Gå til innhold

Fødsel en mnd før termin/fødselsangst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig sjansen for at det skal skje? Har prøvd å google, ble ikke klokere.

Har totalt fødselsangst pga horribel første fødsel, og mannen må på jobbreise en mnd før termin. Redselen for å føde da er lammende.

Mens vi er inne på temaet: hvordan overvinne fødselsangst? Det er bare få uker igjen, og jeg takler virkelig ikke tanken på å skulle gjennom et sånt helvete på nytt. Noen med erfaring?

Anonymous poster hash: 854c0...962

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med en doula, eller send en pm til hun som har 'Gulosten' som nick her inne. :)

Anonymous poster hash: d4268...f72
Skrevet

Kognitiv atferdsterapi kan hjelpe. Da må du skaffe deg en terapeut litt kjapt - går an å komme raskt inn.

Anonymous poster hash: fca6f...3c6
Skrevet

Det var merkelig at du vente til noen få uker før fødsel med å gjøre noe med fødselsangsten? Hvorfor ble du gravid igjen, hvis du er livredd for å føde?

Hvis det er noen trøst er ofte fødsel nr 2 enklere enn nr 1.

Anonymous poster hash: daa89...f97

Skrevet

Det var merkelig at du vente til noen få uker før fødsel med å gjøre noe med fødselsangsten? Hvorfor ble du gravid igjen, hvis du er livredd for å føde?

Hvis det er noen trøst er ofte fødsel nr 2 enklere enn nr 1.

Anonymous poster hash: daa89...f97

Nei, det som er merkelig, er at du er nebbete når du ikke vet hva du snakker om. Jeg tok selvfølgelig tak i det med én gang, har vært til flere samtaler på sykehuset. Det har ikke hjulpet.

Hvorfor jeg da ble gravid på nytt? For et frekt spørsmål. Fordi barnet jeg har fra før er det beste som har skjedd meg. Fordi jeg trodde alle disse årene ville ha bleknet fødselen mer enn de viste seg å ha gjort.

Til dere andre: tusen takk for svar. Skal sjekke ut tipsene deres. Hører også gjerne fra flere, enten det gjelder sjansen for å føde en mnd før tiden eller fødselsangst.

Anonymous poster hash: 854c0...962

Skrevet

Jeg fikk vite av jordmor at alt mellom uke 37 og 42 er vanlig, men at de aller fleste føder i uke 40-41, altså rett rundt termin, eller litt over. Hvis ditt første barn kom tidlig er det større sannsynlighet for at dette barnet kommer tidlig også.

Når det gjelder fødselsangsten og mannens jobbreise, synes  jeg det må vurderes om han kan få permisjon fra denne reisen av hensyn til deg og barnet. Du bærer frem et nytt lite menneske, du bør prioriteres så langt det lar seg gjøre! Spesielt hvis du har født før termin tidligere....

Skikkelig fødselsangst har jeg ikke hatt, men jeg hadde selv en traumatisk første fødsel. Jeg utviklet som sagt ikke fødselsangst som deg, men det var mye bekymring og jeg fikk en kraftig "sorg/hysterisk reaksjon" da jeg kom inn på sykehuset med andre fødsel... MEN det er sant som de sier, andre fødsel er som regel mye lettere! Det endte opp med at den andre fødselen ble en skikkelig drømmefødsel! Skjønner at det er ekstra vanskelig å stålsette seg for en fødsel etter en traumatisk første fødsel og i tillegg ha fødselsangst. Varme tanker til deg! Håper du også får en drømmefødsel denne gangen!

Anonymous poster hash: a51d2...202
Skrevet

Ta kontakt med en doula, eller send en pm til hun som har 'Gulosten' som nick her inne. :)

Anonymous poster hash: d4268...f72

Enig :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...