Gå til innhold

Når skal det gi seg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..med denne FORFERDELIGE kvalmen... holder på å bli gal!!! Er 9+3 (ca) nå, og har vært ubrukelig i snart to uker... :spy:

Jeg VIL jobbe, og jeg VIL være sammen med ungene mine og mannen min... klarer ikke - ligger jo bare her med bøtta...

også skal vi til syden snart - jeg kan jo ikke dra i denne tilstanden... når pleier kvalmen å gi seg..? Sånn generelt? Jeg husker ikke når det ga seg i mine forrige svangerskap...

Åhhh... hjalp å syte litt... :helen:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg ga det seg i uke 30.

Anonymous poster hash: 9b14c...5bf

Skrevet

For meg ga det seg i uke 30.

Anonymous poster hash: 9b14c...5bf

Ha ha... takk for oppmuntringen... NOT :laugh::wink:

Skrevet

Jeg var værst fra uke 9 til 14.

Lykke til

Skrevet

Jeg var værst fra uke 9 til 14.

Lykke til

Takk!! Det pleier gi seg med meg og - håper bare jeg er sånn noenlunde i form til sydenturen :-) er hyggeligere for alle ;-)

Skrevet

Gir seg rundt uke 19 med meg. Men jordmor sier det er seinere enn normalen.. Føler med deg, vil så gjerne bli gravid jeg og, men må nesten vente til etter ferien pga ekstrem svskapskvalme. Lykke til!

Anonymous poster hash: a845f...24d

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hos meg ga det seg i uke 14. I uke 15 begynte jeg å bli helt normal ;)

Skrevet

Gav seg for meg over natta i uke13 sist svangerskap.. Trodde noe var galt jeg siden kvalmen bare forduftet. :) Denne gangen er jeg ikke så fryktelig kvalm, men gått rundt å vært uggen lenge.. Begynner å gi seg nå, uke 14. :)

Skrevet

Gav seg for meg over natta i uke13 sist svangerskap.. Trodde noe var galt jeg siden kvalmen bare forduftet. :) Denne gangen er jeg ikke så fryktelig kvalm, men gått rundt å vært uggen lenge.. Begynner å gi seg nå, uke 14. :)

Jeg trodde jeg også skulle komme meg unna med å bare være uggen dette svangerskapet... men så kom kvalmen kastende på - hadde vært vidunderlig om det forsvant over natten!! Men skjønner at du ble litt urolig da...

Jeg krysser fingrene for uke 12 jeg da... :cool:

Skrevet

Gir seg rundt uke 19 med meg. Men jordmor sier det er seinere enn normalen.. Føler med deg, vil så gjerne bli gravid jeg og, men må nesten vente til etter ferien pga ekstrem svskapskvalme. Lykke til!

Anonymous poster hash: a845f...24d

Å.. da håper jeg det klaffer for deg etter ferien! Lykke til med det :tommelopp:

Skrevet

Med nr 1 her: uke 5-14, nr 2: uke 4 til 38, nr 3: uke 7-12

Skrevet

Syden, oh... Pass på, mange skumle bakterier der i mat/drikke/dusj som ikke er bra for et foster,

Anonymous poster hash: 69dcd...a9c

Skrevet

Syden, oh... Pass på, mange skumle bakterier der i mat/drikke/dusj som ikke er bra for et foster,

Hvilke er det du tenker på som er spesielt skumle for foster da?

Tar forbehold:

toxoplasmose - ikke klappe katter (dyr generelt kan jeg jo holde meg unna)

listeria - ikke spise noe som ikke er stekt/kokt, uten skall, springvann osv

diare - skal ikke påvirke fosteret m mindre det  er salmonella typhi (typhoidfeber)

hepatitt - er vaksinert

andre ting?

Skrevet

du verden... uke 38?? den var tøff! var det ulikt kjønn fra de andre?

Skrevet

du verden... uke 38?? den var tøff! var det ulikt kjønn fra de andre?

nr 1 og 3 var jenter, nr 2 var gutt.. Raste ned 15 kg istedenfor å legge på meg i svangerskapet, og endte opp på sykehuset periodevis fra uke 14-38. Da startet de opp fødselen, pga at gutten ikke vokste som han skulle, jeg fikk ikke i meg næring, og hadde til slutt ikke noe næring å gi han..

Så når jeg ble gravid med nr 3 (som ikke var planlagt) gikk vi mange runder med oss selv før vi valgte å beholde.. Ikke helt det samme å sitte med en 7-8 åring og slite med slikt, og det å sitte med en som er under året.. Men klarte ikke utføre aborten, så heldigvis gikk det fint for seg :) Men, ingen flere barn nå nei.

Skrevet

Hvilke er det du tenker på som er spesielt skumle for foster da?

Tar forbehold:

toxoplasmose - ikke klappe katter (dyr generelt kan jeg jo holde meg unna)

listeria - ikke spise noe som ikke er stekt/kokt, uten skall, springvann osv

diare - skal ikke påvirke fosteret m mindre det er salmonella typhi (typhoidfeber)

hepatitt - er vaksinert

andre ting?

Toxoplasmose kan det også være i mat og vann. F.eks grønnsaker eller salater som ikke er skylt godt nok, forurenset drikkevann.

Skrevet

For meg ga kvalmen seg i uke 12, da gikk det over til oppkast. Det ga seg i uke 24, for å komme tilbake igjen i uke 32;-) får håpe det snart gir seg for deg, lykke til! Er kjipt når det står på, men du får fokusere på at det er en god grunn for at formen din er som den er, og at det er forbigående:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...