Gå til innhold

Er det noen organdonorer her...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 22 år og har lenge villet bli organdonor når jeg dør. Så jeg lurer bare på hva jeg må gjøre/hvem/hvor jeg skal henvende meg til?

Eneste jeg har hørt er at pårørende må vite om dette, og det vet de :-)

En ulykke kan fort skje brått og uventet, så selv om jeg kun er 22 føler jeg det "haster" på en måte, så jeg vil gjerne få det gjort. :-)

Håper på svar! :-)

Anonymous poster hash: 8a079...be7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tokk et sånt donor kort på lege kontoret. Det holdt vist å ha det på seg:)

Skrevet

Jeg er organdonor! :-)

Håper at dersom ulykken skulle være ute at noen kan dra nytte at det jeg ikke lenger har bruk for.

Det er masse informasjon om organdonasjon på http://www.organdonasjon.no/

Jeg har donorkort i lommeboken min og har informert mine pårørende at jeg er det :-)

Veldig bra tiltak og håper det er flere der ute som også velger å være organdonor!

Skrevet

Det finnes en app som heter Donorkort, lager et donorkort med info om pårørende, som du kan lagre på låst skjerm. Altså hvis noe skulle skje vil de fort kunne se at du er donor, og ringe dine pårørende (som du har snakket med på forhånd), for å få dette bekreftet.

Takk for at du vil være donor. Mannen min og jeg kommer ikke til å bli gamle sammen uten at han får nye organer etter hvert. Setter uendelig pris på alle som stiller, som vil redde liv etter at de har gått bort. <3

Anonymous poster hash: 00825...b7a

Skrevet

Tusen takk! :-) Kommer til og sitte igjen med goood samvittighet når jeg får gjort dette. Skal gjøres i morgen den dag! :)

Skrevet

Tusen takk! :-) Kommer til og sitte igjen med goood samvittighet når jeg får gjort dette. Skal gjøres i morgen den dag! :)

Gjorde det nå jeg! Var enklere enn jeg hadde trodd med den appen :-)

Skrevet

Jeg ble organ donor når jeg var 16. Satt på lege kontoret med mamma & venta på tur når jeg fant en brosjyre om det, vi kryssa av på svarene & mamma skrev under & så var det gjordt. Føles godt å hvite at om jeg skulle død i en ulykke eller noe kan mine brukbare deler hjelpe noen :)

Skrevet

Jeg er også det. Her jeg bor (utlandet) kan man krysse av når man skaffer seg førerkort og det står da at man er donor på sertifiktatet. Smart!

Anonymous poster hash: f42cb...7bf
Skrevet

Jeg satt som sagt kun opp 2 pårørende på donorkort appen og tok bildet som bakgrunn på låst skjerm. (Sto ikke man trengte og gjøre mer :S)

Så er jeg det nå? Bare for og være sikker :)

Jeg trodde det var en lang prossess og bli det, så virket bare så "lett", hehe :P

Skrevet

de har grønne donorkort på både apotek og legekontor tror jeg. Der skriver du på et kort, også følger det med klistremerker. jeg satte et på førerkortet mitt. familie er informert.

Anonymous poster hash: 6fc56...5dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...