Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #1 Skrevet 4. juni 2014 Hva hadde du gjort? Hva gjør man, hvis det ikke hjelper å ha samtaler der man forteller at barnet ikke skal mobbe andre? Anonymous poster hash: dc9bc...61c
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #2 Skrevet 4. juni 2014 Hva hadde du gjort? Hva gjør man, hvis det ikke hjelper å ha samtaler der man forteller at barnet ikke skal mobbe andre? Anonymous poster hash: dc9bc...61c Samarbeidet så mye som mulig med skole og med andre foreldre..Litt vanskelig å si konkret hva jeg ville gjort, men jeg hadde gjort det jeg kunne ha gjort for å si det sånn. Anonymous poster hash: 60e1c...e62
januarsurprise Skrevet 4. juni 2014 #3 Skrevet 4. juni 2014 Når barn mobber er det ofte en årsak til det. Jeg hadde villet snakke med barnet mitt om hvordan han/hun har det, også ville jeg bestilt samtaler hos psykisk helsearbeider i kommunen for barnet slik at han/hun kunne gå til jevnlige samtaler en periode (evt helsesøster/sosiallærer - kommer an på alder på barnet, og kompetansen til voksenpersonene som er å oppdrive i systemet). Det er jo faktisk mulig at problemet lå hos oss foreldrene, og at det var vanskelig for barnet å snakke med meg og/eller faren om det. Sånn utover det hadde jeg kjørt stramme konsekvenser ift belønning av god atferd, og ta fra privilegier ved dårlig atferd. Jeg ville hatt tett dialog med skolen, og forsøkt å etablere tett dialog med foreldrene til barna som opplevde seg mobbet av mitt barn.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #4 Skrevet 4. juni 2014 Hva hadde du gjort? Hva gjør man, hvis det ikke hjelper å ha samtaler der man forteller at barnet ikke skal mobbe andre? Anonymous poster hash: dc9bc...61c Så hadde jeg tatt ut ei uke ferie eller to og møtt opp i alle friminuttene på skolen, mens jeg fortalte mitt barn og alle andre som lurte på hvorfor mamma hang rundt at jeg var nødt til å være her helt til ungen min lærte å oppføre seg på egenhånd. Anonymous poster hash: a9b02...223
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #5 Skrevet 4. juni 2014 Hva hadde du gjort? Hva gjør man, hvis det ikke hjelper å ha samtaler der man forteller at barnet ikke skal mobbe andre? Anonymous poster hash: dc9bc...61c Så hadde jeg tatt ut ei uke ferie eller to og møtt opp i alle friminuttene på skolen, mens jeg fortalte mitt barn og alle andre som lurte på hvorfor mamma hang rundt at jeg var nødt til å være her helt til ungen min lærte å oppføre seg på egenhånd. Anonymous poster hash: a9b02...223 Godt tips! Anonymous poster hash: 32d77...1d4
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #6 Skrevet 4. juni 2014 Hadde ihvertfall aldri funnet meg i det! Hadde hengt som et slips i nakkenpå han til han forsto alvoret! Anonymous poster hash: 627d4...f93
MrsMilla Skrevet 4. juni 2014 #7 Skrevet 4. juni 2014 Mannen min mobbet noen andre da han var liten. Der løste de problemet ved å ta ham med hjem til de som ble mobbet og der måtte han be om unnskyldning, og så satte foreldrene seg ned og snakket litt og drakk litt kaffe. Han sier det var så flaut og teit at det fikk ham til å tenke seg om to ganger, og kuttet tendensene.
Iiiiik Skrevet 4. juni 2014 #8 Skrevet 4. juni 2014 Jeg håper virkelig at jeg hadde klart å la være å forstå, unnskylde og forklare. Har vært i ganske mange møter der dette er tema og har ikke opplevd så mange ganger at foreldrene til mobberen klarer å holde fast i at det er uakseptabelt. Hvis det skjedde på skolen, er tipset om å være til stede i friminuttene godt. Forsåvidt er det et godt tips å være tett på barnet og stoppe alle tilløp til negativ atferd. Da får man også god tilgang til informasjon om barnets reaksjonsmønster og kan veilede det i etterkant eller der og da.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #9 Skrevet 4. juni 2014 Vist en skikkelig fæl video av et barn som ble mobbet og hva dette gjorde med barnet. Fåtr han til å se hvor fælt det er. Av og til er det lettere å vise det enn å snakke om det. Fortelle at barnet de mobber kan bli ødelagt resten av livet. Skjeftet hver eneste dag, snakket om det hver eneste dag, lagt konsekvenser hver eneste dag- til barnet sluttet Anonymous poster hash: 3ca86...512
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #10 Skrevet 4. juni 2014 Hvis barnet mitt mobber noen ligger han tynt an, og jeg hadde glatt tatt fri fra jobb for å henge over ham noen dager på skolen. Jeg ble selv mobbet som barn, og hadde ikke tolerert det i det hele tatt. Det er lov å ikke like alle, men det er også lov å være hyggelig og høflig mot ALLE samme hva man synes om dem. Anonymous poster hash: d8fd5...edb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå