Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #1 Skrevet 3. juni 2014 Jeg skal ha flere barn. Jeg er ganske nyansatt og når vi har snakket om familieliv så har hun spurt om jeg vil ha flere barn. Jeg er ikke fast ansatt og vil gjerne bli det. Jeg vet jo ikke om jeg kommer til å få flere barn. Men jeg tror ikke hun vet at hun ikke har lov til å spørre om det. Har bare unngått å svare. Men om hun spør igjen så vet jeg ikke hvordan jeg kommer ut av det. Anonymous poster hash: b3740...68a
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #2 Skrevet 3. juni 2014 Si at det er en privatsak - går an å si det på en grei måte :-) Anonymous poster hash: ec86b...c6f
catchbaby Skrevet 3. juni 2014 #3 Skrevet 3. juni 2014 Spesielt. På min jobb spøkte sjefen mye om det. Eller, jeg tok det i hvert fall som spøk med et snev av bekymring. Gravide ansatte er jo ikke drømmen for noen sjef. Min sjef sa ting som "her på huset deler vi ut gratis prevensjon" "Vi ansetter kun single, evt eldre" osv. Men lo bare av det. Det var en sjargong om du skjønner. Da jeg fikk meg kjæreste sa hun "Godt han har barn fra før for da trenger jo ikke du å få egne".Den dagen jeg fortalte at jeg faktisk var gravid sto jubelen i taket høyt og hun har vært fantastisk hele tiden. Er det sånn at du virkelig tror sjefen din mener det? Eller kan det være en dårlig form for humor? Høres jo rart ut det og da men...Huff.. Du veit jo uansett at du har alle rettigheter så jeg ville ikke hengt meg opp i det.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #4 Skrevet 3. juni 2014 Har ikke lov å spørre om slikt. Men siden du ikke er fast ansatt ikke lurt å lage bråk. Kanskje begynne å gråte og si du ikke kan få flere. Lag skikkelig scene og snørr og grin. Da lærer nok sjefen. Skulle du bli gravid. DET ER ET MIRAKEL! Anonymous poster hash: aac27...e2e
ærlig talt Skrevet 3. juni 2014 #5 Skrevet 3. juni 2014 Jeg hadde nok tatt en hvit løgn siden sjefen tydeligvis er veldig opphengt i dette. Sjefen har ikke lov å spørre om det, og en fast ansettelse kan være i boks om du sier "Nei, nå har jeg de barna jeg vil ha, jeg vil ikke ha flere". Det er ingen lover som sier at man ikke kan ombestemme seg
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #6 Skrevet 3. juni 2014 Det kommer jo litt an på settingen hvordan du bør tolke de Jeg har opplevd flere ganger å bli spurt om jeg skal ha flere barn av mine ansatte. Da er det ganske naturlig å svare og også høre med dem. Anonymous poster hash: 80447...6af
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #7 Skrevet 3. juni 2014 Jeg hadde dratt en løgn. Hun har ikke noe med det, men ville ikke sagt noe slik siden hun tydeligvis spør av en grunn. Anonymous poster hash: 0d711...4bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå