Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #1 Skrevet 3. juni 2014 Jeg er kommet halvveis i svangerskapet. Sliter MYE med angst og stressende hverdag med jobb og 2 barn som jeg er mest alene om pga mannen jobber mye borte... Jeg vil bare gråte...gråt til og med foran barna i dag, uff, dårlig samvittighet ja :-( Blodtrykket mitt er ganske høyt og jordmor tilbød meg sykemelding pga begynnede svangerskapsdepresjon og blodtrykket...men jeg takket nei pga jobben...vi er få ansatte og jeg vet de også sliter med helsa på et eller annet vis. Føler også man blir sett ned på om man tar sykemelding når man bare er kommet i 4/5 mnd....... Plages med korniske smerter i kroppen også, men det er jeg vant til å leve med...høres sykt ut å være vant med å ha vondt hele tiden, men jeg er det.... Skal på ny kontroll om ei uke og vet spm om sykemelding nok kommer opp............. hva ville dere gjort???:S Anonymous poster hash: 59a31...b87
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #2 Skrevet 3. juni 2014 Tenk på deg selv og babyen!!!! Det er IKKE ditt problem at de blir få på jobb, det skal du ikke tenke på!! De greier sikkert å skaffe en vikar. :-) Anonymous poster hash: e9512...59e
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #3 Skrevet 3. juni 2014 Ja det sier bestevenninna mi også, hun ble lettere irritert på meg... men jeg har alltid vært slik, har det etter min mor...jobbe, jobbe, jobbe og alt skal være perfekt...for perfekt! Men det går jo utover de andre to barna mine..har null overskudd når jeg kommer hjem og blir fort irritert og sur:-( Anonymous poster hash: 59a31...b87
Sienna85 Skrevet 3. juni 2014 #4 Skrevet 3. juni 2014 Jeg er lik som deg, er kun meg igjen i den stillingen jeg har ettersom en sluttet og hun andre knakk foten og er sykemeldt. Hadde nok hatt en gradert sykemelding hadde det ikke vært for at jeg hadde fått dårlig samvittighet fordi bedriften hadde slitt om jeg også forsvant. Men, det er jo strengt talt hverken mitt eller ditt problem at bedriftene vi jobbet for har få ansatte eller ingen som kan ta vår plass. Så syntes du burde vært sykemeldt. Om ikke 100% i allfall gradert. Du er viktigere enn jobben din.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #5 Skrevet 3. juni 2014 "bra" å høre at det er flere som har det slik....:/ Det er jo faktisk ikke vårt problem, men jeg får så dårlig samvittighet også pga sjefen min er helt fantastisk og jeg vil ikke skuffe han:-( jeg vet han vil mitt beste, men den j******samvittigheta mi!!!!! Anonymous poster hash: 59a31...b87
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #6 Skrevet 3. juni 2014 Før jeg ble sykemeldt var jeg så sliten og hadde så vondt. Klarte ikke reise meg fra sofaen for å følge sønnen i seng, klarte ingenting. Ville heller ikke sykemelde meg. Min søster sa da til meg at det er ingen på jobb som takker deg for at du presser deg slik, men sønnen din setter pris på at du klarer å ta deg av han. Det gikk noen uker til og jeg fikk kraftige rie lignende kramper i magen når jeg var på jobb, da først gikk jeg å sykemeldte meg. Og jeg merker nå at det var det riktige valget, både overfor baby i magen, sønnen min og meg selv. Jeg følte jeg egentlig ikke duget noen steder en periode, presset meg gjennom arbeidsdagen, med veldig kraftige smerter for så å komme hjem og ikke klare noen ting der heller. Jeg ville ikke sykemelde meg og hadde klare planer på at jeg skulle klare meg i jobb fram til permisjon, så det var en nedtur å bli sykemeldt, men nå føles det faktisk litt lettere. Anonymous poster hash: 8e276...465
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #7 Skrevet 4. juni 2014 Sykemeld deg, dette er en kort periode i livet og barna er alltid viktigst. Du får mange nok dager med jobbing senere. Min sambo tvang meg til sykemeld, bare tull å slite seg ut. Anonymous poster hash: b4cbd...1ce
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #8 Skrevet 4. juni 2014 Jeg vil heller si at du er for dum enn for stolt. Anonymous poster hash: f7f44...cd7
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #9 Skrevet 4. juni 2014 Ta vare på barna dine og helsa di', det er de som til slutt vil takke deg. Jeg er også veldig sammvittigehtsfull, men om du har gjort jobben din bra har du ingenting du skal skylde dem. Mitt råd er at du sykmelder deg, og slapper av. Anonymous poster hash: ce990...ab6
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #10 Skrevet 4. juni 2014 Jeg hadde fortsatt å jobbe en stund til slik du beskriver det, men kansje du kan få en 20% sykmelding for eksempel. Det finnes jo en meldomting mellom 100% jobb og 100% sykmeldt. Anonymous poster hash: 890cb...1d7
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #11 Skrevet 4. juni 2014 Unnskyld altså, men jeg synes det er skikkelig dårlig gjort overfor babyen i magen å ikke sykemelde seg! Gå og ta i mot den sykemeldingen sporenstreks! Det er ikke bra for barnet at du har angst og depresjon mens du er gravid - mors psykiske helse i graviditeten påvirker barnet. Få tid til å hente ded inn igjen - det er best for alle barna dine - og deg! Lykke til :-) Anonymous poster hash: 1100f...119
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå