Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #1 Skrevet 2. juni 2014 Vi har solgt leiligheten vår og flytter til andre siden av landet om kort tid. Har vært i kontakt med mange utleiere, men ingen vil ta sjansen på noen de ikke har møtt. Blir så frustrert og vet ikke hva vi skal gjøre. Er redd vi står uten plass å bo snart, og vi vil ikke kjøpe noe nytt riktig enda, da vi vil bli kjent med det nye stedet først. Noen med erfaring som kan gi tips? Vi har venner som har gått på visninger for oss og vi har stabil inntekt.... Anonymous poster hash: 3d9c2...981
☆☆☆ Skrevet 2. juni 2014 #2 Skrevet 2. juni 2014 Høyre med arbeidsgjevar om hjelp til å finne bolig? Ikkje uvanlig når ein flyttar langt.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #3 Skrevet 2. juni 2014 Høyre med arbeidsgjevar om hjelp til å finne bolig? Ikkje uvanlig når ein flyttar langt. Dessverre ikke aktuelt for oss :-( Kan selvfølgelig bo hos venner eller hotell el.l til vi får noe eget, men vil helst unngå... Noen her som leier ut og vil si hva de hadde tenkt ift leieboere langveisfra? Anonymous poster hash: 3d9c2...981
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #4 Skrevet 2. juni 2014 Enig med Stjerna. Ofte så hjelper det om arbeidsgiver setter inn annonse for dere. "Vi søker leilighet til vår nye medarbeider..." Lykke til med flyttingen og nytt bosted Anonymous poster hash: 2d2c9...6a0
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #5 Skrevet 2. juni 2014 Hadde prøvd å få samlet noen visninger og reist en tur dit. Nok at en av dere reiser. Et såpass egasjement vil nok også legges merke til. Hadde heller ikke leid ut til noen jeg ikke hadde møtt. Anonymous poster hash: 36901...c6e
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #6 Skrevet 2. juni 2014 Hva med å sende med venner et fotoalbum av dere da? Som viser dere i ulike situasjoner, og gjerne med et presentasjonsbrev av dere selv. Da blir det straks mer personlig og de får ansikter å forholde seg til. Anonymous poster hash: 2d2c9...6a0
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #7 Skrevet 2. juni 2014 Hva med å sende med venner et fotoalbum av dere da? Som viser dere i ulike situasjoner, og gjerne med et presentasjonsbrev av dere selv. Da blir det straks mer personlig og de får ansikter å forholde seg til. Anonymous poster hash: 2d2c9...6a0 Nei, dette hadde jeg syns hadde vært ubehagelig som utleier. Sitte og bla i et fotoalbum av folk man ikke kjenner? Anonymous poster hash: 24c48...10c
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #8 Skrevet 2. juni 2014 Jeg hadde heller ikke leid ut til folk jeg ikke hadde møtt. Dere kan - som ande her foresllår - høre med arbeidsgiver om de kan sette inn annonse for dere. Evt må en av dere reise på visning. Anonymous poster hash: 0b173...98d
Katta82 Skrevet 2. juni 2014 #9 Skrevet 2. juni 2014 Har dåke leigd tidlegare? Få referanse derfrå og send det avgårde
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 2. juni 2014 #10 Skrevet 2. juni 2014 Kan dere ikke skype med de da? Ikke akkurat face to face, men så nærme som det går uten å være fysisk sammen
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #11 Skrevet 2. juni 2014 Jeg har leid ut til noen jeg ikke hadde møtt. Fikk epost om de, om familien, og hvorfor de flyttet, hvorfor de ikke kjøpte med en gang. Fikk refaransenr til de de leide hos, vi ringte så klart de, og hørte bare positive ting om de. Var litt skeptisk, men vi tok sjansen. De kom med flyttetlasset den dagen de skulle overta, og for noen leierboere altså!!! De betaler alltid når de skal, de gjør ikke så mye ut av seg, de er rolige, selv med barn!Veldig fornøyde med leietakerne vi har.De kom fra andre siden av landet. (Stavanger til Oslo.) Anonymous poster hash: 2eac0...f77
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #12 Skrevet 2. juni 2014 Har flyttet to ganger uten å ha møtt utleier (en sjanse jeg og tok da ikke alle utleiere er greie, men jeg var heldig) og referanse for tidligere utleier gjorde at den første utleier jeg ringt til begge ganger lot meg leie. Den første gangen så en kompis på leiligheten og den andre gangen tante og onkel, de var også referanse for meg på en måte da de kunne bekrefte at jeg var oppegående. Om dere ikke har referanser fra tidligere utleier kan en tidligere arbeidsgiver bekrefte at dere er oppegående? Og kanskje den nye arbeidsgiveren kan bekrefte at dere iallfall har fast jobb om dere har det, med tanke på betalingen. Har dere satt inn annonse selv i lokalavisa? Anonymous poster hash: 79d15...325
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå