Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg gikk gravid var det mange som tok på magen min. Ofte var det greit, inni mellom syntes jeg det ble ubehagelig. Spesielt hvis jeg hadde en dårlig dag med kvalme eller andre ting. Blei ofte overraska med stryk på magen og sånne ting.

Nå er jeg ikke gravid lenger. Jeg har født sønnen min og folk tar meg ikke på magen lenger, men det skjedde noe merkelig her om dagen. Jeg var på kirkegården for å plante noen blomster. Det tok litt lenger tid enn planlagt og lille bolle rakk å bli sulten, jeg måtte jo bare være fleksibel og springer med vogna til bilen og setter meg inn for å amme. Gikk helt strålende det. Vi satt der inne, kosa oss med musikk på radioen og bolla spiste godt. Plutselig dukker gammellæreren min opp på sykkel. Hun stopper opp og kommer bort til oss og gratulerer. Foreløpig helt greit og bare de vanlige høflighetsfrasene. Tenker at snart sykler hun vel videre. Men neida! Hun kommenterer amminga mi, mens hun kikker nøye på hvordan sønnen min spiser. Ikke noe negativt fra hennes side, men guri malla. Jeg er ikke blyg eller noe som helst, men dette gikk over min intimgrense. Jeg ble brydd. 

Er det noe som har forandra seg med tida? Var folk mer komfortable med slike ting før? 

Skal nevnes at jeg ikke er sint eller noe som helst. Jeg bare kjente at jeg ikke var komfortabel med situasjonen, men har ikke prega meg noe mer. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er helt greit at folk ser på meg når vi snakker og jeg ammer, ellers blir det skikkelig ekkelt fordi jeg vet at personen jeg snakker med ikke tørr å se min pupp :-p 🙊

Men ellers syns jeg ikke andre har så veldig mye å gjøre nesten INNI puppen. Skjønner godt du synes det var rart.

Anonymous poster hash: 7cc7b...2a8

Skrevet

Ja, jeg har ikke problemer med å amme foran folk, hvis jeg har besøk f.eks eller er på besøk. Men gammellæreren min liksom. Vi har jo vært på hils, men jeg har vel ikke snakka med henne siden jeg gikk på barneskolen. Amming hadde hu jaggu greie på hvert fall :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...