Gå til innhold

Dere som har opplevd både sa og ma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ma like smertefullt som en sa?

Hvis ikke man vet at fosteret er dødt, og så begynner man og blø etter noen uker når kroppen er klar for å støtte ut fosteret (altså en ma), da vil jo man gjerne tro at man har en sa, og ikke ma?!

Anonymous poster hash: 54175...e7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt begge deler med noen mnd mellomrom. Slik jeg husker det var ikke min ma smertefull. Grunnen til at jeg fikk mistanke om at noe var galt var at jeg blødde litt. Fosteret ble jo ikke utstøtt som ved en sa, og jeg hadde utskrapning mens jeg var i narkose. Hadde derfor ikke de rielignende smertene jeg hadde når jeg hadde en sa...

Er noen år siden dette, så husker ikke ting veldig detaljert. Men husker godt at jeg var ekstremt lettet etter utskrapningen da jeg hadde gått over en uke og ventet på at kroppen selv skulle støte ut fosteret uten at noe skjedde. Den tiden var nesten verst :/

Anonymous poster hash: b846f...451

Skrevet

Ved de 2 sa'ene kom det ut av seg selv i uke 6 og 8, mens ved ma'en ble det oppdaget i uke 14, fosteret hadde da vært død ca en uke. Da kom det ikke ut av seg selv, jeg måtte få medikamenter, og endte til slutt opp med utskrapning og blodoverføring pga stort blodtap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...