Gå til innhold

Jogging

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så har jeg omsider lagt dørstokkmila bak meg, og vært på min aller første joggetur!!

Er 30 år og har igrunn aldri trent...

Bare tenkte å høre hvor langt dere jogger ca?

Og hvor lenge?

Hvor lang tid tok det før det ble gøy?

Har mye å jobbe med framover..

Anonymous poster hash: cd3db...c27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte i vinter, litt eldre enn deg og veeeeldig utrent (som i aldri trent). 

Begynte med 5-km turer på litt over en halv time. Et par ganger i uka. Så gjorde jeg en feil og økte til 7-8 km for raskt og opptil 3 ganger i uka. Det resulterte i smerter som gjorde at jeg måtte roe alt ned og hvile et par uker. Begynte på den igjen i beg. mai og nå løper jeg 5 km, tar det med ro og stresser ikke med å løpe hverken lenger eller fortere. Det kommer av seg selv når kondisen blir bedre.

Jeg synes det er et slit, men merker at jeg imponerer meg selv ved å ha disiplin. Jeg kan jo stoppe akkurat når jeg selv vil, sant, men presser meg selv/bare fortsetter helt til jeg er nådd fram til "målet". Den følelsen når jeg da stopper er den beste. Det er den som får meg til å løpe neste gang også.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 94b9e...709
Skrevet

Standardturen er 8 km på ca 45-50 minutter. En gang i uka løper jeg ca 11 km. Tar noen uker før jeg kommer inn i tralten, men nå går det bra. Mitt triks er å ikke løpe for fort, men heller litt lenger. 

Anonymous poster hash: 7b5e1...c61
Skrevet

I dag har jeg løpt/gått ca 9 km på 1,5 t. 1400 høyde meter da  :fnise:

Pleier å ha en slik hard tur i uken. Ellers en rolig langtur på ca 13 km +/- 1,5 time, samt en intervall økt. Utover det sykler jeg. 

Anonymous poster hash: 8faff...35a
Skrevet

Jogger ca 8 km 2-3 ganger i uken. Mye bakker. Har dårlige knær så trenger hviledager

Anonymous poster hash: 785b3...e00

Skrevet

Da jeg begynte å jogge for ca 3 år siden startet jeg med en runde på ca 2,5 km. Den brukte jeg godt over 20 minutter på. Første gangen spør jeg på toppen.

Nå jogger jeg som regel 5-8 km og så har jeg en 12 km tur en gang i helgen. I fjor løp jeg halvmaraton. Da hadde jeg en del 16-20 km turer før løpet.

Anonymous poster hash: 248cd...b59

Skrevet

Sprekinger!!

Gleder meg til den dagen jeg jogger mer enn 5 km sammenhengende... Kanskje i løpet av sommeren en gang..

Foreløpig ser det litt håpløst ut

Anonymous poster hash: cd3db...c27

Skrevet

Last ned runkeeper eller apper som går på løping. Det hjelper på motivasjonen når den bryter inn og sier hvor mye du har løpt hvert 5 minutt, hvor mye tid du bruker på km osv. Samt at du kan lagre rutene dine, og selv se forbedringen i fra gang til gang.

Jeg begynte 29 april i år, med 2,7 km, og nå litt over en mnd senere løper jeg mlm 6-11 km :) Løper hver andre dag  :)

Anonymous poster hash: 40c71...699
Skrevet

Je varierer på turer mellom 7 - 20 km. Og varierer på tempo også. Trener intervaller av og til. Stå på, motivasjonen kommer når formen blir bedre da finner du gleden i å trene/løpe...

Og en annen ting, jogging gjør underverker med kroppen både utapå og inni. Stå på, flink er du

Anonymous poster hash: 18eb7...730

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...