Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #1 Skrevet 3. juni 2014 Vi har mine og dine barn, og det har alltid vært mine barn som har vært de som har fått minst, men nå i den senere tid har foreldrene mine gitt mine barn en del penger. Da får jeg vite det er så urettferdig at hans barn ikke også kan få noe. Problemet for samboeren min er at han ikke har råd til å gi mer penger til barna sine, og jeg sier så lenge mine barn aldri fikk noe når forskjellsbehandlingen gikk andre veien så får nå hans barn bare godta at livet ikke alltid er rettferdig. Anonymous poster hash: e1e09...3e1
Bustetroll Skrevet 3. juni 2014 #2 Skrevet 3. juni 2014 Hvorfor synke ned på hans nivå? Det er jo barna det går utover. Finn andre måter å ta igjen på..
Bustetroll Skrevet 3. juni 2014 #3 Skrevet 3. juni 2014 Trodde det stod at du hadde begynt å gi barna dine en del penger...
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #4 Skrevet 3. juni 2014 Da får hans eller moren deres sine foreldre gi dem penger da. Anonymous poster hash: 4bd9b...6cc
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #5 Skrevet 3. juni 2014 Hvorfor synke ned på hans nivå? Det er jo barna det går utover. Finn andre måter å ta igjen på.. Ehm... mener du at foreldrene til HI må gi masse penger til barna til HI sin mann? Hvorfor? Anonymous poster hash: 5a8e5...731
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #6 Skrevet 3. juni 2014 Hvorfor skal man lage problemer med dine/mine ift gaver o.l fra besteforeldre? Vi har mine/dine og vårt. Sånt har aldri vært noe problem. Barna har blitt fortalt og forklart at sånn og slik er det, den og de er besteforeldre til den og den. Anonymous poster hash: 2dd55...39e
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #7 Skrevet 3. juni 2014 Hvorfor skal man lage problemer med dine/mine ift gaver o.l fra besteforeldre? Vi har mine/dine og vårt. Sånt har aldri vært noe problem. Barna har blitt fortalt og forklart at sånn og slik er det, den og de er besteforeldre til den og den. Anonymous poster hash: 2dd55...39e Signerer. Her er faren til de to eldste død, og de har arvet en god slant med penger fra far som de får når de er 18. Jeg har ikke sjanse til å spare like mye til minste barnet, så må bare forklare at ja, søsknene dine har penger, men du har pappaen din i livet ditt i motsetning til dem. Anonymous poster hash: 5a8e5...731
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #8 Skrevet 3. juni 2014 Dine foreldre skal da ikke gi penger til hans barn? Han får bare akseptere at når man har dine og mine barn, så blir det forskjell på slike ting! Anonymous poster hash: 73aa5...3a0
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #9 Skrevet 3. juni 2014 Hvor mye dreier det seg om da? Hvis det dreier seg om en hundrelapp i lomma til ferier, en 50 lapp på 17. mai osv synes jeg det er ufint å forskjellsbehandle barna. Om det derimot dreier seg om store summer, summer som kan sees på som forskudd på arv, kan jeg forstå at det går bare til de som faktisk er arvinger. Anonymous poster hash: 8b226...e59
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #10 Skrevet 3. juni 2014 Hvorfor synke ned på hans nivå? Det er jo barna det går utover. Finn andre måter å ta igjen på.. Ehm... mener du at foreldrene til HI må gi masse penger til barna til HI sin mann? Hvorfor? Anonymous poster hash: 5a8e5...731 Hun skrev en ny kommentar under om at hun leste feil:) Anonymous poster hash: 09d8c...220
Bustetroll Skrevet 3. juni 2014 #11 Skrevet 3. juni 2014 Hvorfor synke ned på hans nivå? Det er jo barna det går utover. Finn andre måter å ta igjen på.. Ehm... mener du at foreldrene til HI må gi masse penger til barna til HI sin mann? Hvorfor? Anonymous poster hash: 5a8e5...731 Hvs du leser alt, så skrev jeg under at jeg misforstod Trodde hun selv hadde begynt å gi masse penger til sine egne barn, SLIK at de andre barna fikk kjenne på hvordan det var å bli utelatt...
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #12 Skrevet 3. juni 2014 Hvor mye dreier det seg om da? Hvis det dreier seg om en hundrelapp i lomma til ferier, en 50 lapp på 17. mai osv synes jeg det er ufint å forskjellsbehandle barna. Om det derimot dreier seg om store summer, summer som kan sees på som forskudd på arv, kan jeg forstå at det går bare til de som faktisk er arvinger. Anonymous poster hash: 8b226...e59 Barna mine har fått 50 000 hver, og da sa samboeren min at de godt kunne dele med hans barn. Vi har også en konflikt gående siden jeg og eksen min har spart barnetrygden for at ungene skal ha noe og starte med når de flytter for seg selv. Vi har likt og reise på ferie med telt, og heller lært barna at vi kan ha det fint uten det trenger koste allverden. Mens min samboer og eksen har reist på dyre ferier, og ikke har spart opp mer enn ca 15 000 til hver av sine barn. Nå er begge våre eldste 16 år og har tenkt på lappen. Det er ikke problem for mitt barn, men det er et problem for hans barn. Hi Anonymous poster hash: e1e09...3e1
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 3. juni 2014 #13 Skrevet 3. juni 2014 Hvor mye dreier det seg om da? Hvis det dreier seg om en hundrelapp i lomma til ferier, en 50 lapp på 17. mai osv synes jeg det er ufint å forskjellsbehandle barna. Om det derimot dreier seg om store summer, summer som kan sees på som forskudd på arv, kan jeg forstå at det går bare til de som faktisk er arvinger. Anonymous poster hash: 8b226...e59 Barna mine har fått 50 000 hver, og da sa samboeren min at de godt kunne dele med hans barn. Vi har også en konflikt gående siden jeg og eksen min har spart barnetrygden for at ungene skal ha noe og starte med når de flytter for seg selv. Vi har likt og reise på ferie med telt, og heller lært barna at vi kan ha det fint uten det trenger koste allverden. Mens min samboer og eksen har reist på dyre ferier, og ikke har spart opp mer enn ca 15 000 til hver av sine barn. Nå er begge våre eldste 16 år og har tenkt på lappen. Det er ikke problem for mitt barn, men det er et problem for hans barn. Hi Anonymous poster hash: e1e09...3e1 Dele med hans barn? Fordi?? De er jo ikke søsken eller halvsøsken, hvorfor skal de dele arven sin etter besteforeldrene med andre som ikke er i slekt med dem? Har du forresten nevnt for ham at han har drevet forskjellsbehandling tidligere, og hørt hva han hadde å si om det?
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #14 Skrevet 3. juni 2014 Hvor mye dreier det seg om da? Hvis det dreier seg om en hundrelapp i lomma til ferier, en 50 lapp på 17. mai osv synes jeg det er ufint å forskjellsbehandle barna. Om det derimot dreier seg om store summer, summer som kan sees på som forskudd på arv, kan jeg forstå at det går bare til de som faktisk er arvinger. Anonymous poster hash: 8b226...e59 Barna mine har fått 50 000 hver, og da sa samboeren min at de godt kunne dele med hans barn. Vi har også en konflikt gående siden jeg og eksen min har spart barnetrygden for at ungene skal ha noe og starte med når de flytter for seg selv. Vi har likt og reise på ferie med telt, og heller lært barna at vi kan ha det fint uten det trenger koste allverden. Mens min samboer og eksen har reist på dyre ferier, og ikke har spart opp mer enn ca 15 000 til hver av sine barn. Nå er begge våre eldste 16 år og har tenkt på lappen. Det er ikke problem for mitt barn, men det er et problem for hans barn. Hi Anonymous poster hash: e1e09...3e1 Du valgte å ta kloke valg i fortiden ang oppsparing, han valgte å gjøre det motsatte. Hans problem! Ikke ditt! Og ikke gi ham en krone av de 50 000. Du har helt rett! Anonymous poster hash: 73aa5...3a0
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #15 Skrevet 3. juni 2014 Dere er ikke gift en gang. Det er ikke din feil at han og hans eks tok litt mindre smarte valg for ungenes fremtid, du og din eks prioriterte å spare til barna. Sånn er det, og det får han faktisk tåle all den tid det er hans egen skyld. Anonymous poster hash: edd0c...54e
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #16 Skrevet 3. juni 2014 Dette er en lei situasjon for ungene. Jeg ville foreslå å hjelpe begge to til å skaffe seg en jobb og tjene til førerkort selv. Selv om din får penger til det i gave fra deg og x-en er det sunt å lære. Det tror jeg vil kunne gi minst misunnelse mellom ungene og ikke lage unødige problemer mellom dem. Sparepengene får de god nok bruk for når de skal etablere seg. Hva som egentlig vil være retferdig er umlig å si. Det kommer an på så mye, hvor lenge dere har bodd sammen, hvem som tjener mest, hvem som betaler andre ting osv. Anonymous poster hash: 8b226...e59
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #17 Skrevet 3. juni 2014 Hvis de er 16 år så har de vel jobb også? Da ville jeg rett og slett bedt dem spytte i litt selv til lappen, begge to. De kan godt lære seg at det koster litt. Anonymous poster hash: edd0c...54e
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #18 Skrevet 3. juni 2014 Til tross for at mine barn arver penger, skal de vær så god og få seg deltidsjobb når de er 16 år. De fleste som ikke har særskilte behov har bare godt av å lære om arbeidslivet og ha liten deltidsstilling i tillegg til videregående. Barna får alt de trenger hjemme, men vil de ha sminke og annet unødvendig nips så får de tjene til det selv. Barna lærer ikke verdien av penger av å få alt i fanget hele tiden. Her foreslo de andre arvingene etter de eldstes far at jeg skulle samtykke i deling av arven fra mine barn med fars nye tenåringsbrud. Jeg hadde latterkrampe i flere dager etter å ha hørt det forslaget Anonymous poster hash: 5a8e5...731
Sint naken biltyv Skrevet 3. juni 2014 #19 Skrevet 3. juni 2014 Hvor mye dreier det seg om da? Hvis det dreier seg om en hundrelapp i lomma til ferier, en 50 lapp på 17. mai osv synes jeg det er ufint å forskjellsbehandle barna. Om det derimot dreier seg om store summer, summer som kan sees på som forskudd på arv, kan jeg forstå at det går bare til de som faktisk er arvinger. Anonymous poster hash: 8b226...e59 Barna mine har fått 50 000 hver, og da sa samboeren min at de godt kunne dele med hans barn. Vi har også en konflikt gående siden jeg og eksen min har spart barnetrygden for at ungene skal ha noe og starte med når de flytter for seg selv. Vi har likt og reise på ferie med telt, og heller lært barna at vi kan ha det fint uten det trenger koste allverden. Mens min samboer og eksen har reist på dyre ferier, og ikke har spart opp mer enn ca 15 000 til hver av sine barn. Nå er begge våre eldste 16 år og har tenkt på lappen. Det er ikke problem for mitt barn, men det er et problem for hans barn. Hi Anonymous poster hash: e1e09...3e1 Du valgte å ta kloke valg i fortiden ang oppsparing, han valgte å gjøre det motsatte. Hans problem! Ikke ditt! Og ikke gi ham en krone av de 50 000. Du har helt rett! Anonymous poster hash: 73aa5...3a0 Enig! Minn han på at han har forskjellsbehandlet selv.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #20 Skrevet 3. juni 2014 Sønnen min jobber, og sparer 75% av det han tjener i mnd. så han klarer seg veldig fint. Datteren til samboeren min har enda ikke fått seg en jobb, for hun er kresen og sier hun ikke gidder ta hva som helst. Hi Anonymous poster hash: e1e09...3e1
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #21 Skrevet 3. juni 2014 Søsteren og jeg hadde ulike besteforeldre på far siden og jeg har aldri sett på det som noe problem at det var forskjell på oss, av og til gikk det hennes vei og av og til min, sånn var det bare.Jeg synes ikke du er urimelig, synes din samboer dette er fryktelig så får han ta det opp med sine foreldre så kan jo de sponse hans barn. Anonymous poster hash: 242f3...ddc
Helene Harepus Skrevet 3. juni 2014 #22 Skrevet 3. juni 2014 Det er ikke urettferdig nei og du får minne din mann på at dette er konsekvensen av hans egne valg og at dine barn har ikke forsørgerplikt for hans barn! Han kan seriøst ikke forvente at dine barn skal bruke av sin arv til å spandere lappen på hans barn - DA kan man snakke om urettferdig!! Jeg vil dessuten tro at dine stebarn har egne besteforeldre som har gjort ekstra stas på de opp i gjennom årene - nå er det dine barns tur
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #24 Skrevet 3. juni 2014 Samboeren din er jo helt på jordet. Har dere felles økonomi nå og sparer litt til barna av deres felles pott, ja da synes jeg dere skal sette av det samme til alle barna. Men de pengene du og din eksmann har spart til deres barn skal selvfølgelig deres barn ha alene, de skal da ikke straffes for at de ble skilsmissebarn ved å måtte dele disse pengene med ungene til mannen mamma ble sammen med. Ærlig talt, dette er pengene til dine barn, og de skal ikke deles med noen. Samme med dine foreldre, de gir selvfølgelig penger til sine barnebarn og disse barnebarna skal da ikke dele pengene sine med barna til sin mors mann. Barna til samboeren din er det han og hans eks sin oppgave å spare til, og jeg regner med de har egne besteforeldre de evt også kan få penger fra. Verden er ikke alltid rettferdig, men jeg skjønner ikke at dette kan bli en konflikt en gang. Dere er sammen, men dere har begge særkullsbarn. Disse barna har hver sin familie og har ikke noe ansvar for hverandre. Å forvente at dine barn skal dele pengene sine med hans barn er virkelig helt idiotisk. Anonymous poster hash: 54f0e...86f
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #25 Skrevet 3. juni 2014 Samboeren din er jo helt på jordet. Har dere felles økonomi nå og sparer litt til barna av deres felles pott, ja da synes jeg dere skal sette av det samme til alle barna. Men de pengene du og din eksmann har spart til deres barn skal selvfølgelig deres barn ha alene, de skal da ikke straffes for at de ble skilsmissebarn ved å måtte dele disse pengene med ungene til mannen mamma ble sammen med. Ærlig talt, dette er pengene til dine barn, og de skal ikke deles med noen. Samme med dine foreldre, de gir selvfølgelig penger til sine barnebarn og disse barnebarna skal da ikke dele pengene sine med barna til sin mors mann. Barna til samboeren din er det han og hans eks sin oppgave å spare til, og jeg regner med de har egne besteforeldre de evt også kan få penger fra. Verden er ikke alltid rettferdig, men jeg skjønner ikke at dette kan bli en konflikt en gang. Dere er sammen, men dere har begge særkullsbarn. Disse barna har hver sin familie og har ikke noe ansvar for hverandre. Å forvente at dine barn skal dele pengene sine med hans barn er virkelig helt idiotisk. Anonymous poster hash: 54f0e...86f Vi betaler like mye på felles utgifter, men så kjøper han det hans unger trenger og jeg handler det mine barn trenger. Det er her det blir større forskjeller, for hans barn er vant til å få det beste, mens mine barn er ikke vant til å bruke mer enn vi trenger. Jeg sparer til mine barn, og han "sparer" til sine barn, men siden han og hans barn har et høyt forbruk har han ikke mange kronene igjen til å sette inn på kontoen for sparing. Hi Anonymous poster hash: e1e09...3e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå