Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #1 Skrevet 3. juni 2014 Har akkurat vært på møte i bgh mini skal begynne i, da er h*n nesten 11måneder... Så blir jeg fort veldig usikker, er det litt tidlig når barnet er under 1 år?!?!? Hva synes dere? Erfaringer med å begynne tidlig/sent i barnehage?? Jeg må jo på jobb etterhvert så er faktisk ikke mulig å ha henne hjemme lengre.....hmmmmmmmmmm.... Godt å se bgh virket veldig bra da i hvertfall!! Anonymous poster hash: 7fccb...9d9
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #2 Skrevet 3. juni 2014 Jenta mi begynte i bhg da hun var 11 mnd. Det gikk strålende !! Hun stortrives, og det var uvanlig lite gråt og tull i forbindelse med oppstart. Er jo forskjell på ungene da, men har kun positiv erfaring. De som jobber der sier hun er veldig spesiell, det er visst ikke vanlig at det går SÅ bra Hun har gått der 2 mnd nå, de sier det ser ut som hun har kjent de hele livet Anonymous poster hash: 17f40...0d9
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #3 Skrevet 3. juni 2014 Ene min begynte før året og det gikk veldig fint. Anonymous poster hash: cc816...7f2
PeppaPig Skrevet 3. juni 2014 #4 Skrevet 3. juni 2014 Min begynte da hun var 11mnd gammel og det gikk veldig bra. Hun stortrivdes og fant seg veldig fort til rette. Jeg gråt mer ved levering enn det hun gjorde Tiden flyr og hun er nå snart 5år gammel. Det ser ikke ut som om tidlig barnehagestart gjorde henne skade
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #5 Skrevet 4. juni 2014 Takk for svar Godt å høre, det beroliger veldig denne hønemora sitt mammahjerte❤️ Anonymous poster hash: 7fccb...9d9
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #6 Skrevet 4. juni 2014 Synes så SYND på så små barn må i barnehagen... Glad jeg venter til han er nesten 2 år. ikke BRA og skilles fra foreldre som 11 månder gammel baby. sto stor oppslag om dette i vg for ca 2 sommer siden,så små barn blir fort stresset Anonymous poster hash: f0e68...372
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #7 Skrevet 4. juni 2014 Synes så SYND på så små barn må i barnehagen... Glad jeg venter til han er nesten 2 år. ikke BRA og skilles fra foreldre som 11 månder gammel baby. sto stor oppslag om dette i vg for ca 2 sommer siden,så små barn blir fort stresset Anonymous poster hash: f0e68...372 Mi begynte også i barnehage da hun var 2år, men jeg må korrigere seg litt. Det var media som satte stresset i sammenheng med barnehage. Tyske forskere hadde sett at små barn blir stresset av å bli adskilt fra foreldrene, det gjaldt ikke spesifikt bare barnehage - det gjaldt også feriereiser uten barna, ha barnevakt, dagmamma etc. Anonymous poster hash: 809ab...276
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #9 Skrevet 4. juni 2014 Stakkars babyer ... Anonymous poster hash: 04956...64b
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #10 Skrevet 4. juni 2014 Hadde tatt seg ut om noen foreldre hadde sagt at deres barn begynnte i bhg når de var 11 mnd, og det ikke gikk så bra. hehe.. Det er ingen som kommer til å skrive det uansett. For "alle" barn går det jo sååååå bra å begynne tidlig i bhg. Men nok om det. Det er noe du må avgjøre selv. Jeg hadde ikke gjort det, men det er noe du må kjenne på selv. Barnet ditt overlever tidlig bhg start uansett. Anonymous poster hash: 07d27...60e
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #11 Skrevet 4. juni 2014 Jeg har to som har begynt ved 11 mnd. Det har gått fint! - Men, særlig den ene var veldig, veldig sliten på ettermiddagene de første månedene. Dette var også midt på vinteren, kanskje hadde barnet tålt det bedre om det var lysere i været. Ellers har barna kost seg i barnehagen helt fra starten av, lekt og kost seg, og jeg syns barnehagene de har gått i har vært flinke til å tilrettelegge ift. at de har vært så små ved oppstart. Jeg syns for øvrig ikke man skal ha dårlig samvittighet for å levere i barnehage for å jobbe når permisjonen faktisk er slutt. Anonymous poster hash: 5ea80...2d2
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #12 Skrevet 4. juni 2014 Min erfaring er før jo bedre. Vi ser at eldre barn sliter mer med tilvenning enn de yngre. Anonymous poster hash: 36871...407
moota m storebror&lillebror Skrevet 4. juni 2014 #13 Skrevet 4. juni 2014 Lillebror begynte faktisk 2 dager i uka i bhg når han var 9 mnd. Jeg måtte jobbe og hadde da hatt han med i noen mnder og det fungerte ikke lenger. Jeg gikk over på 60% foreldrepenger og jobba litt. Etter 1 år økte han til 4 dager. Det gikk fint. Var på en liten plass, få barn og kjekke voksne. Han hadde korte dager lenge, men det gikk helt godt. Følte meg vond og stygg lenge, men han trivdes kjempegodt. Han hadde noen lenger perioder der han var hjemme pga kronisk sykdom også. Så det var ikke veldig intenst.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #14 Skrevet 4. juni 2014 Stakkars babyer ...Anonymous poster hash: 04956...64b Din mening er helt uinteressant siden du ikke kan komme med noe annet. Anonymous poster hash: 7fccb...9d9
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #15 Skrevet 4. juni 2014 Takker igjen for svar! Det går helt sikkert fint ja Selvfølgelig begynner vi stille og rolig med tilvenningen og korte korte dager/besøk i bgh. I tillegg er jeg heldig å ha en mann som er hjemme 4 uker av gangen(Nordsjøarbeider) så blir nok en del dager som hun blir hjemme og koser seg med ham. Anonymous poster hash: 7fccb...9d9
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #16 Skrevet 4. juni 2014 Det går sikkert fint. Min begynte da han var 12 mnd, og det har gått helt greit. Det viktigste er at de får en person i barnehagen de kan knytte seg ekstra til, og at de får omsorgen de trenger når de er så små. Hvis mannen din er hjemme såpass ofte anbefaler jeg dog at han henter barnet etter 4-5 timer i barnehagen. Lange dager for så små barn er ikke gunstig. Apropos den tyske forskningen som noen nevner over; de undersøkte ikke stressnivået på 3-, 4- eller 5-åringen, så det kan godt være at litt eldre barn blir like stresset som 1-åringene. Anonymous poster hash: 024b3...cd5
Gjest flykræsj Skrevet 4. juni 2014 #17 Skrevet 4. juni 2014 Min begynte da han var 9 måneder. Jeg husker ikke at det var noen særlige problemer. Han er i dag en trygg og glad treåring, så noe skade har det i allefall ikke gjort. Nr to skal begynne i barnehagen når hun er ett år. Ang avisoppslag og barnehage for småbarn: Der står det mye rart. Dersom man vil ha skikkelige fakta bør man lese de artiklene det refereres til. Det irriterer meg at journalister uten et snev av fagkunnskap leser seg litt opp på et felt, misforstår det de har lest og skremmer vettet av folk. De har åpenbart ikke snøring på vitenskapelig forskning og det bærer dessverre mange reportasjer preg av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå