Gå til innhold

MA, og utskrapning...vanskelig å bli gravid på nytt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble gravid tidlig i januar, lykken var overveldende, men dessverre så viste ultralyd 15.mars at hjertet hadde sluttet å slå. Var på ultralyd i februar og da slo hjertet, og alt så bra ut.

Jeg fikk da valget om å ta tabletter eller om jeg ville få utført en utskrapning. Jeg valgte det siste, fordi tanken på å blø og ha fysiske smerter var utenkelig når det allerede var så vondt psykisk.

Men det jeg rett og slett lurer på er om det vil være vanskelig å bli gravid igjen etter utskrapningen? Legen sa nemlig til meg at noen ganger så viser det seg å kunne bli problematisk..

Noen som har opplevd noe lignende og blitt gravid igjen uten problem?

Anonymous poster hash: 3ab9e...6e2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så leit at det ikke gikk sist. Ville bare si at jeg har hatt flere utskrapninger, og blir fortsatt superlett gravid! Lykke til!

Skrevet

Saa leit at det ikke gikk bra. Selv har jeg mister tre ganger, og de jeg har snakket med har alle sagt at det er veldig sjelden blir skader etter en utskrapning. Det ville jeg ikke ha bekymrert meg for, om jeg var deg.

Jeg haaper du faar de barna du oensker deg! Selv fikk jeg to, til tross for mye komplikasjoner.

Klem,

Anonymous poster hash: cc85e...1c3

Skrevet

Til meg sa dei at det tar litt lenger tid med utskraping,dette fordi ein blir skrapt, og det då tar litt tid å bygga opp igjen ei livmor-slimhinne som er god å festa seg i. Difor kan ein trenga å ha mensen nokre gongar først. For meg stemte dette. Det tok 6 mnd etter utskraping,og 6 veker etter vanlig sa å bli gravid på ny.

Lei for at du også har opplevd å mista. Berre stå på med prøvinga, når kroppen er klar lykkast du igjen!

Klem

Skrevet

Jeg hadde utskrapning 05 august og satt med positiv graviditetstest igjen 29 oktober :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...