Frk B. Skrevet 2. juni 2014 #1 Skrevet 2. juni 2014 Jeg sliter med tretthet og utmattelse, så jeg vurderer strerkt å prøve å sykmelde meg 50%. Men hvordan blir det da med ferie? Jeg skal ha 4 uker ferie før 12. uke. Vil jeg kunne "få igjen" to uker ferie? Eller hvordan er det der?? Har aldri vært sykmeldt før så er halt blank. Takker for all hjelp. :-)
robot Skrevet 2. juni 2014 #2 Skrevet 2. juni 2014 Ferie tas ut som vanlig. Det er bare ved 100% sykmelding du kan få noe til gode.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #3 Skrevet 2. juni 2014 Med andre ord: Ta ut 100% og få alt igjenn Anonymous poster hash: 8a91f...41d
Frk B. Skrevet 2. juni 2014 Forfatter #4 Skrevet 2. juni 2014 Ok. Takk for svar. :-) Jeg føler 100% blir litt overkill. Men får se hva jeg orker fremover. :-)
Gjest mphs Skrevet 2. juni 2014 #5 Skrevet 2. juni 2014 Ferie tas ut som vanlig. Det er bare ved 100% sykmelding du kan få noe til gode. Det er kun om man ikke kan ha noen som helst mulighet for å benytte seg av en ferie. Det betyr ikke automatisk at man får ferien tilgode.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 2. juni 2014 #6 Skrevet 2. juni 2014 Om du har 50% sykemelding frem til ferien så kan jo det hjelpe da Og i ferien har du jo ferie, så er du fit for fight etterpå
Frk B. Skrevet 3. juni 2014 Forfatter #7 Skrevet 3. juni 2014 Var til legen i dag å fikk beskjed om at det blir nytt regelvert fra og med 01.07. Legger ved link. http://www.infotjenester.no/kompetanse/personal/2014/4/ny-ferie-ved-sykdom/
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #8 Skrevet 3. juni 2014 Var til legen i dag å fikk beskjed om at det blir nytt regelvert fra og med 01.07. Legger ved link. http://www.infotjenester.no/kompetanse/personal/2014/4/ny-ferie-ved-sykdom/ Man må fremdeles være/ha vært 100% sykmeldt i følge denne artikkelen. Anonymous poster hash: dea0e...dd1
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #9 Skrevet 3. juni 2014 Hold deg over navsnylterene, hvis du orker å gjøre det du hadde planlagt i ferien så bruk ferien og dropp sykemelding de ukene. Hvis du må holde sengen hele ferieperioden er det selvfølgelig noe annet! Du må i såfall ha 100% sykemelding og legeerklæring. Anonymous poster hash: a5deb...76e
Frk B. Skrevet 3. juni 2014 Forfatter #10 Skrevet 3. juni 2014 Nå har jeg fått sykmelding 50% i to uker, håper det holder. Liker ikke å være sykmeldt, vil være frisk å jobbe.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #11 Skrevet 3. juni 2014 Må man ha sykemelding og legeerklæring? Holder det ikke med 100% sykemelding da? Anonymous poster hash: 63bc1...c29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå