Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #1 Skrevet 1. juni 2014 Hei, noen rutinerte søknadsskrivere eller hodejegere her inne ? Jeg søker jobb for tiden, og skal prøve å få frem at jeg er ferdig med å få barn i søknaden (noe som faktisk stemmer). Er dette lurt og hvordan skal jeg i såfall fremlegge dette på en diskret måte? Snart på markedet Anonymous poster hash: 6c156...ad4
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #2 Skrevet 1. juni 2014 Det har faktisk ingenting i en jobbsøknad å gjøre. Ikke i cven en gang! Anonymous poster hash: 0f01a...53c
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #3 Skrevet 1. juni 2014 Jeg var jobbsøker i 6 mnd inntil nylig. I begynnelsen skrev jeg ingenting om barn. Men de siste to mnd la jeg til et avsnitt i slutten av søknaden med at jeg hadde 2 barn, og at min mann var student og hadde hovedansvar ved sykdom. Endte opp med 7 jobbintervjuer på kort tid (kontra ingen), og 3 jobbtilbud. Det går så mye penger med i sluket når det gjelder barn og sykdom, og diverse. Så arbeidsgivere tror jeg setter pris på om du legger ved et avsnitt om din situasjon, ellers tenker de nok det verste. Anonymous poster hash: e9f91...d02
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #4 Skrevet 1. juni 2014 Enig med vedkommende som skriver at denne type informasjon ikke har noe i en jobbsøknad å gjøre. Dette skal ikke være informasjon som kommer frem i en søknad, du trenger ikke skrive noe om at du har barn i det hele tatt. Dette er ikke informasjon som arbeidsgiver trenger å vite før han/hun kaller deg inn på intervju. Om du ønsker kan du heller fremheve dette ved intervju. Jeg har aldri skrevet noe om min familiesituasjon i søknad. Anonymous poster hash: 7fd56...8fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå