Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #1 Skrevet 3. juni 2014 Jeg er så lei meg og engstelig på hennes vegne nå. Hva er egentlig prognosene for lymfekreft? Er det noen her som har blitt helt friske av- eller kjenner noen som har blitt helt friske av dette? Hvor tøff og langvarig var behandlingen? Redd Anonymous poster hash: cd050...62c
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #2 Skrevet 3. juni 2014 Hva slags lymfekreft? Anonymous poster hash: 1c9b9...22c
Vaffelstrikk Skrevet 3. juni 2014 #3 Skrevet 3. juni 2014 Kjenner flere som har blitt friske av det! Vet ikke så mye om detaljene..
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #4 Skrevet 3. juni 2014 Prognosen avhenger bl.a. av type lymfekreft. Jeg har to nære familiemedlemmer som begge fikk lymfekreft i midten av 30-årene. De hadde ulike typer, den ene en agressiv type. Det har gått bra med dem begge Behandlingen var tøff for begge, men ikke forferdelig. Men også det kan variere fra person til person. Tror den ene gikk i behandling ca et halvt år og den andre muligens litt lenger. Begge er friske og spreke i dag Så tenk positivt, og hjelp din venninne også til å tenke positivt. Dette er en behandling hun skal gjennom for å forbli frisk i fremtiden! Støtt henne med praktiske ting så langt du kan, hør på henne når hun har behov for å snakke om alt hun er redd for og støtt henne følelsesmessig slik at hun lettere kan tenke positivt. Og ikke glem å også "bare" være vanlig venninne med henne - ikke begynn å unngå tema dere tidligere har snakket om fordi du føler de blir for "uviktige" ift hennes situasjon, og ikke prøv å skåne henne for mye for dine eller andres ting i hverdagen - vær helt normal med henne. Det vil være viktig for henne å få muligheten til å føle seg helt normal når hun er i form til det - ha en jentekveld, se komedier og le høyt, pass på å være mye ute i sommer sol og lys gjør godt. Husk at den hun er endrer seg ikke selv om hun nå har fått kreft. Men hennes erfaringsgrunnlag endrer seg. Så la henne få være den hun alltid har vært, og støtt henne i situasjonen og bare vær til stede for henne. Tenk positivt Anonymous poster hash: 58162...323
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #5 Skrevet 3. juni 2014 Kjenner en som hadde svulster så store som appelsiner i lymfene i mageregionen -frisk som en fisk i dag :-) Anonymous poster hash: f9db6...5aa
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #6 Skrevet 3. juni 2014 Det finnes to typer lymfekreft. Hodgskins og non Hodgskins. Den første har veldig gode prognoser. 90 % overlever. Non Hodgskins blir man ikke kurert for, men kan leve godt med i mange mange år. Denne varianten er heldigvis sjeldnere hos yngre. Behandlingen varierer jo med hvor langt det er kommet og evt spredning, men de fleste må i det minste ha noen runder med cellegift. Men som sagt - veldig gode prognoser! Anonymous poster hash: 744e9...1e5
☆☆☆ Skrevet 3. juni 2014 #7 Skrevet 3. juni 2014 Yngre personar får oftast Hodgkins lymfom, som har gode prognosar. Meinar det er opp mot 95% som blir friske?
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #8 Skrevet 3. juni 2014 Min svigerfar blr frisk:-) ingen trodde det... Anonymous poster hash: 56521...832
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #9 Skrevet 3. juni 2014 Det finnes to typer lymfekreft. Hodgskins og non Hodgskins. Den første har veldig gode prognoser. 90 % overlever. Non Hodgskins blir man ikke kurert for, men kan leve godt med i mange mange år. Denne varianten er heldigvis sjeldnere hos yngre. Behandlingen varierer jo med hvor langt det er kommet og evt spredning, men de fleste må i det minste ha noen runder med cellegift. Men som sagt - veldig gode prognoser! Anonymous poster hash: 744e9...1e5 Kommer som anon over her sier veldig an på hvilken type det er. To av mine venner fikk lymfom i 20-årene. Den ene fikk Hodgkin - det var et tøft år med behandling, men gikk bra. Den andre fikk non-Hodgkin, og det gikk dessverre ikke bra. Anonymous poster hash: c04cb...b55
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #10 Skrevet 3. juni 2014 HI her. Det er snakk om Hodgkins, så nå ble jeg veldig glad for alle svar fra dere som har (god) erfaring med dette. Takk! Anonymous poster hash: cd050...62c
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #11 Skrevet 3. juni 2014 Min bror ble frisk et tøft år med cellegift og stråling men det gikk heldigvis bra. Anonymous poster hash: 0d867...2b1
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #12 Skrevet 3. juni 2014 Min svigerinne ble helt frisk fra det. Min tante døde. Anonymous poster hash: 893f9...d6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå