Gå til innhold

Sykmeldt 50% - ferie?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med tretthet og utmattelse, så jeg vurderer strerkt å prøve å sykmelde meg 50%. Men hvordan blir det da med ferie? Jeg skal ha 4 uker ferie før 12. uke.

Vil jeg kunne "få igjen" to uker ferie? Eller hvordan er det der?? Har aldri vært sykmeldt før så er halt blank.

 

Takker for all hjelp. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ferie tas ut som vanlig. Det er bare ved 100% sykmelding du kan få noe til gode.

Skrevet

Med andre ord: Ta ut 100% og få alt igjenn ;)



Anonymous poster hash: 8a91f...41d
Skrevet

Ok. Takk for svar. :-) Jeg føler 100% blir litt overkill. Men får se hva jeg orker fremover. :-)

Skrevet

Ferie tas ut som vanlig. Det er bare ved 100% sykmelding du kan få noe til gode.

Det er kun om man ikke kan ha noen som helst mulighet for å benytte seg av en ferie.

Det betyr ikke automatisk at man får ferien tilgode.

Skrevet

Om du har 50% sykemelding frem til ferien så kan jo det hjelpe da :) Og i ferien har du jo ferie, så er du fit for fight etterpå :)

Skrevet

Hold deg over navsnylterene, hvis du orker å gjøre det du hadde planlagt i ferien så bruk ferien og dropp sykemelding de ukene. Hvis du må holde sengen hele ferieperioden er det selvfølgelig noe annet! Du må i såfall ha 100% sykemelding og legeerklæring.

 

Anonymous poster hash: a5deb...76e

Skrevet

Nå har jeg fått sykmelding 50% i to uker, håper det holder. :) Liker ikke å være sykmeldt, vil være frisk å jobbe.

Skrevet

Må man ha sykemelding og legeerklæring? Holder det ikke med 100% sykemelding da?

 

Anonymous poster hash: 63bc1...c29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...