Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #1 Skrevet 3. juni 2014 Eller egentlig vil jeg ha noen som Jan hjelpe meg å rydde i huset mens jeg tar ungene... Anonymous poster hash: e669f...e1a
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #2 Skrevet 3. juni 2014 Da er det ikke en au pair du skal ha. En au pair er ikke en hushjelp... Anonymous poster hash: 732fb...dec
☆☆☆ Skrevet 3. juni 2014 #3 Skrevet 3. juni 2014 Da er det ikke en au pair du skal ha. En au pair er ikke en hushjelp... Anonymous poster hash: 732fb...dec Ein au-pair skal vel i utgangspunktet utføre barnepass og lett husarbeid inntil 30 timar i veka for lommepengar, medan dei får språkopplæring opplever ein ny kultur? No for tida er kulturutvekslinga for ungdom blitt til slavearbeid for filippinske småbarnsmødre med få andre moglegheiter til å forsørge dei søte, små. Barna må bu hjå besteforeldre eller andre i heimlandet. Diverre. Ei eingong fin gi-og-ta-ordning er blitt sosial dumping på høgt nivå og burde avviklast. Er det praktikant folk vil ha bør dei betale for det, ikkje utnytte desperate folk for luselønn! Ein liten disclaimer; eg er klar over at mange som har au-pair har gode intensjonar og ikkje misbrukar ordninga. Men dei er med på å oppretthalde eit system for skjult slavehald og å halde lønna på eit nivå for sveltihjel. For realiteten er at det ikkje er lommepengar for veldig mange av dei som kjem, men det familien heime skal leve av.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #4 Skrevet 3. juni 2014 Da er det ikke en au pair du skal ha. En au pair er ikke en hushjelp... Anonymous poster hash: 732fb...dec Ein au-pair skal vel i utgangspunktet utføre barnepass og lett husarbeid inntil 30 timar i veka for lommepengar, medan dei får språkopplæring opplever ein ny kultur? No for tida er kulturutvekslinga for ungdom blitt til slavearbeid for filippinske småbarnsmødre med få andre moglegheiter til å forsørge dei søte, små. Barna må bu hjå besteforeldre eller andre i heimlandet. Diverre. Ei eingong fin gi-og-ta-ordning er blitt sosial dumping på høgt nivå og burde avviklast. Er det praktikant folk vil ha bør dei betale for det, ikkje utnytte desperate folk for luselønn! Ein liten disclaimer; eg er klar over at mange som har au-pair har gode intensjonar og ikkje misbrukar ordninga. Men dei er med på å oppretthalde eit system for skjult slavehald og å halde lønna på eit nivå for sveltihjel. For realiteten er at det ikkje er lommepengar for veldig mange av dei som kjem, men det familien heime skal leve av. Det var vel det som var poenget mitt. HI sier hun vil ha noen som skal gjøre husarbeidet sitt mens hun selv passer barna. Ikke helt det som er meningen med au pair-ordningen... Anonymous poster hash: 732fb...dec
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #5 Skrevet 3. juni 2014 Hei! Jeg har hatt to au pairer tidligere og har vært veldig fornøyd med dem. Jeg ordnet alt privat da jentene var slektninger av venner jeg har fra Latin-Amerika og fikk gode referanser via dem. Man kan også gå igjennom et formidlingsbyrå som feks Atlantis. Det koster litt mer, men man har sikkerheten i at dersom man trenger hjelp med au pairen underveis bistår de deg. Min erfaring med au pair er utelukkende positiv. Dessverre er det de ekstreme sakene som når media :-( Anonymous poster hash: e8500...237
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #6 Skrevet 3. juni 2014 Har hatt au pair i mange år, med veldig god erfaring. De har alle vært veldig fornlyd med oppholdet hos oss. Ville ikke brukt atlantis - de tar masse penger for ingenting. Dårlig sikkerhet også, for den hjelpen er bare til noen få uker eter au pairen har begynt, og prblemene kommer ofte senere enn det (nå har ikke vi hatt noen problemer å snakke om, da, men det lille som var, ble klart etter mye lenger tid enn Atlantis tilbø hjelp). beste tips: www.greataupair.com Vi har fått nesten alle derfra. Pass på sjekke referanser. Anonymous poster hash: 9b114...c00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå