Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #1 Skrevet 3. juni 2014 Tenker ikke på kjønnssykdommen da. Mulig jeg har fått et utbrudd av det helt nederst på ryggen. 😳😳 Får helt noia; redd jeg skal smitte barna, at det skal spre seg, komme tilbake andre steder osv😭 Noen som har noen erfaringer å dele? Anonymous poster hash: f0f91...798
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #2 Skrevet 3. juni 2014 Tenker ikke på kjønnssykdommen da. Mulig jeg har fått et utbrudd av det helt nederst på ryggen. Får helt noia; redd jeg skal smitte barna, at det skal spre seg, komme tilbake andre steder osv Noen som har noen erfaringer å dele? Anonymous poster hash: f0f91...798 På ryggen - er det mulig da? Vanlig plassering er vel i nærheten av slimhinner. Anonymous poster hash: 01c58...83a
Von Hertelhofen Skrevet 3. juni 2014 #3 Skrevet 3. juni 2014 Har aldri hørt om herpes på ryggen... Men i alle fall - mannen min har herpes, den typen som gir kraftige forkjølelsessår med blemmer som sprekker. Ingen av ungene har fått det (så vidt vi vet, viruset trenger ikke nødvendigvis gi symptomer).
SuperFries Skrevet 3. juni 2014 #4 Skrevet 3. juni 2014 Du tenker på helvetesild. Det er herpesvirus som gir deg det. Alle kan få det, så lenge de har tidligere hatt en infeksjon med et herpesvirus, som eksempelvis vannkopper. Viruset ligger lagret i kroppen hele livet, man blir aldri kvitt det. Tilfeldigvis ligger det i området rundt korsryggen, og det er derfor helvetesild ofte oppstår der. Det er vondt, men dessverre lite man kan gjøre med annet enn å lindre til det går over av seg selv.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #5 Skrevet 3. juni 2014 Er det helvetesild du tenker på HI? Anonymous poster hash: 9994f...39b
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #6 Skrevet 3. juni 2014 Det kan vel komme hvor som helst. Er sendt inn prøver til dyrking. Legen var usikker på om det var herpes eller helvetesild. Sistnevnte er dog gjerne kun på ene siden av kroppen, og dette er midt på ryggen- langt ned. Uff:-( Anonymous poster hash: f0f91...798
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #7 Skrevet 3. juni 2014 Jeg har herpes 2, og ved de siste utbruddene har jeg fått utbrudd bak på låret så det er nok mulig. Men har du aldri hatt utbrudd før tror jeg det er et uvanlig sted å få førstegangsutbrudd? Jeg har Valtrex på blå resept og tar det så snart jeg får de typiske nervesmertene, sjelden jeg får skikkelig utbrudd, men får jeg det er jeg ekstra nøye med hygienen rundt barna. Anonymous poster hash: 95e36...1aa
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #8 Skrevet 3. juni 2014 Jeg har herpes 2, og ved de siste utbruddene har jeg fått utbrudd bak på låret så det er nok mulig. Men har du aldri hatt utbrudd før tror jeg det er et uvanlig sted å få førstegangsutbrudd? Jeg har Valtrex på blå resept og tar det så snart jeg får de typiske nervesmertene, sjelden jeg får skikkelig utbrudd, men får jeg det er jeg ekstra nøye med hygienen rundt barna. Anonymous poster hash: 95e36...1aa Disse nervesmertene; er det der du får sår da? Hvordan smerter er det egentlig? Anonymous poster hash: f0f91...798
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #9 Skrevet 3. juni 2014 Jeg har herpes 2, og ved de siste utbruddene har jeg fått utbrudd bak på låret så det er nok mulig. Men har du aldri hatt utbrudd før tror jeg det er et uvanlig sted å få førstegangsutbrudd? Jeg har Valtrex på blå resept og tar det så snart jeg får de typiske nervesmertene, sjelden jeg får skikkelig utbrudd, men får jeg det er jeg ekstra nøye med hygienen rundt barna. Anonymous poster hash: 95e36...1aa Disse nervesmertene; er det der du får sår da? Hvordan smerter er det egentlig? Anonymous poster hash: f0f91...798 Dytter litt:-) Anonymous poster hash: f0f91...798
Havhesten Skrevet 4. juni 2014 #10 Skrevet 4. juni 2014 Kjære deg, det hørtes kjipt ut. En venninne hadde herpes 2 på rompa. Det var jævli den første gangen, men nå kommer det nesten aldri. Hun lever fint med det og har barn og mann. Håper dt ordner seg for deg!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #11 Skrevet 5. juni 2014 Kjære deg, det hørtes kjipt ut. En venninne hadde herpes 2 på rompa. Det var jævli den første gangen, men nå kommer det nesten aldri. Hun lever fint med det og har barn og mann. Håper dt ordner seg for deg! Tusen takk:-) Skal bli godt å få svar på prøvene så jeg vet hva jeg har å forholde meg til:/ Anonymous poster hash: f0f91...798
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #12 Skrevet 5. juni 2014 Tenker ikke på kjønnssykdommen da. Mulig jeg har fått et utbrudd av det helt nederst på ryggen. 😳😳 Får helt noia; redd jeg skal smitte barna, at det skal spre seg, komme tilbake andre steder osv😭 Noen som har noen erfaringer å dele? Anonymous poster hash: f0f91...798 Herpes er en kjønnssykdom, bare så det er sagt. Man kan får HSV1 nedentil, men den trives gjerne ikke så godt der som HSV2. Pass på så du ikke smitter barna dine dersom det er det du har fått. Anonymous poster hash: ceffb...3f2
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #13 Skrevet 5. juni 2014 Tenker ikke på kjønnssykdommen da. Mulig jeg har fått et utbrudd av det helt nederst på ryggen. 😳😳 Får helt noia; redd jeg skal smitte barna, at det skal spre seg, komme tilbake andre steder osv😭 Noen som har noen erfaringer å dele? Anonymous poster hash: f0f91...798 Herpes er en kjønnssykdom, bare så det er sagt. Man kan får HSV1 nedentil, men den trives gjerne ikke så godt der som HSV2. Pass på så du ikke smitter barna dine dersom det er det du har fått. Anonymous poster hash: ceffb...3f2 Ja, jeg mente vel heller at det ikke var smitte "der nede" jeg hadde fått. Nesten så jeg håper det heller er helvetesild, men siden det er midt på ryggen er der vel tvilsomt. Men skal ikke herpes klø? Dette klør ikke, bare vært noe svie. Anonymous poster hash: f0f91...798
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #14 Skrevet 5. juni 2014 Det trenger ikke klø. Men kan føles hovent, prikkende, stikkende, sviende, ømt etc. Det trenger heller ikke å komme blærer/vesikler som sprekker, dog er dette det vanligste. Hvis dette er førstegangsutbrudd bør du få mannen din til å teste seg. Og vær forsiktig så du ikke sprer det til andre steder på kroppen, især øynene. Praktiser god håndhygiene. Anonymous poster hash: ceffb...3f2
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #15 Skrevet 5. juni 2014 Jeg har herpes 2, og ved de siste utbruddene har jeg fått utbrudd bak på låret så det er nok mulig. Men har du aldri hatt utbrudd før tror jeg det er et uvanlig sted å få førstegangsutbrudd? Jeg har Valtrex på blå resept og tar det så snart jeg får de typiske nervesmertene, sjelden jeg får skikkelig utbrudd, men får jeg det er jeg ekstra nøye med hygienen rundt barna.Anonymous poster hash: 95e36...1aa Disse nervesmertene; er det der du får sår da? Hvordan smerter er det egentlig?Anonymous poster hash: f0f91...798 Dytter litt:-)Anonymous poster hash: f0f91...798 Hos meg svir det før utbruddet og er veldig ømt, når det er sår så klør det. Nervesmertene mine kommer ofte fra hoften og ned i det ene benet, en skarp smerte og veldig var for berøring. Nervesmerten har ikke alltid direkte kontakt med stedet jeg får sår. Jeg var veldig plaget med dette i noen år, derfor blå resept, men det kommer sjeldnere og sjeldnere, kun 5-10% som har såpass hyppige utbrudd, de aller fleste slipper unna med et større utbrudd og mulig små oppbluss ved forkjølelse f.eks. Anonymous poster hash: 95e36...1aa
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #16 Skrevet 5. juni 2014 Jeg har den typen som man får blemme i munnviken, har hatt det siden jeg var liten. Anonymous poster hash: 00fe3...0ee
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #17 Skrevet 5. juni 2014 Tusen takk for alle svar- setter veldig pris på det. Ble alene for 5 år siden og har ikke rørt en mann siden så kan nok ikke smitte noen seksuelt;-) Aldri så galt at det ikke er godt for noe😅 Anonymous poster hash: f0f91...798
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #18 Skrevet 6. juni 2014 Tusen takk for alle svar- setter veldig pris på det. Ble alene for 5 år siden og har ikke rørt en mann siden så kan nok ikke smitte noen seksuelt;-) Aldri så galt at det ikke er godt for noe Anonymous poster hash: f0f91...798 Da er det ikke kjønnsherpes du har, for der er inkubasjonstiden er 2- 12 dager. Kilde: fhi.no Du har nok helvetesild, og det kan du kun få av vannkoppeviruset. Herpes zooster (vannkopper) er et helt annet virus enn Herpes simplex. Anonymous poster hash: 646d9...833
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #19 Skrevet 6. juni 2014 Tusen takk for alle svar- setter veldig pris på det. Ble alene for 5 år siden og har ikke rørt en mann siden så kan nok ikke smitte noen seksuelt;-) Aldri så galt at det ikke er godt for noe Anonymous poster hash: f0f91...798 Da er det ikke kjønnsherpes du har, for der er inkubasjonstiden er 2- 12 dager. Kilde: fhi.no Du har nok helvetesild, og det kan du kun få av vannkoppeviruset. Herpes zooster (vannkopper) er et helt annet virus enn Herpes simplex. Anonymous poster hash: 646d9...833 Tusen takk:) Ja, tenker også helvetesild men det står at det bestandig er på bare ene siden av kroppen og dette er altså midt på😳 Dumt at det tar så lenge som 2 uker før en får svar på slikt da:/ Anonymous poster hash: f0f91...798
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå