siden av meg og lo :-P

Skrevet

Ikke drikk alkohol, det forsterker følelsene

Klem til deg

Anonymous poster hash: f3961...f16

Skrevet

Ikke drikk alkohol, det forsterker følelsene

Klem til deg Anonymous poster hash: f3961...f16

det er vel individuelt! Jeg slapper av med rødvin innabords. Selv etterl at "rusen" har gått ut!

Skrevet

Takker for mange svar.

Skal kontakte fastlegen. 

Jeg er redd for å lette, selve turen og lande.

Selv om jeg opplevde to nødlandinger, på en og samme tur, så er det en forferdelig takeoff som sitter hardest.

Og det å få beskjed i lufta at det er feil på flyet.

HI

Skrevet

Flyskrekkkurs har hjulpet meg, sjekk sas.no. I tillegg funker rescue remedy fra helsekosten noe, særlig i kombinasjon med vin. Alternativt sobril.

Sliter med flyskrekk selv, men reiser avgårde uansett.

Anonymous poster hash: f2ba2...9c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...