Gå til innhold

Bipolare, se hit! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer bare litt på ang medisiner.

Jeg bruker lamictal og jeg synes ikke det funker så greit lengre. Har blitt henvist atter en gang til VOP og at legen ikke tør å styre med meg og mener det må spesialister inn i bildet.

Såh! Hva bruker dere? Er dere fornøyd? Hvor lenge har dere brukt medisinen? :)

Anonymous poster hash: d85c3...a8a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk diagnosen før jul. Går på Lamictal. Først nå er jeg oppe i 400 i dose.

Om det virker ? Hmmm, jeg er usikker. Har mindre perioder med mani, heldigvis. Ble fullstendig utslitt av megselv.

Depresjonen : alt er ikke like svart som i starten, men har ikke sluppet taket helt.

Hvordan har du det da?

Anonymous poster hash: 2e126...e9e

Skrevet

Sluttet på medisiner for tre år siden, gjorde en helvetes innsats med kognitiv terapi i stedet. Det var et blodslit, men takket være det er jeg nå frisk.

Anonymous poster hash: fc772...b01

Skrevet

Jeg gikk på 300mg i flere år, men følte ikke det virket helt - etter at jeg hadde lest meg opp selv (felleskatalogen etc), bestemte jeg meg til å øke til 400mg, som er absolutt maxdose - og det utgjorde et hav av forskjell på de suicidale tankene mine - så utrolig deilig!!! Jeg går i tillegg på Cipramil max dose i tillegg. Det kan ta lang til å prøve seg frem til hva som er riktig individuell dosering..

Skrevet

Jeg fikk diagnosen før jul. Går på Lamictal. Først nå er jeg oppe i 400 i dose.

Om det virker ? Hmmm, jeg er usikker. Har mindre perioder med mani, heldigvis. Ble fullstendig utslitt av megselv.

Depresjonen : alt er ikke like svart som i starten, men har ikke sluppet taket helt.

Hvordan har du det da?

Anonymous poster hash: 2e126...e9e

Har begynt å svinge noe enormt. Er nesten tilbake der jeg var før jeg ble medisinert. I det ene øyeblikket skal jeg dra på fjelltur i en hel uke for så å se svart på alt, utrolig slitsomt for meg, men kanskje verre for familien :( Har gått en stund på 200 mg, men nå er jeg oppe i 400 mg uten at det er til stor hjelp. Har cirka vært medisinert i 3 år tror jeg. Var til legen og hun ville sende meg videre før jeg hadde spurt om hjelp. Legen merket at jeg var litt for ivrig, forvirret og pratet ulogisk. Huff, på'an igjen.

Godt å høre at det har gitt resultater for deg :)

Skrevet

Sluttet på medisiner for tre år siden, gjorde en helvetes innsats med kognitiv terapi i stedet. Det var et blodslit, men takket være det er jeg nå frisk.

Anonymous poster hash: fc772...b01

Godt å høre at kognitiv terapi har vært til hjelp for deg! :) Har også blitt behandlet med kognitiv terapi og jeg syntes jeg også gjorde en formidabel jobb, men ser ut til at det ikke har sluppet helt taket. 

Hvordan trappet du ned? Skulle gjerne sluttet også hvis det er mulig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...