Gå til innhold

Er dette vannkopper?! hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde det var bleieutslett, men sinksalve hjelper alltid på henne etter bare 1 smøring, men  ikke denne gangen, og nå ser jeg det har dukket opp et par prikker til. Ikke flere enn de på bildet men. Hun har også 38,5 i feber.

Er det vannkopper? Drar man i barnehagen da?

Anonymous poster hash: 07379...522

post-42-0-40843800-1401856131_thumb.jpg

post-42-0-79696100-1401856147_thumb.jpg

post-42-0-71180200-1401856173_thumb.jpg

post-42-0-60189700-1401856200_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ser sånn ut. Er det blemmer? Nei, da drar man ikke i barnehage, men smører med hvitvask til de har tørket ut

Skrevet

Ser sånn ut. Er det blemmer? Nei, da drar man ikke i barnehage, men smører med hvitvask til de har tørket ut

Det er blemmer ja. Begynte som små nupper nå ser det ut som kjøttsår.

De på armene og beina er bare nupper, og det på foten er blemmer,.,.

Skrevet

Lille hadde vannkopper for et par uker siden, og her begynte det med lignende prikker. Fant en på mandag og innen tirsdag ettermiddag var hun dekket av kopper. Må nok holde henne hjemme ja.

Skrevet

Ligner på vannoopper, men stedene er merkelige.

Vannkopper starter som regel på overkropp eller ansikt, og det meste av utbrudde holder seg der også.

Hadde holdt henne hjemme idag og sett an utviklingen.

Anonymous poster hash: e6ee4...5e9

Skrevet

Vannkopper starter som regel på overkropp eller ansikt, og det meste av utbrudde holder seg der også.

Mine startet på magen husker jeg. 

En liten prikk ved siden av navelen.

Ja, det utslttet på rumpa har hun hatt i 3 dager. Hun har som sagt litt feber, og har sovet dårlig og vært sutrete de siste dagene.. Hun får bli med mamma på jobb i dag..

Skrevet

Ser veldig ut som vannkopper. Vår gutt fikk over hele kroppen og måtte være hjemme fra bhg i over 1 uke. Men vet om flere som hadde kun noen få blemmer, så det er store variasjoner. God bedring til vesla!

Skrevet

Ser veldig ut som vannkopper. Vår gutt fikk over hele kroppen og måtte være hjemme fra bhg i over 1 uke. Men vet om flere som hadde kun noen få blemmer, så det er store variasjoner. God bedring til vesla!

takk! Har hørt at det går mhf nå også.. Hun har en blemme på leppa og. En i bhg hennes ditt også utslett på stumpen når hun hadde det for litt siden

Skrevet

Mine startet på magen husker jeg. 

En liten prikk ved siden av navelen.

Ja, det utslttet på rumpa har hun hatt i 3 dager. Hun har som sagt litt feber, og har sovet dårlig og vært sutrete de siste dagene.. Hun får bli med mamma på jobb i dag..

Nå kommer det jo litt an på hva du jobber med, men hele grunnen til å være hjemme fra barnehagen ved vannkopper er jo av smittevernhensyn. Ungene er ofte i fin form, men det er mange som ikke tåler å få vannkopper og man skal ikke oppsøke steder med mye folk når man har vannkopper. Du risikerer jo at hun smitter kollegaene dine, tviler på at de er særlig glad for det nå før ferien, voksne som blir jo veldig veldig syke av vannkopper....

Det kan være hånd-, fot- og munnsyken også, siden det er utslett under føttene.

http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/hand-fot-og-munnsykdom-9054.html

Vannkopper ser ut som en liten kvise med en gang den kommer, men så fyller den seg med væske og ser nesten ut som en vannblemme før den til slutt tørker ut og får skorpe på.

Anonymous poster hash: 45df6...813

Skrevet

Vi har akkurat hatt vannkopper her. Det ligner veldig på det. Da er man hjemme til siste blemme har tørket inn. Tar ca en uke. Ofte er barnet i fin form, men man er hjemme likevel.

Litt avhengig av hvordan du jobber, men stort sett passer det dårlig å ha med vannkoppbarn. Hva om noen voksne rundt deg ikke har hatt det. Får man vannkopper som voksen, blir man veldig dårlig.

Smør på hvitvask og eurax på prikkete på barnet.

Anonymous poster hash: 94a43...8f2

Skrevet

Ble hjemme.

Sitter alene i kjelleren i et kontorlandskap, så lite å smitte der :-)

Skal til legen for å finne ut hvilke av de to det er.. Jeg har ikke hatt mhf så satser virkelig på vannkopper!

Skrevet

Sjekk hånd fot og munn syke......eller hva det nå heter.

Det er blemmer som kan forveksles med vannkopper, og plasseringen stemmer da bedre.

Skrevet

Sjekk hånd fot og munn syke......eller hva det nå heter.

Det er blemmer som kan forveksles med vannkopper, og plasseringen stemmer da bedre.

er det jeg skal til legen å finne ut nå :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...