Gå til innhold

Problemer med måltider, 4 mnd gammel baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Prøver å spørre om råd her, kanskje noen av dere har noen gode forslag.

Har en herlig liten baby som stort sett har vært grei å ha med å gjøre når det kommer til måltider. Jeg har fra starten av hatt litt lite melk, så han har fått 1-2 ekstra måltider med mme hver dag. Har funket bra, ingen problemer med å ta flaske og han har lagt fint på seg.

Nå i de siste par-tre ukene har han begynt å protestere på flaska, jeg byttet fra NAN til Collett uten at det hjalp, og nå blånekter han. Det er 3 dager siden han tok tillegg. Hvis jeg pumper og har min egen melk på flaska går det fint, etter han oppdager at det er min melk.

Han har hengt i puppen hele tiden de siste dagene og da er det selvsagt ikke noe igjen å pumpe ut. Så jeg har ingen reserver nå.

I går kveld var han tydelig sulten og han har sovet dårlig. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre og helsesøster er ikke tilbake før i morgen..

Anonymous poster hash: e5786...d33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn å gi grøt, evnt. sats på at han spiser når han blir sulten nok..

Anonymous poster hash: 3f569...97e

Skrevet

Min nekta å drikke mme rundt 6 mnd, men han fikk såpass med grøt og fast føde at det gikk greit. Men så gikk det over og han drikker mme igjen.

Kan det være varmen som gjør det? Kanskje bytte ut frokostmelka med grøt og da droppe en flaske med mme. Og amme rett etterpå. Dr kan få grøt fra 4 mnd men man må begynne i det små.

Hva slags flaske bruker dere? Prøvd en med flere hull på tuten?

Anonymous poster hash: 04afe...2b1

Skrevet

Min gutt hadde en periode med flaskenekt rundt 4mnd.. Det som hjalp var å gi han tutekopp, og bytte selve tutten i en større str, og begynne med grøt.

Anonymous poster hash: b9abf...12b
Skrevet

Takk for svar!

Har vært inne på tanken å prøve grøt, men han er 6 uker prematur så jeg tenkte spørre på helsestasjonen før jeg gjør det.

Skal få tak i andre smokker til flaskene (bruker Avent og noen som heter Nuk, har også en Medela). Stakkars unge, rimelig misfornøyd for tida, og omg... brystvortene mine er ømme much..

Anonymous poster hash: e5786...d33

Skrevet

Prøv tutekopp eller koppmating. Prøv en annen mme.

Skrevet

Fordelen ved at ungen henger konstant i puppen, er at melkeproduksjonen din vil øke. Kanskje produksjonen øker så mye at du kan redusere eller slutte med erstatning, hvis du er heldig. Blir som økedøgn, noe som er vanlig ved 3-4 måneder (økedøgn kan vare over ei uke): http://ammehjelpen.no/artikkel/10/Økedagerokedogn Så da har du ihvertfall en positiv ting å tenke på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...