Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #1 Skrevet 1. juni 2014 På en søndag.... Må ikke jobbe i morgen, men bør vel.. Driver et firma sammen med mannen, så MÅ ikke.. Drikker fordi det får meg til å føle meg likegyldig.. For om jeg ikke er det så takler jeg ikke dette lengre.. Vil bare ha en vanlig jobb. Uten alt styr og stress som et eget firma følger med seg.. Kanskje jeg burde søke hjelp? Eller bare komme meg her ifra og få meg en vanlig jobb? Aner ikke hva jeg vil med dette.. Men er det noen flere her som mistrives i forholdet/hverdagen? Eller er det normalt å drikke 1-5 pils hver kveld? Halv/hel flaske vin o.l..... Anonymous poster hash: 8e461...aaf
Gjest Antarctica Skrevet 1. juni 2014 #2 Skrevet 1. juni 2014 Hver kveld er nok å ta i litt. Du bør prøve å få litt mer kontroll på det. Et par glass et par ganger i uken, men en halv til en hel vinflaske om dagen er farlig.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #3 Skrevet 1. juni 2014 Hver kveld er nok å ta i litt. Du bør prøve å få litt mer kontroll på det. Et par glass et par ganger i uken, men en halv til en hel vinflaske om dagen er farlig. Jeg drikker ikke vin, men det var bare for å illustrere mengden.. Drikker fort 2-3 halvlitere med øl. Men det er ikke hver eneste kveld da. Men i allefall 3-4 ganger hver uke. Ikke like mye hver dag selvsagt, men det blir fort noen pils etter at ungene er i seng. Jeg VET at jeg ikke burde gjøre det. Men hva skal man gjøre da? Mannen er sjelden hjemme så sitter stort sett helt alene etter kl 20 på kveldene.. Anonymous poster hash: 8e461...aaf
Gjest Antarctica Skrevet 1. juni 2014 #4 Skrevet 1. juni 2014 Ikke kjøp det inn. Spiller liten rolle om det er øl eller vin, du ødelegger deg sjøl.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #5 Skrevet 1. juni 2014 Jeg drikker ikke vin, men det var bare for å illustrere mengden.. Drikker fort 2-3 halvlitere med øl. Men det er ikke hver eneste kveld da. Men i allefall 3-4 ganger hver uke. Ikke like mye hver dag selvsagt, men det blir fort noen pils etter at ungene er i seng.Jeg VET at jeg ikke burde gjøre det. Men hva skal man gjøre da? Mannen er sjelden hjemme så sitter stort sett helt alene etter kl 20 på kveldene.. Anonymous poster hash: 8e461...aaf Du må ikke drikke selv om du er alene. Når du drikker så ofte så er det gjerne for å ikke tenke på noe som du egentlig må ta tak i. Finn ut hvordan du vil ha livet ditt/deres. Det er som regel alltid muligheter for kursendring. Snakk med mannen din om at du ikke trives med å ha det slik dere har det og at du er så mye alene. Kan dere f.eks. finne ordninger som gjør at dette endres til høsten eller til neste år? Kan du søke deg deltidsjobb ute slik at du får sett andre? Skaff deg en hobby, be venner komme over. Finn ut hva som er den egentlige grunnen til at du drikker - og så legg en plan for å gjøre noe med det. Fortsetter du som nå så kan du plutselig en dag finne ut at du dro det for langt og har pådratt deg et alvorlig alkoholproblem... Anonymous poster hash: 9da7c...5a4
Gjest Antarctica Skrevet 1. juni 2014 #6 Skrevet 1. juni 2014 Det er det jeg frykter for HI, jeg også... Å drikke alene er et veldig dårlig tegn.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #7 Skrevet 2. juni 2014 Ikke bra å drikke hele tiden, men det som er bra er at du ser det selv. Ser noen sier det er ok med et par glass, men ikke en halv flaske. Et par glass ER en halv flaske. Anonymous poster hash: d51c0...b77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå