Gå til innhold

jeg fikk en bil.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå vil jeg selge den å kjøpe en mer praktisk bil. Denne personen som insisterte på at jeg skulle takke ja. Forventer å få hver krone.

Er det bare meg eller blir gaven da egentlig et lån?

Anonymous poster hash: 80cc1...28d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vil jeg selge den å kjøpe en mer praktisk bil. Denne personen som insisterte på at jeg skulle takke ja. Forventer å få hver krone.

Er det bare meg eller blir gaven da egentlig et lån? Anonymous poster hash: 80cc1...28d

En gave er en gave. Juridisk kan han ikke kreve en krone, med mindre han i utgangspunktet kalte dette for et lån,

Anonymous poster hash: f1362...b7f

Skrevet

Jeg vil kjøpe meg en mer praktisl bil for det jeg selger denne for. Den står i mitt navn osv. Men da sa denne personen at han kunne ordne et ilegg på 20 000 slik at han da hadde hjelpt meg med 50 000 inkl. De kr for bilen jeg fikk for 15 000 men har kostet på selv. Så er det egentlig en gave?

Gjest cd0da
Skrevet

Giveren kan ikke kreve det så lenge det var en gave. 

Vi fikk en bil av svigerfar, men måtte bytte den ut da barnet ble større for den var veldig liten. Hadde han krevd å få noe av det vi tjente på salget hadde jeg blitt rimelig sur siden det var en gave

Skrevet

Da forstår jeg ikke hvorfor han mener at når jeg har kjøpt ny bil for pengene jeg selger "gaven" for så eier han den på en måte. Liksom. Han sier selv bilen var en gave å ikke noe jeg skylder tilbake. Men kjøper jeg ny bil så mener han at han har betalt den også. Så blir evig "liksomskyldig" i gjeld til han da???

Skrevet

Han du har fått gave av er en idiot. Bilen er din, og du gjør som du vil. Han har ingen rettigheter overhodet i forhold til dette. Selg bilen, pengene er dine, og de gjør du som du vil med. Vil du gi ham penger, gjør du vel det, bruker du dem på ny bil, gjør du det. Sparer du dem, gjør du det også! 

Han kan si hva han vil, det er ytringsfrihet, men han har ingen krav til pengene for bilen.

Anonymous poster hash: 94663...530

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...