Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #1 Skrevet 4. juni 2014 Gir småen på 3 uker mme, ammingen gikk ikke pga brystreduksjon :/ Hun får hipp, men syns hun blir så fort sulten igjen, drikker mellom 90-130 ml hver 2 time, noen ganger hver 2,5-3 time.. er ikke det for ofte? Hun plages litt med magen også.. mye luft. Er det lurt å prøve en annen mme som metter mere? Unngår gulping, luft osv... får henne til å rape, hun propper, bruker malt og dr.brown flasker.. tror kanskje jg gir henne for ofte, sånn at magevondten blir verre? Tips mottaes med takk! Anonymous poster hash: 9fb9e...6d5
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #2 Skrevet 4. juni 2014 VET du at hun er sulten, eller er det bare det første du prøver når hun lager lyd? Anonymous poster hash: 0fa2f...bef
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #3 Skrevet 4. juni 2014 Vi brukte og Brown flaskene, malt, men nan mme, og vi hadde ingen problemer med luft i magen, spiste ca hver 3. time. Kan du prøve å drøye måltidet litt, se om det hjelper? Og hva med smokk? Mange barn har jo stort suge behov, og bruker da ofte pupp/flaske istedenfor. Jeg ammet første barnet, og hun hang fast i puppen, og nektet å bruke smokk. Anonymous poster hash: 77586...5ad
catchbaby Skrevet 4. juni 2014 #4 Skrevet 4. juni 2014 Jeg delammer og gir både morsmelk og mme nan på flaske i tillegg. Min blir også sulten ofte! Og har stort sugebehov, eller behov for å ha noe i munn heter det vel, for han suger ikke så voldsomt, det er også grunnen til at han får en del på flaske. Han spiser mellom 60-120 annenhver time. Det er litt avhengig av hvor mye pupp han har spist i forkant, han blir fort sliten og sovner.. Jeg ammer alltid først og så får han flaske etterpå. Jeg spurte helsesøster om mengden igjen (har gjort det en gang før og da mente hun at han skulle ha mellom 40 og 50 hver tredje time, han spiser jo mye mer enn det!) Da sa hun at jeg bare skulle gi han det han ville ha og at det ikke gjorde noe. Så lenge han fikk morsmelk som hovednæring kunne det ikke bli for mye. Men det stiller seg kanskje annerledes når det kun er snakk om mme? Han plages ikke med magen og han er mye mer fornøyd nå som jeg gir han så mye mat han vil ha åpenbart. Han er fire uker.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #5 Skrevet 4. juni 2014 Min gutt spiste lite og ofte, hadde og luft i magen, men her gjorde malt et verre, så ville sett an avføringen før jeg gav malt... Husk at han er 3 uker, ganske ny enda, med en liten magesekk. Det er normalt at de spiser ofte og lite og har luft i magen. Alt av tarmer og alt skal jo begynne å fungere.. Jeg ville gitt når han var sulten, samme om det er 2 eller 3timer mellom hvert måltid. La han styre det selv. men ville ikke gitt mme om det var veldig kort siden sist måltid da. Anonymous poster hash: b7ecc...a53
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #6 Skrevet 4. juni 2014 Vi ga Collette mme, Nan ble ganske hardt for magen hos vår. Mener å huske at hun spiste 90-120 ml hver 2-3 timer i den perioden. Fikk beskjed om at de regulerer mengde selv og bare tilby når hun virket sulten. Hun var også relativt liten da hun ble født, så jeg syns det i grunnen bare var fint at hun spiste Anonymous poster hash: df98d...7b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå