Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #1 Skrevet 3. juni 2014 Er det vanlig? Begynte å slanke meg i januar, og har de siste mnd hatt så enorm ustabil mensturasjon. Dvs, den kommer "til tida" hver mnd, men varer i rundt 10 dager, før det går maks en uke før jeg får mensen en uke igjen. Nå var det 2 uker siden sist, fikk mensen forrige søndag, og har det enda. Jeg har altså hatt 3 uker uten på 7-8 uker. Jeg blir sprø!! Er dette helt normalt? Anonymous poster hash: 3a3b8...eff
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #2 Skrevet 3. juni 2014 Ja, det er normalt på grunn av insulin hormonet blir kraftig berørt under slanking. Jeg anbefaler deg lavkarbo, da har du alltid stabilt blodsukker og dermed stabile hormoner og syklus Anonymous poster hash: 7892c...6ca
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #3 Skrevet 3. juni 2014 Jeg anbefaler IKKE lavkarbo, se på forskning i England, blant annet om høyere forekomst av hjerte- og karsykdommer hos dem som er på denne dietten. Og flere her på DiB har sagt at man får jo lavt kolesterol p lavkarbo, ergo kan de ikke bli hjertesyke. Russland er et land der mennesker har lavest kolesterol i Europa, men forekomsten av hjerte- og karsykdommer hos mennesker under 50 er enorm. Mens i Norge har man gjerne høyere kolesterol, men mye lavere forekomst av hjerteinfarkt og lignende. Så kolesterolnivå og hjertetrøbbel har ingen sammenheng med hverandre. En annen ting er hjernen som trenger karbohydrater for å fungere optimalt. Driver man med intellektuell virksomhet på arbeid så er det enda viktigere å få i seg karbohydrater. Og da mener jeg ikke is og kaker. Anonymous poster hash: 44289...d29
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #4 Skrevet 3. juni 2014 Jeg anbefaler IKKE lavkarbo, se på forskning i England, blant annet om høyere forekomst av hjerte- og karsykdommer hos dem som er på denne dietten. Og flere her på DiB har sagt at man får jo lavt kolesterol p lavkarbo, ergo kan de ikke bli hjertesyke. Russland er et land der mennesker har lavest kolesterol i Europa, men forekomsten av hjerte- og karsykdommer hos mennesker under 50 er enorm. Mens i Norge har man gjerne høyere kolesterol, men mye lavere forekomst av hjerteinfarkt og lignende. Så kolesterolnivå og hjertetrøbbel har ingen sammenheng med hverandre. En annen ting er hjernen som trenger karbohydrater for å fungere optimalt. Driver man med intellektuell virksomhet på arbeid så er det enda viktigere å få i seg karbohydrater. Og da mener jeg ikke is og kaker. Anonymous poster hash: 44289...d29 Det kommer helt an på hva du mener med lavkarbo! Flere studier som har vist det du hevder er gjort på svært overvektige personer som så har begynt på ekstrem lavkarbo for å få ned vekten. Når disse personene så viser seg å ha hjerte-kar-problematikk så har man skyldt på lavkarbo i steden for dere usunne kosthold med masse karbohydrater gjennom flere år, kanskje flere tiår. Lavkarbo gjort på riktig måte er ikke farlig. "Lavkarbo" som ikke gjøres på riktig måte kan derimot virke uheldig. HI, det virker som om du kjører kroppen din for tøft på slankingen, ustabil mens er et tegn du bør ta på alvor. Jeg er enig i hun som anbefaler lavkarbo, men før du eventuelt begynner på det så må du lære deg hva det faktisk er og gjøre det på riktig måte. Anonymous poster hash: cc464...24d
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #5 Skrevet 3. juni 2014 Takk for svar. Jeg går på lavkarbo og vet hva jeg driver med. Har gått på det før, men da brukte jeg p-piller så da var det jo stabilt. .. Anonymous poster hash: 4208f...4aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå