Gå til innhold

Noen som har mistet mensen på kobberspiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt kobberspiral i nøyaktig et år nå og det siste halvåret har jeg hatt sykluser på nøyaktig 26 dager. Nå er jeg på dag 29 og har enda ikke fått mensen. Tok en graviditetstest i dag men den var negativ.

Etter jeg fikk inn spiralen har jeg hatt mensenmurringer og småspotting hele uken før mensen kommer men denne gangen er det ingenting.
Er det mulig å miste mensen på kobberspiral? Vet jeg ikke er så veldig mange dager over er ALDRI sen, og testen var negativ....

Anonymous poster hash: c3fbb...bf5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jupps, ca et år etter jeg fikk den, så ble mensen borte, ingen forvarsel eller noe, jeg forlangte en ultralyd, da jeg virkelig IKKE vil bli gravid igjen. Hun som utførte ultralyden fortalte meg at hun hadde også mistet mensen på kobberspiralen, når hun tok den ut og satte inn ny, så forble mensen borte da også. Hun fortalte videre at det er noen som mister mensen pga kobberspiral også, bare ikke like mange.

Så mitt råd er å se om du får tatt en ultralyd om den ikke kommer igjen om en uke eller to, og graviditets testen enda viser negativt :)

Anonymous poster hash: d9dc3...cb5
Skrevet

Jupps, ca et år etter jeg fikk den, så ble mensen borte, ingen forvarsel eller noe, jeg forlangte en ultralyd, da jeg virkelig IKKE vil bli gravid igjen. Hun som utførte ultralyden fortalte meg at hun hadde også mistet mensen på kobberspiralen, når hun tok den ut og satte inn ny, så forble mensen borte da også. Hun fortalte videre at det er noen som mister mensen pga kobberspiral også, bare ikke like mange.

Så mitt råd er å se om du får tatt en ultralyd om den ikke kommer igjen om en uke eller to, og graviditets testen enda viser negativt :)

Anonymous poster hash: d9dc3...cb5

Takk for et oppklarende svar! Tar en test til om noen dager hvis den ikke kommer, og hvis ikke får jeg bestille meg en ultralyd. Hadde jo ikke vært helt feil å miste mensen. ;-)

HI

Skrevet

Hvordan skal det være mulig egentlig? Kobberspiralen er jo helt uten hormoner og skal ikke påvirke hormonene i det hele tatt.

Om jeg hadde mistet mensen på kobberspiral ville jeg tenkt at jeg hadde en eller annen hormonforstyrrelse og bestilt time hos legen...

Anonymous poster hash: 14051...5bf
Skrevet

Sjansen for foster utenfor livmor er jo tilstede med kobberspiral, og om fosteret har festet seg i egglederen er det ikke alltid testen er positiv...

Skrevet

Sjansen for foster utenfor livmor er jo tilstede med kobberspiral, og om fosteret har festet seg i egglederen er det ikke alltid testen er positiv...

Huff, får da virkelig ikke håpe det er tilfelle...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...