Gå til innhold

Høyt blodtrykk.....?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor i dag og begynte selvfølgelig å gråte!

Har det ganske tøft for tiden, er helt utbrent og klarte ikke holde mere igjen...........hadde fødselsdepresjon sist og redd jeg nå utvikler svangerskapsdepresjon:-(

 

Hun målte blodtrykket mitt mens jeg hulket og jeg frykter det ikke er korrekt pga det, hun sa det var for høyt...landet på 145 i overtrykk husker jeg i alle fall....

Kan jeg ta den målinga særiøst?Har alltid hatt 115 ca.....



Anonymous poster hash: a1bb7...7dc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva hadde du i undertrykk?

 

Anonymous poster hash: 1fcd6...ca6

Skrevet

89 mener jeg....



Anonymous poster hash: a1bb7...7dc
Skrevet

Helt OK når du er stressa og gravid.. Helt normalt hvis du er over 60...

 

Anonymous poster hash: ac6ff...9bd

Skrevet

uff okei...jeg tenker meg gru på svangerskapsforgiftning...har hodepine i tillegg...men urinen var fin



Anonymous poster hash: a1bb7...7dc
Skrevet

Hva var utgangstrykket ditt? Altså blodtrykket målt på første kontroll? Er det du har fått målt nå høyt i forhold til det første?

 

Jeg får alltid beskjed på sykehuset når jeg er på kontroll at det er utgangstrykket de sammenligner med når de måler blodtrykk.

 

Anonymous poster hash: 57dbd...0ba

Skrevet

Gå til legen

.Jeg er 13 uker gravid og har lavt blodtrykk, 85 over 60.. jordmor så det var vanlig at det var veldig vanlig at blodtrykket gikk ned i svangerskapet. Jeg var også stressa og nervøs, men likevel lavt blodtrykk.

 

Høyt blodtrykk må følges opp av lege og kan føre til svangerskapsforgiftning

 

Lykke til! Gå heller en gang for mye til legen enn en gang for lite :)

 

Anonymous poster hash: 7d6cd...818

Skrevet

Begge deler er like vanlig, (høyt, lavt) og kommer an på mange forskjellige faktorer. (Økt blodvolum etc) mitt ligger rundt 90/60 til vanlig og økte til 125/80 som gravid. Hodepine er også vanlig store deler av sv.skapet. Følg med på urinprøver, men prøv å ikke bekymre deg! Lykke til videre.

 

Anonymous poster hash: ac6ff...9bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...