Gå til innhold

8 åring som driver et veldi maktspill.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mangel av bedre ord.

Ringer på her og får mitt barn med ut for deretter å eskludere barnet og heller finner andre å være sammen med.

Står deretter rett ved huset og snakker HØYT og tydelig om alle bestevennene han har og deretter hvem som ikke er bestevenn; og da kommer mitt barns navn opp. Holdt på slik i en halvtime. Syklet rundt huset hele ettermiddag og kikket hva vi drev med, og sto og tisket med den han hadde alliert seg med.

Er utrolig sjalu om de blir flere sammen og det som utløste det idag var at han ventet utfor i 5 minutt mens mitt barb gjorde ferdig leksene. På den tiden kom det et annet barn og skulle på besøk hit. Da tar han fatt i denne "vennen" og går mot mitt barn.

Jeg har snakket med moren før; dagens hendelse er bare en av få i rekken, men det fortsetter i samme ring. Jeg er kjempelei av hele opplegget nå, og gutten min er lei seg. Han ringer jo på her daglig, er inne, både spiser og koser seg her men likevel er han stygg med han nesten daglig.

De går i klassen sammen og jeg blir nevne det for lærer i morgen. Hvordan gripe det an ellers?

Hva hadde DU gjort?

Anonymous poster hash: edaf3...fdb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var en jente som var slik med jenta mi, og det jeg gjorde var at jeg tok tak i henne og fortalte henne i klartekst hva jeg synes om slike som henne. At hun var en mobber og at hun ikke skulle la hennes patetiske lille liv gå utover mitt barn.

Hun forandret seg etter dette, og ble faktisk både snill, grei og vellikt i klassen.

Anonymous poster hash: 17a27...bce
Skrevet

Å konfrontere dem er ofte en god løsning, de forventer ikke det. Si rett ut at den oppførselen er motbydelig, og at han kan glemme å komme på besøk mer før han har lært seg folkeskikk. 

Anonymous poster hash: 7777f...e93
Skrevet

Det var en jente som var slik med jenta mi, og det jeg gjorde var at jeg tok tak i henne og fortalte henne i klartekst hva jeg synes om slike som henne. At hun var en mobber og at hun ikke skulle la hennes patetiske lille liv gå utover mitt barn.

Hun forandret seg etter dette, og ble faktisk både snill, grei og vellikt i klassen.

Anonymous poster hash: 17a27...bce

Jeg har snakket med han flere ganger som når han står på døra og vil inn; etter å ha vært stygg med han bare en halvtime forut. Idag ble jeg sint! Begynner bli såpass stor at det burde vært noen antenner der, men alt som minner om empati er fraværende. Jeg ga dem beskjed 3 ganger om å forlate huset når de smøg seg inn i hagen for å snakke høyt om alle bestevennene han hadde. Jenta var bare med- han som sto for det meste. Første gangen sa jeg jeg de kunne være med å spille ball, men når han sa at de ikke lekte med slike barnslige ting ba jeg dem gå altså.

Lei av slikt og det er vel en form for mobbing.

Skrevet

Å konfrontere dem er ofte en god løsning, de forventer ikke det. Si rett ut at den oppførselen er motbydelig, og at han kan glemme å komme på besøk mer før han har lært seg folkeskikk.

Takk. Idag sa jeg nok mer ifra enn til vanlig, men han bare himler med øynene igjen. Sa igjen at han aldri mer skulle til oss. Faktum er jo at han har få andre å være med, og disse bestevennene han ramser opp vet han ikke hvor bor engang.

Han har få genser hjemme og samtidig som jeg tenker han må plages av noe må jeg samtidig beskytte sønnen min. Syns ikke det er greit å voksne opp med slike "vennskap" så nok er nok og jeg blir å peile inn mot andre venner mer aktivt.

Skrevet

Takk. Idag sa jeg nok mer ifra enn til vanlig, men han bare himler med øynene igjen. Sa igjen at han aldri mer skulle til oss. Faktum er jo at han har få andre å være med, og disse bestevennene han ramser opp vet han ikke hvor bor engang.

Han har få genser hjemme og samtidig som jeg tenker han må plages av noe må jeg samtidig beskytte sønnen min. Syns ikke det er greit å voksne opp med slike "vennskap" så nok er nok og jeg blir å peile inn mot andre venner mer aktivt.

Hvor mange gensere han har vet jeg ikke, men grenser er det derimot lite av;-)

Skrevet

Han hadde ikke fått komme inn i vårt hus mer, enkelt og greit. Her må du tenke på barnet ditt. Om denne drittungen "stjeler" besøket til din sønn, så får du si at besøket kan være, men naboungen må gå. Kanskje det går inn etter hvert da.

Anonymous poster hash: 2f6b9...281
Skrevet

Tror nesten jeg også hadde gjort det, invitert inn de andre og latt ham være igjen ute, med tydelig beskjed om at "du oppfører deg dårlig, da er du ikke velkommen inn hit". 

Skrevet

Ekskluder ungen.

Eneste som fungerer. De lærer av egen medisin.

Vi har en veldig populær ting å gjøre på vår eiendom og her får ingen barn som mobber, erter, svarer frekt eller fryser ut andre være. Da åker de rett hjem og får beskjed om å tenke seg om til neste gang. Det skjer aldri to ganger med samme unge.

Anonymous poster hash: 6b5d9...4cb

Skrevet

etter det du skriver her så ville jeg faktisk vurdert ringe barnevernet, det høres veldig ut som om foreldrene trenger veiledning!

og at barnet ikke har det bra hjemme.

ikke ditt ansvar å hjelpe barnet personlig, og du skal absolutt ikke la han plage din sønn. men her tror jeg det ligger mye under!

Anonymous poster hash: a0463...891

Skrevet

etter det du skriver her så ville jeg faktisk vurdert ringe barnevernet, det høres veldig ut som om foreldrene trenger veiledning!

og at barnet ikke har det bra hjemme.

ikke ditt ansvar å hjelpe barnet personlig, og du skal absolutt ikke la han plage din sønn. men her tror jeg det ligger mye under!

Anonymous poster hash: a0463...891

Læreren har faktisk anbefalt meg det tidligere når det var mye tull. Jeg vet de har vært innblandet før og jeg tror nok det er skolen som har kontaktet dem. Skjedde vel ikke stort så kan være at han anbefalte det for at jo flere, jo bedre.

Derimot er jo vi alle forskjellige, og selv om jeg ikke er vant med slik oppførsel vet jeg ikke om det er bv-sak av det:/ Syns mange er utrolig frekke og oppfører seg stygt faktisk.

Det er mye som frister, spesielt i kampens hete;) Eksludering er en av de. Nå har jeg selv et barn som kanskje er helt på andre ytterkanten igjen: han er veldig vàr på andres følelser. Han er heller ikke redd for å si fra så det gjør han hver gang, men det synker aldri inn- kanskje kun et lite minutt.

Tror helt ærlig ikke gutten min ville likt at jeg gikk inn for å eskludere han. Å si nei neste gang han kommer på døra gjør han nok- da med beskjed om hvorfor. Er de derimot flere i hagen f.eks vil han aldri si nei når han kommer innom, eller gå inn for å ta noen med seg inn og la han stå igjen ute.

Gutten min har bestandig vært veldig snill, men det er en balansegang der mellom det å være snill og det å la seg bli styrt med:/

Skrevet

Han hadde ikke kommet inn porten her, hvert fall.

Hadde han stilt seg utenfor , er hageslangen effektiv.

Herregud ,for en oppførsel!

Boikott hele ungen og kos dere overdrevent, og husk å spyle om han kommer for nærme.

Skrevet

Ikke la han få leke med gutten deres. Enkelt og greit. Ikke slipp han inn og fortell han hvorfor. Det beste er og ikke ha noe kontakt med denne gutten.

Skrevet

Takker for svar.

Vi har lagt planer for resten av uka- allerede avtalt besøk med hjem  fra skolen både torsdag og fredag, så vi får han litt på avstand. Så får vi se da om han dukker opp, og heller ta det derfra.

Skal ta meg en skikkelig prat med sønnen min i morgen.

Må si jeg hadde regnet med andre svar her inne, syns en nesten bestandig blir stilt til ansvar for alle barn i hele gata her inne;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...