Vicky Pollard Skrevet 2. juni 2014 #1 Skrevet 2. juni 2014 Synes det er så godt når fyllet i bløtkakene er litt stivere, slik som den man får hos bakeren. Men hva kan brukes? Tragant? I vaniljesaus også evt?
PrinsesseHengepupp Skrevet 2. juni 2014 #3 Skrevet 2. juni 2014 Jeg er ikke baker da, men jeg tenker du kan eksperimentere litt i forhold til smak. Selv bruker jeg aldri ren krem, av samme grunn, men lager feks en sjokoladeganache med hvit sjokolade som jeg blander med krem, eller som du er inne på; vaniljesaus (hjemmelaget). Tragant har jeg dessverre begrenset erfaring med. Men det du må huske på uansett metode er at ved stivere/tørrere fyll må du sørge for tilstrekkelig dynking utenom fyllet.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 2. juni 2014 #4 Skrevet 2. juni 2014 Jeg er ikke baker, men hobbybaker! ;-) Du kan f.eks. lage en blanding av krem og vaniljekrem med gelatin for å få en "stivere" variant, du kan bruke en mousse (bringebærmousse, f.eks.). Husk å avkjøle kaken med kremen i springformen før du legger på neste lag så det rekker å stivne dersom du bruker gelatin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå