Gå til innhold

Er dette mitt ansvar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var innom jobb med sykemelding for to uker siden og sjefen hadde ikke tid til å lage oppfølgingsplan da. Han sa han skulle ringe meg og avtale tid. Jeg ventet noen dager uten å høre fra han, så jeg tok en telefon for å minne han på. Han beklaget, og sa han skulle se i avtaleboka og ringe meg neste dag. Jeg har enda ikke hørt noe. Hva gjør jeg da? Er det jeg eller han som får høre det fra nav?

Anonymous poster hash: f3aa7...1ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med at det er Nav som stiller krav om oppfølgingsplan.

Her har også sjefen vært treg med alt som Nav har spurt om. 

Da har Nav vært sint på sjefen, mens jeg har ikke merket noe.

Anonymous poster hash: 5c5a5...044
Skrevet

Jeg ville ha sendt en epost til sjefen, bare slik at jeg hadde "bevis" på at jeg ventet på svar dersom nav skulle stille spørsmål.

Anonymous poster hash: d1eaf...05a
Skrevet

Arbeidsgiver får bot hvis de ikke sender inn oppfølgingsplan innen fristen, og det er ikke ditt ansvar å passe på.

Skrevet

Stemmer det, kun arbeidsgiveren det går ut over. Så du kan bare slappe av :)

Anonymous poster hash: 2acd5...ebc

Skrevet

Arbeidsgiver får et brev med varsel om sanksjoner på ca. 5000 hvis de ikke sender inn en plan innen en viss dato. Du får kopi av dette brevet i posten. Sender dere inn planen da så slipper arbeidsgiveren din å betale :)

Anonymous poster hash: 09e15...05e

Skrevet

Det er arbeidsgiver som evt får bot.

Men til syvende og sist er det jo deg det reelt går ut over. Det er dine arbeidsmuligheter og dine behov for tilrettelegging som skal diskuteres. Så selv om det ikke er ditt ansvar, så skader det selvfølgelig  ikke å stille litt krav til din leder.

Som en annen her nevnte; det kan være en god ide å sende en e-post.

Anonymous poster hash: 2ec53...cad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...