Gå til innhold

Blir så lei av Svigermor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en svigermor fra helvete. Alt jeg gjør er feil. Ho inviterer seg selv på middag men har med seg middagen. Jeg elsker å lage mat. Men ho nekter og spise maten min etter en middag hvor ho klaget på alt hvor på en av gjestene påpekte at det var slik den skulle maten skulle være.

Alt har egentlig vært feil og det toppet seg i helgen da jeg viste hentesettet som jeg har laget. Sa bare skal du ikke bruke det jeg har strikket til dere. Jeg svarte nei at vi skulle bruke dette. Det førte til at ho dro i sinne.

Jeg viste ikke at ho hadde gjort det en gang. Jeg har tidligere vist ho stoff og mønster til kjolen og mønster til jakke lue sokker og pledd jeg skulle strikke til hente sett.

Nå går ho rundt til alle og sier at jeg er håpløs og vil nekte henne all glede med første barnebarn.

Mannen sier at vi ikke skal ha besøk av noen de første 14 dagene at det da skal bare være oss 3. Gleder meg til det. Men ho klarer vel å si at det er mitt ønske også vel.

Arg 10 dager til termin hormoner på overloaf

Anonymous poster hash: 088ba...bd5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en dramaqueen av en svigermor. Og tipper det kommer til å bli en del konflikter etter at babyen er født.

Men hvorfor bare være dere 3 de første to ukene etter fødsel? Har dere ikke lyst til å vise frem babyen?

Hadde jeg vært bestemor og ikke fikk lov til å se barnebarnet mitt de to første ukene (uten noen spesiell grunn) hadde jeg faktisk blitt såret.

Anonymous poster hash: 173e8...ffd

Skrevet

Rett og slett pga all drama det har vært fram til nå. Og vi vil være alene å bli kjent med lille. Mannens ønske

Skrevet (endret)

Hentesett er så uinteressant at jeg ikke skjønner at noen gjør noen stor sak ut av det. Men greit nok, du gjør det, jeg syns ikke at svigermor skal bli sur fordi du ikke bruker hennes når du allerede har strikket selv.

Det jeg derimot syns er urimelig at dere ikke vil ta imot besøk på 14 dager. Absolutt ingen? Hvis du er sliten etter fødsel burde det gå helt greit at pappaen viser babyen noen minutter til i hvert fall besteforeldre. Da får du hvile en liten stund og alle er fornøyde. Ja, barnet er deres men også en del av en familie og dere burde strekke dere litt. Ellers produserer du jo besteforeldre som ikke bryr seg og da klager du her inne om noen år.

Endret av Mia_73
Skrevet

Rett og slett pga all drama det har vært fram til nå. Og vi vil være alene å bli kjent med lille. Mannens ønske

Å nekte bestemor å se sitt første barnebarn i flere uker, vil iallefall eskalere dramaet.

Skrevet

Har også hatt slik svigermor, som mente at absolutt ALT jeg gjorde var det noe feil med, jeg kom til å mislykkes som mor, student og arbeidstaker, og ikke minst som kone. Hun presterte å si høyt foran 20 gjester i eksmannens bursdag om maten jeg laget at "nei, dette smakte overhode ikke godt, uff!". Hun gjorde alltid stort poeng av at jeg er utenlandsk og at maten min sikkert inneholder masse skadelige ingredienser. Kjerringa spiste kokt potet til maten 7 dager i uka hele året, det syntes hun var ordentlig godt kosthold. Etter at jeg og eksmannen skilte lag så ville hun se barna KUN på sine premisser, løy om at hun har sendt FEM pakker med gaver til dem som verken kom frem hit eller tilbake til henne som mottaker, og kverulerte på det groveste. Jeg slutta å prøve å få henne til å se barna og vurdere det selv, og nå er det 4 år siden vi har hørt fra henne sist.

Så synes synd på deg. Si fra med en gang hva dere (du OG mannen mener) til henne og si at det hun gjør er faktisk frekt.

Anonymous poster hash: efa36...57a
Skrevet

Som sagt så er det mannen som ikke ønsker besøk de første 14 dagene. Og sånn det er nå så ønsker jeg det også. Snakket med mine foreldre om det og de forstår. Eneste jeg har sagt hjemme er at på sykehuset skal vi ikke ha besøk er jo bare der maks 2 dager allikevel. Men mannen vil ha alle dagene som han har sin første perm.

Skrevet

Hentesett er så uinteressant at jeg ikke skjønner at noen gjør noen stor sak ut av det. Men greit nok, du gjør det, jeg syns ikke at svigermor skal bli sur fordi du ikke bruker hennes når du allerede har strikket selv.

Det jeg derimot syns er urimelig at dere ikke vil ta imot besøk på 14 dager. Absolutt ingen? Hvis du er sliten etter fødsel burde det gå helt greit at pappaen viser babyen noen minutter til i hvert fall besteforeldre. Da får du hvile en liten stund og alle er fornøyde. Ja, barnet er deres men også en del av en familie og dere burde strekke dere litt. Ellers produserer du jo besteforeldre som ikke bryr seg og da klager du her inne om noen år.

Skjønner godt de ikke vil ha besøk første tiden, viktig å komme seg hjem å få roen i rundt seg.

Her kom folk i tide å utide helen tiden, røsket til seg barnet som lå på puppen å spiste, krangla om hvem som skulle holde h*n osv.

Jeg mista melka mi pga for mye stress :-(

Anonymous poster hash: 586d9...5e6

Skrevet

Det er jo IKKE hi sitt forslag , men mannens!!

Skrevet

Ser noen reagerer på hentesettet er det som var dråpen for meg. Eller den måten ho reagerte på med å strene ut av døra og være sur.

Skrevet

Heller aldri skjønt "greia" med hentesett....

Anonymous poster hash: 257a3...c99

Skrevet

Har også hatt slik svigermor, som mente at absolutt ALT jeg gjorde var det noe feil med, jeg kom til å mislykkes som mor, student og arbeidstaker, og ikke minst som kone. Hun presterte å si høyt foran 20 gjester i eksmannens bursdag om maten jeg laget at "nei, dette smakte overhode ikke godt, uff!". Hun gjorde alltid stort poeng av at jeg er utenlandsk og at maten min sikkert inneholder masse skadelige ingredienser. Kjerringa spiste kokt potet til maten 7 dager i uka hele året, det syntes hun var ordentlig godt kosthold. Etter at jeg og eksmannen skilte lag så ville hun se barna KUN på sine premisser, løy om at hun har sendt FEM pakker med gaver til dem som verken kom frem hit eller tilbake til henne som mottaker, og kverulerte på det groveste. Jeg slutta å prøve å få henne til å se barna og vurdere det selv, og nå er det 4 år siden vi har hørt fra henne sist.

Så synes synd på deg. Si fra med en gang hva dere (du OG mannen mener) til henne og si at det hun gjør er faktisk frekt.

Anonymous poster hash: efa36...57a

Poteter er sunt.

Anonymous poster hash: fe954...104

Skrevet

"Godt" å lese at jeg ikke er alene. Min er dramaqueen delux. Før jeg ble gravid var alt i orden. Men så ble jeg gravid og hun oppførte seg som om at det var hennes barn. Hun skulle være med på fødselen (spurte ikke, bare bestemte det og selvfølgelig fikk hun IKKE lov, hun ble kjempe sur når jeg takket nei), hun skulle flytte inn til oss etter fødselen fordi HUN skulle ta seg av barnet (vi takket nei og hun ble kjempe sur), hun skulle bestemme alt av innkjøp (jeg foreslo at vi kunne dra sammen men nei det skulle jeg bare glemme, hun skulle velge alt, vi takket nei og hun ble sur), hun forventet at vi skulle bruke de 30 år gamle babyklærne som hun hadde tatt vare på med stygge flekker og hull (vi takket nei og hun ble sur), vi måtte bruke de rosa 30 år gamle babyklærne til vår sønn (hun maset 5 ganger og hånlo av meg når jeg hver gang takke men sa at vår sønn ikke skal kles i rosa, hun la klærne igjen hos oss uten at vi fikk det med oss, vi ga de tilbake og hun ble sur), hun fortalte hele slekta hennes at han skulle hete et navn hun valgte og ble rasende når han etter fødselen fikk et annet navn (lagde et helvette for oss i nesten to uker, samboer var knust og gråt mye, vi kuttet kontakten med henne for en periode) +++

Hun tok rett og slett fra oss all glede ved å være gravid og få vårt første barn, alt dreide seg om henne. Når vi konfronterte med det så var alt løgn mente hun. Hun hylte og skrek, mente at jeg løy og manipulerte samboer, jeg sa at han var vitne til det meste som hadde skjedd, og da var han en j.... idiot og jeg en dårlig mor. Til slutt sa hun unnskyld og skyldte på at alt var bare spøker fra hennes side (da innrømmet hun at alt hadde skjedd). Litt av en humor må jeg si. Siden svigerfar er grei valgte vi å gi henne en sjanse til men vi har lite kontakt. Hun er ganske hardthent med ungen og han er livredd henne, når vi prøver å ta det opp med henne så klikker hun.

Jeg er alltid høflig og forsiktig med henne, men hun tåler ingenting.

Anonymous poster hash: 2a68e...2ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...