Gå til innhold

Mannen min er blitt helt jævlig mot meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt en travel babytid, med alt for mye som har skjedd på en gang og vi har nesten ikke hatt tid alene sammen. Nå starter han snart på jobb etter fedrekvoten og han er bare sint, grinete, slem og rett og slett ufyselig.

Han starter dagen med å krangle, oppfører seg som om jeg er hans værste fiende og kaller meg stygge ting.

Jeg vil gjerne ordne opp i dette, og prøver å være så blid og hyggelig jeg bare kan, gjør alt av arbeid for at han kan hvile, prøver å få både forholdet og familielivet og huset til å fungere. Men når han er så stygg mot meg som nå, begynner jeg nesten å lure på om vi noen gang kan bli skikkelig kjærester igjen. Vi må ha hjelp! Fra hvem? Hvem kontakter jeg? Hva bør vi gjøre? Tror ikke jeg klarer å "snu" han alene, uansett hva jeg gjør.

Anonymous poster hash: 95824...8c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Familiekontoret, begynn der..

Og fort som fy!

Anonymous poster hash: 6e926...461
Skrevet

I noen kommuner så har de noen kurs for førstegangsforeldre i forbindelse med oppbygging av forhold og kjærestepar.. Tror de kalte det "prepkurs, samlivskurs" , eller noe i den duren.

Dette fordi det er så mange som går fra hverandre i løpet av babys første leveår. Det er en helsikes forandring for dere begge og ingen er bevisste på å få litt alene tid sammen eller husker på hverandre i hverdagen.

Husker ikke hva det heter, men du kan jo høre på HS, det er de som har arrangert det i vår kommune.

Vi fikk tilbudet allerede ved 3 mnd kontrollen, (noe alle fikk) men vi takket nei, men fikk høre hva det gikk ut på. Hørtes egentlig veldig lurt ut for mange.

Noe må gjøres for dere begge. Tror du uansett burde få mannen alene noen timer for å få pratet litt ut.

Anonymous poster hash: c704d...c89
Skrevet

Kunne tenkt meg å ringe familievernkontoret så fort som mulig, men de kan bare kontaktes mellom 12-13.

Hi

Skrevet

Noen får ikke til å gå hjemme, de trenger skillet mellom jobb og privat, kolleger og det å "bruke hjernen".

Kanskje det vil bedre seg når han kommer ut i jobb igjen?

Har dere gått hjemme i denne perioden begge to eller har han fått være alene i pappapermen? Har han fått gjort sluk han ville, eller har du satt standarden og blitt irritert når han har gjort ting anderledes enn deg?

Jeg sier ikke at oppførselen hans er akseptabelt men prøv å se saken fra hans siden.

Anonymous poster hash: 639df...8a4

Skrevet

Noen får ikke til å gå hjemme, de trenger skillet mellom jobb og privat, kolleger og det å "bruke hjernen".

Kanskje det vil bedre seg når han kommer ut i jobb igjen?

Har dere gått hjemme i denne perioden begge to eller har han fått være alene i pappapermen? Har han fått gjort sluk han ville, eller har du satt standarden og blitt irritert når han har gjort ting anderledes enn deg?

Jeg sier ikke at oppførselen hans er akseptabelt men prøv å se saken fra hans siden.

Jeg prøver å se hva det er. Og det enste jeg får it av han er at det er travelt til oss begge, for lite intimitet og sex, lite søvn og mye krangling.

Men hvorfor skal han få oppføre seg slikt og ikke jeg? Jeg vil ikke finne på å gjøre slikt for å skade forholdet, vi skal liksom leve sammen resten av livet. Har barn og hus sammen. Jeg blir så fryktelig lei meg!

Hi

Skrevet

Har dere gått hjemme begge to når han er i pappaperm? Eller er du på jobb?

Skrevet

Har dere gått hjemme begge to når han er i pappaperm? Eller er du på jobb?

Vi har vært hjemme begge to. Han med ilønnet perm i min perm og motsatt, slik at vi har pusset opp hus og delt på omsorg av babyen

Skrevet

Kanskje han er deprimert?

Mannen min ble akkurat slik du beskriver når han var i perm med babyen vår. Det endte opp med at jeg fortalte han hvordan jeg oppfattet han. Da ble han lei seg, innså det selv og dro til lege. Der fikk han god hjelp :)

Anonymous poster hash: 22d8a...1cb

Skrevet

Jeg er sånn mot min mann. Og jeg sliter med en helt for jævlig depresjon.

Han er klar over, jeg er klar over det. Jeg har søkt hjelp.

Anonymous poster hash: 033b4...f61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...