Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #1 Skrevet 2. juni 2014 saken er gammel og jeg tok imot tiltak i form av veiledning. Vi har fått veiledning nå noen mnd og jeg har fått en rapport nå. i rapporten står det at jeg viser tydelig sinne og skriker til ungene når bv er her på hjemmebesøk. det er blandt annet tatt eksempler i samtaler med meg og barna hvor dem har sitert samtaler mellom meg og barna hvor deler av hva jeg og barna er byttet ut. Dette får oss til å se veldig dårlig ut! det har kun vært meg, barna og obersvatør her når dem har vært her.. Hva gjør jeg?? Anonymous poster hash: af7c7...761
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #2 Skrevet 2. juni 2014 Hva jeg og barna har sagt er byttet ut skulle det stå Anonymous poster hash: af7c7...761
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #3 Skrevet 2. juni 2014 Barnevernet lyver ikke i rapporter. Kanskje du og BV har forskjellige forestillinger om hva skriking er? Anonymous poster hash: e6fb8...3f0
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #4 Skrevet 2. juni 2014 Ta kontakt med saksbehandler i barnevernet og be om en gjennomgang av rapporten så du kan fortelle din opplevelse av hva som skjedde. Anonymous poster hash: 08b7e...d1c
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #5 Skrevet 2. juni 2014 hørtes rart ut... Anonymous poster hash: 4b0fc...b76
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #6 Skrevet 2. juni 2014 det har forresten bare vært ei her når bv har vært på hjemmebesøk... ser jeg har skrevet det litt rotete Anonymous poster hash: af7c7...761
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #7 Skrevet 2. juni 2014 Dere må definere hva som er skriking og hva som er prat. Husker du feil muligens? Hvis du har fått veiledning i månedsvis må du vet ha fått høre at du skriker og hva du må jobbe med, er jo det som er poenget med veiledningen. Anonymous poster hash: 18145...1e0
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #8 Skrevet 2. juni 2014 Barnevernet lyver ikke i rapporter. Kanskje du og BV har forskjellige forestillinger om hva skriking er? Anonymous poster hash: e6fb8...3f0 Det lyves i rapporter i både politiet, barnevernet, retten, NAV og andre offentlige instanser. Her fremstår det som svart hvitt - de som mener at barnevernet BARE gjør feil, og de som mener at barnevernet ALDRI gjør feil. Barnevernet, på lik linje med NAV; består av personer og saksbehandlere. For det første er det menneskelig å gjøre feil, for det andre jobber det folk ved alle statlige instanser som ikke burde ha jobbet der, og for det tredje finnes det folk som har råtten personlighet og burde ikke jobbe med kundebehandling overhode. For eksempel, ei av mine venninner ble meldt til barnevernet av ei som prøvde å stjele mannen hennes, men fikk det ikke til, av hevn. Saksbehandleren i barnevernet var denne damas halvsøster, som selvfølgelig ga vrengt bilde av hele saken. Min venninne krevde bytte av saksbehandler, og saken ble henlagt i løpet av 3 måneder, da det ikke ble funnet hold i de grusomme påstandene denne dama kom med, samt tatt i betraktning situasjonen (at hun blant annet fortalte i en sms til felles venninne at hun skulle gjøre livet surt for venninna mi og sørge for at hun blir fratatt barna sine, slik at mannen dumper henne og velger denne andre dama). Jeg har aldri vært i befatning med barnevernet, men forstår likevel at mange kan gjøre feil eller opptrå uredelig. Hadde alle gjort jobben sin 100%, så hadde ingen vunnet rettssaker mot barnevernet, fått medhold i klager på NAV og politiet og så videre. Bruk hodet. Anonymous poster hash: e5477...56f
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #9 Skrevet 2. juni 2014 Dere må definere hva som er skriking og hva som er prat. Husker du feil muligens? Hvis du har fått veiledning i månedsvis må du vet ha fått høre at du skriker og hva du må jobbe med, er jo det som er poenget med veiledningen. Anonymous poster hash: 18145...1e0 Men episoder kan oppleves ulikt, både av barnevernet og av foreldrene, og da er det viktig for et fortsatt samarbeid med at foreldrene får fortelle om sin opplevelse når den ikke er i samsvar med barnevernets opplevelse. Ingen sin opplevelse trenger å være feil, men det er viktig å snakke om det. #4 Anonymous poster hash: 08b7e...d1c
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #10 Skrevet 2. juni 2014 Barnevernet lyver ikke i rapporter. Kanskje du og BV har forskjellige forestillinger om hva skriking er?Anonymous poster hash: e6fb8...3f0 Det lyves i rapporter i både politiet, barnevernet, retten, NAV og andre offentlige instanser. Her fremstår det som svart hvitt - de som mener at barnevernet BARE gjør feil, og de som mener at barnevernet ALDRI gjør feil. Barnevernet, på lik linje med NAV; består av personer og saksbehandlere. For det første er det menneskelig å gjøre feil, for det andre jobber det folk ved alle statlige instanser som ikke burde ha jobbet der, og for det tredje finnes det folk som har råtten personlighet og burde ikke jobbe med kundebehandling overhode. For eksempel, ei av mine venninner ble meldt til barnevernet av ei som prøvde å stjele mannen hennes, men fikk det ikke til, av hevn. Saksbehandleren i barnevernet var denne damas halvsøster, som selvfølgelig ga vrengt bilde av hele saken. Min venninne krevde bytte av saksbehandler, og saken ble henlagt i løpet av 3 måneder, da det ikke ble funnet hold i de grusomme påstandene denne dama kom med, samt tatt i betraktning situasjonen (at hun blant annet fortalte i en sms til felles venninne at hun skulle gjøre livet surt for venninna mi og sørge for at hun blir fratatt barna sine, slik at mannen dumper henne og velger denne andre dama). Jeg har aldri vært i befatning med barnevernet, men forstår likevel at mange kan gjøre feil eller opptrå uredelig. Hadde alle gjort jobben sin 100%, så hadde ingen vunnet rettssaker mot barnevernet, fått medhold i klager på NAV og politiet og så videre. Bruk hodet. Anonymous poster hash: e5477...56f Den dama du refererer til er tydelig innhabil så den saken hadde aldri vunnet frem i retten likevel. Selvfølgelig gjøres det feil, det rare er at BV ALLTID gjør feil i de involvertes øyne. Derfor lyser hvertfall mine varsellamper når HI her påstår at BV lyver i rapporten. Hvorfor skulle BV lyve? Har saksbehandler noe glede av det? Forskjellige oppfattelser av situasjoner ja, men lyve? Nei. Det å i det hele tatt bruke ordet lyve i denne situasjonen fremstår som meget umodent. Anonymous poster hash: e6fb8...3f0
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #11 Skrevet 2. juni 2014 Barnevernet lyver ikke i rapporter. Kanskje du og BV har forskjellige forestillinger om hva skriking er?Anonymous poster hash: e6fb8...3f0 Det lyves i rapporter i både politiet, barnevernet, retten, NAV og andre offentlige instanser. Her fremstår det som svart hvitt - de som mener at barnevernet BARE gjør feil, og de som mener at barnevernet ALDRI gjør feil. Barnevernet, på lik linje med NAV; består av personer og saksbehandlere. For det første er det menneskelig å gjøre feil, for det andre jobber det folk ved alle statlige instanser som ikke burde ha jobbet der, og for det tredje finnes det folk som har råtten personlighet og burde ikke jobbe med kundebehandling overhode. For eksempel, ei av mine venninner ble meldt til barnevernet av ei som prøvde å stjele mannen hennes, men fikk det ikke til, av hevn. Saksbehandleren i barnevernet var denne damas halvsøster, som selvfølgelig ga vrengt bilde av hele saken. Min venninne krevde bytte av saksbehandler, og saken ble henlagt i løpet av 3 måneder, da det ikke ble funnet hold i de grusomme påstandene denne dama kom med, samt tatt i betraktning situasjonen (at hun blant annet fortalte i en sms til felles venninne at hun skulle gjøre livet surt for venninna mi og sørge for at hun blir fratatt barna sine, slik at mannen dumper henne og velger denne andre dama). Jeg har aldri vært i befatning med barnevernet, men forstår likevel at mange kan gjøre feil eller opptrå uredelig. Hadde alle gjort jobben sin 100%, så hadde ingen vunnet rettssaker mot barnevernet, fått medhold i klager på NAV og politiet og så videre. Bruk hodet. Anonymous poster hash: e5477...56f Den dama du refererer til er tydelig innhabil så den saken hadde aldri vunnet frem i retten likevel. Selvfølgelig gjøres det feil, det rare er at BV ALLTID gjør feil i de involvertes øyne. Derfor lyser hvertfall mine varsellamper når HI her påstår at BV lyver i rapporten. Hvorfor skulle BV lyve? Har saksbehandler noe glede av det? Forskjellige oppfattelser av situasjoner ja, men lyve? Nei. Det å i det hele tatt bruke ordet lyve i denne situasjonen fremstår som meget umodent. Anonymous poster hash: e6fb8...3f0 Det finnes faktisk saksbehandlere som ser sitt livs oppgave å gjøre livet surt for foreldrene. To stk her i kommunen har fått sparken etter å ha behandlet sakene helt på trynet, truet foreldrene og oppført seg veldig uproft. Som sagt, det finnes både leger, jordmødre, barnehageansatte og andre som ikke skulle ha hatt jobben sin. Å si til Hi at BV skriver riktig, ferdig med det, blir derfor dumt når vi ikke har vært der og hørt/sagt/lest argumenter i saken. Anonymous poster hash: e5477...56f
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #12 Skrevet 2. juni 2014 Kontakt advokat. Det er faktisk ikke sjelden barnevernet lyver,dikter opp og vrir på folks ord. Opplevd det selv. Jeg kontaktet advokat,tok opp alle samtaler med BV fordi de kom med løgn og oppspinn,og da jeg konfronterte BV-sjefen med mine opptak og hva BV-dama skrev,ble saken henlagt. Hun feilsiterte meg,påstod at jeg hadde sagt ting jeg overhodet ikke hadde sagt,fremstilte meg som dum,og tilla meg følelser jeg faktisk ikke hadde. Hun jobber ikke lenger i BV. Anonymous poster hash: 8f3e4...8fa
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #13 Skrevet 2. juni 2014 Kontakt advokat Wangberg. Å ha altid med deg vitner av familie eller venner! Høres kjent ut og er vanlig praksis i bv. Anonymous poster hash: 691e7...889
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #14 Skrevet 2. juni 2014 Man må alltid ha med seg vitner når man har med barnevernet å gjøre. Eventuelt ta opp samtaler, for de vil vri på det de kan til å gå i deres favør. Så pass på at det ikke bare blir ditt ord mot deres. Anonymous poster hash: eee51...609
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #15 Skrevet 2. juni 2014 Derfor lyser hvertfall mine varsellamper når HI her påstår at BV lyver i rapporten. Hvorfor skulle BV lyve? Har saksbehandler noe glede av det? Anonymous poster hash: e6fb8...3f0 Jeg har ikke erfaring med barnevernet, men har dessverre altfor mye erfaring med Nav. Jeg kan fortelle deg at det lyves blant offentlige ansatte. Det gjøres til og med på pur f... av noen. De gjør med vilje saksbehandlingsfeil for å lage j....skap. Hvis de ikke fant en eller annen forskrudd glede i det så hadde de vel ikke gjort det. Jeg sier ikke alle, men som # 8 skriver, så skjer dette. Offentlige etater er ikke perfekte. Og de er heller ikke pill råtne. Men de har - som alle andre steder i samfunnet - sin del av råtne personer i systemet. Personer som trolig finner glede i den makten de tror de har over andre som er i en vanskelig situasjon. HI, hvis dette er alvorlige beskyldninger som vil få følger for deg og barna fremover, så anbefaler jeg deg å skaffe deg advokat. Lykke til! Anonymous poster hash: db29b...c47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå