Gå til innhold

Vurderer å flytte 4 timer unna barnefar,har jeg lov til det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal skrive ny samværskontrakt i morgen. Noen tips?han har barna 40%.

Anonymous poster hash: 3b8ef...73f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det har du lov til så lenge du har hovedomsorgen og du varsler far 6 uker før flyttingen

Anonymous poster hash: 5239c...d52
Skrevet

Vi har delt foreldrerett,men jeg har vel hovedomsorgen siden de bor hos meg og har adresse her.

Skrevet

Vi har delt foreldrerett,men jeg har vel hovedomsorgen siden de bor hos meg og har adresse her.

Joda, om du varsler senest 6 uker før flytting så kan du flytte hvor du vil innenfor Norges grenser..

Men bare litt sånn på siden...

Når man velger å flytte så langt unna så vil det selvfølgelig innebære endring av samværet med faren. Vær klar over at far KAN sette seg på bakbeina her. Og det er ikke gitt at den som flytter unna kan flytte med barna om den andre motsetter seg det. Det er som oftest status quo for barna som blir vektlagt mest om det skulle bli en tvist om barnefordeling. Derfor håper jeg du har en virkelig "gyldig" grunn til å flytte barna så langt unna faren og deres sosiale nettverk, og ikke at det er for å flytte til en mann du nettopp har møtt på nettdating, liksom :P

Anonymous poster hash: fa3d2...94e

Skrevet

Stakkars barn, stakkars pappa! Klart dette vil gå utover samvær, både spontant og planlagt. Egoistisk!! Jeg har selv vokst opp med en mamma som flyttet langt fra pappa etter samlivsbrudd. Det gikk hardt utover forholdet fordi avstanden ble stor og samværet ble ikke så ofte.

Anonymous poster hash: 7c828...34e

Gjest Julia1984
Skrevet

Jeg synes det er egoistisk å flytte langt fra barnefar for deres og farens del. Da tenker jeg på hvis far er en oppegående og snill pappa.

Skrevet

Uansett om du har lov så er det jo rimelig dårlig gjort. Om far har 40% er det jo en betydelig endring du tvinger på far og sønn.

Anonymous poster hash: 447a3...869

Skrevet

Egoistisk, og ikke for barnas beste om samvær med far er bra. Ville gjort alt jeg kunne for å unngå flyttingen, 4 timer unna er mye. Tenk på barna som må dra denne avstanden frem og tilbake ved samvær? Håper du har en veldig god grunn.

Anonymous poster hash: 3306a...a7d
Skrevet

Om faren nekter og går til retten risikerer du at han får hovedomsorgen for å forhindre at du tar barna vekk fra deres nærmiljø, venner osv. Stabilitet er viktig når en omsorgstvist skal avgjøres, og om du ønsker å rykke barna opp med rot og flytte til et helt nytt sted er det ikke så usannsynlig at far får hovedomsorgen fordi han ønsker å oppdra barna på den hjemplassen de har hatt hele sitt liv...

Anonymous poster hash: fe10b...5bb
Skrevet

Min venninne måtte flytte 3 timer unna barnefar. Der hun bodde fikk hun ikke jobb, uansett hva hun gjorde. Liten bygd med stor avstand til nærmeste by, alle stillinger ble tilbudt innfødte/kjente, hun hadde ingen høyere utdannelse. De stillingene hun fikk gikk ikke fordi det innebar en god del nattarbeid, med 2 barn under skolealder så fungerer ikke det. Hun hadde ingen familie der.

Etter at hun flyttet begynte hun å jobbe fullt og studere på kveldene/samlingsbasert. Hun hadde foreldrene sine der som kunne passe barnet de helgene hun hadde dem slik at hun kunne lese til eksamen. Nå har hun fullført en mastergrad på 4 år i stedet for 5, fått seg trygg jobb og flyttet nærmere barnefar igjen slik at de nå bor 40 minutter med bil fra hverandre. Hun har god jobb, mulighet til å forsørge barna sine og gi dem det de trenger og fortjener.

dere som mener at man ikke kan flytte langt fra barnefar uansett, skal man gå på sosialen resten av livet og spise 2 ganger om dagen for å kunne gi barna mat og klær? Bo i ettromsleilighet, få klær til barna hos UFF og nekte dem alle fritidsaktiviteter fordi man ikke har råd til dem?

Anonymous poster hash: cd298...ca1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...