Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #1 Skrevet 3. juni 2014 Normalt med høy hvilepuls de siste ukene av svangerskapet? Noe man kan gjøre for å få den ned? Anonymous poster hash: 4621a...e7c
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #2 Skrevet 3. juni 2014 Sikker på at målingen er riktig? Stort sett plukker man opp babyens slag også. Anonymous poster hash: 5f183...447
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #3 Skrevet 3. juni 2014 Sikker på at målingen er riktig? Stort sett plukker man opp babyens slag også. Anonymous poster hash: 5f183...447 Målt ved håndleddet, så er sikker på at den er rett ja.. synes det er høyt. Hva slags innvirkning har det på babyen? -hi Anonymous poster hash: 4621a...e7c
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #4 Skrevet 3. juni 2014 Du bør måle blodprosenten din. Er du tungpustet? Ved lungepropp kan man få høy puls. Anonymous poster hash: 0f6c1...95f
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #5 Skrevet 3. juni 2014 Du bør måle blodprosenten din. Er du tungpustet? Ved lungepropp kan man få høy puls. Anonymous poster hash: 0f6c1...95f Har målt blodprosent og venter på svar. Er ikke mer tungpustet enn vanlig, vært sliten i mange uker nå, men det er jo normalt i 3 trimester. Ved lungepropp vil man vel kjenne et ubehag? -hi Anonymous poster hash: 4621a...e7c
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #6 Skrevet 3. juni 2014 Ok, da er det nok riktig. I utgangspkt er det ikke farlig, men dusør jo følges opp! Hva sier legen? Anonymous poster hash: 5f183...447
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #7 Skrevet 3. juni 2014 Ok, da er det nok riktig. I utgangspkt er det ikke farlig, men dusør jo følges opp! Hva sier legen?Anonymous poster hash: 5f183...447 Legen syntes det var høyt og tok diverse blodprøver som jeg venter på svar på.... men legen virket ikke bekymret, men det blir jeg. Legen sa flere fikk økt puls de siste ukene, men ville sjekke. -hi Anonymous poster hash: 4621a...e7c
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #8 Skrevet 3. juni 2014 Ja. Ved lungepropp vil man kjenne smerter i brystet, samt tungpust. Ev vil man være hoven i bena. Jeg tipper det er lav blodprosent som gjør dette hos deg, men du bør få legen til å lytte på deg. Anonymous poster hash: 0f6c1...95f
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #9 Skrevet 3. juni 2014 Ja. Ved lungepropp vil man kjenne smerter i brystet, samt tungpust. Ev vil man være hoven i bena. Jeg tipper det er lav blodprosent som gjør dette hos deg, men du bør få legen til å lytte på deg. Anonymous poster hash: 0f6c1...95f Takk for tips! Spiller høyt/lavt blodtrykk inn på pulsen? -hi Anonymous poster hash: 4621a...e7c
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #10 Skrevet 3. juni 2014 Ja. Ved lungepropp vil man kjenne smerter i brystet, samt tungpust. Ev vil man være hoven i bena. Jeg tipper det er lav blodprosent som gjør dette hos deg, men du bør få legen til å lytte på deg. Anonymous poster hash: 0f6c1...95f Takk for tips! Spiller høyt/lavt blodtrykk inn på pulsen? -hiAnonymous poster hash: 4621a...e7c Jeg fikk høyere puls da jeg hadde høyere blodtrykk under svangerskapet. Om det var årsaken, eller fordi jeg var stresset over at jeg fikk sv.f vet jeg ikke... Anonymous poster hash: f98d9...1fa
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #11 Skrevet 3. juni 2014 Hadde det hele svangerskapet, fikk beskjed om at det var helt ufarlig. Anonymous poster hash: 7bdc9...587
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #12 Skrevet 3. juni 2014 Hadde det hele svangerskapet, fikk beskjed om at det var helt ufarlig. Anonymous poster hash: 7bdc9...587 Så godt å høre. Lå din på ca 100 også, eller mer/mindre/varierende? -hi Anonymous poster hash: 4621a...e7c
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #13 Skrevet 3. juni 2014 Svangerskap kan påvirke binyrene og gi økt kortisol og adrenalin, som gir økt puls. Det er ganske vanlig, og behandles vanligvis ikke. Anonymous poster hash: 7f8b7...e78
Gladmor30 Skrevet 3. juni 2014 #14 Skrevet 3. juni 2014 Helt normalt dette. Jeg hadde også hvilepuls på 100 leenge på slutten. Dette var helt normalt sa legen..d er en del mer blod i kroppen din enn vanlig som skal pumpes rundt i kroppen. Så pulsen kan lenge være oppi 100 uten at du eller babyen tar skade av d
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #15 Skrevet 3. juni 2014 Jeg hadde så høy puls og så mange ekstraslag at jeg ble sendt til kardiolog. Hadde fler ekg målinger, stresstest, ul osv. De fant ingenting bortsett fra høy puls og ekstraslag som var helt ufarlig og som var pga belastningen ved å være gravid. Få det sjekket, sannsynligvis er det ikke noe. Anonymous poster hash: d778e...e31
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #16 Skrevet 3. juni 2014 Kom deg til legen! Så høy hvilepuls er IKKE bra Anonymous poster hash: 72f95...d5e
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #17 Skrevet 3. juni 2014 Ok, da er det nok riktig. I utgangspkt er det ikke farlig, men dusør jo følges opp! Hva sier legen?Anonymous poster hash: 5f183...447 Legen syntes det var høyt og tok diverse blodprøver som jeg venter på svar på.... men legen virket ikke bekymret, men det blir jeg.Legen sa flere fikk økt puls de siste ukene, men ville sjekke. -hi Anonymous poster hash: 4621a...e7c Skjønner du blir bekymret, men det trenger du ikke å være om du har vært på kontroll. Høy puls er vanlig, og svært sjelden farlig. Får du smerter eller annet ubehag bør du gå til legen igjen, hvis ikke er det bare å slappe av. Anonymous poster hash: 5f183...447
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #18 Skrevet 3. juni 2014 Ok, da er det nok riktig. I utgangspkt er det ikke farlig, men dusør jo følges opp! Hva sier legen?Anonymous poster hash: 5f183...447 Legen syntes det var høyt og tok diverse blodprøver som jeg venter på svar på.... men legen virket ikke bekymret, men det blir jeg.Legen sa flere fikk økt puls de siste ukene, men ville sjekke. -hiAnonymous poster hash: 4621a...e7c Skjønner du blir bekymret, men det trenger du ikke å være om du har vært på kontroll. Høy puls er vanlig, og svært sjelden farlig. Får du smerter eller annet ubehag bør du gå til legen igjen, hvis ikke er det bare å slappe av. Anonymous poster hash: 5f183...447 Blodtrykk og urin var fint, 100/70 og alt neg på urinprøven. Tok ellers noen blodprøver som jeg venter svar på. Noe mer legen burde gjort? -hi Anonymous poster hash: 4621a...e7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå