Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #1 Skrevet 4. juni 2014 Så har jeg omsider lagt dørstokkmila bak meg, og vært på min aller første joggetur!! Er 30 år og har igrunn aldri trent... Bare tenkte å høre hvor langt dere jogger ca? Og hvor lenge? Hvor lang tid tok det før det ble gøy? Har mye å jobbe med framover.. Anonymous poster hash: cd3db...c27
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #2 Skrevet 4. juni 2014 Jeg begynte i vinter, litt eldre enn deg og veeeeldig utrent (som i aldri trent). Begynte med 5-km turer på litt over en halv time. Et par ganger i uka. Så gjorde jeg en feil og økte til 7-8 km for raskt og opptil 3 ganger i uka. Det resulterte i smerter som gjorde at jeg måtte roe alt ned og hvile et par uker. Begynte på den igjen i beg. mai og nå løper jeg 5 km, tar det med ro og stresser ikke med å løpe hverken lenger eller fortere. Det kommer av seg selv når kondisen blir bedre. Jeg synes det er et slit, men merker at jeg imponerer meg selv ved å ha disiplin. Jeg kan jo stoppe akkurat når jeg selv vil, sant, men presser meg selv/bare fortsetter helt til jeg er nådd fram til "målet". Den følelsen når jeg da stopper er den beste. Det er den som får meg til å løpe neste gang også. Lykke til Anonymous poster hash: 94b9e...709
elinna Skrevet 4. juni 2014 #3 Skrevet 4. juni 2014 Löplabbet sine treningsprogram er superfine for å komme raskt i form. Her er lenken for nybegynnere: http://www.loplabbet.no/nybegynnerprogram
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #4 Skrevet 4. juni 2014 Standardturen er 8 km på ca 45-50 minutter. En gang i uka løper jeg ca 11 km. Tar noen uker før jeg kommer inn i tralten, men nå går det bra. Mitt triks er å ikke løpe for fort, men heller litt lenger. Anonymous poster hash: 7b5e1...c61
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #5 Skrevet 4. juni 2014 I dag har jeg løpt/gått ca 9 km på 1,5 t. 1400 høyde meter da Pleier å ha en slik hard tur i uken. Ellers en rolig langtur på ca 13 km +/- 1,5 time, samt en intervall økt. Utover det sykler jeg. Anonymous poster hash: 8faff...35a
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #6 Skrevet 4. juni 2014 Jogger ca 8 km 2-3 ganger i uken. Mye bakker. Har dårlige knær så trenger hviledager Anonymous poster hash: 785b3...e00
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #7 Skrevet 4. juni 2014 Da jeg begynte å jogge for ca 3 år siden startet jeg med en runde på ca 2,5 km. Den brukte jeg godt over 20 minutter på. Første gangen spør jeg på toppen. Nå jogger jeg som regel 5-8 km og så har jeg en 12 km tur en gang i helgen. I fjor løp jeg halvmaraton. Da hadde jeg en del 16-20 km turer før løpet. Anonymous poster hash: 248cd...b59
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #8 Skrevet 4. juni 2014 Sprekinger!! Gleder meg til den dagen jeg jogger mer enn 5 km sammenhengende... Kanskje i løpet av sommeren en gang.. Foreløpig ser det litt håpløst ut Anonymous poster hash: cd3db...c27
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #9 Skrevet 4. juni 2014 Last ned runkeeper eller apper som går på løping. Det hjelper på motivasjonen når den bryter inn og sier hvor mye du har løpt hvert 5 minutt, hvor mye tid du bruker på km osv. Samt at du kan lagre rutene dine, og selv se forbedringen i fra gang til gang. Jeg begynte 29 april i år, med 2,7 km, og nå litt over en mnd senere løper jeg mlm 6-11 km Løper hver andre dag Anonymous poster hash: 40c71...699
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #10 Skrevet 4. juni 2014 Je varierer på turer mellom 7 - 20 km. Og varierer på tempo også. Trener intervaller av og til. Stå på, motivasjonen kommer når formen blir bedre da finner du gleden i å trene/løpe... Og en annen ting, jogging gjør underverker med kroppen både utapå og inni. Stå på, flink er du Anonymous poster hash: 18eb7...730
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå