Gå til innhold

Kan du litt om Orkideer?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg klippet av de døde blomstene på en av mine orkideer forrige høst har det begynt å vokse blader ut fra kuttstedet. Etterhvert kom det også røtter, eller disse røtter-lignende grenene, ut fra samme sted.

 

Har aldri opplevd dette før, så hvorfor og hva gjør jeg?

Er det meningen at jeg skal knipe dette av og lage avlegger?

 

Anonymous poster hash: c52c1...c68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ny plante? Bare la den vokse, og når den har flere lange røtter klipper du den av og planter i ny potte med orkidejord. Var ivertfall det jeg gjorde, og den vokser og blomstrer som bare det..

 

Anonymous poster hash: 48a12...c12

Skrevet

Samme skjer med to av mine orkideer. Men, jeg veit ikke om man bare kan klippe det av og plante om. Mulig noen av de grønne damene her inne vet...

 

 

Anonymous poster hash: a7cf0...3a2

Skrevet

Du har fått keiki (babyorkidee) :) Hvis keikien har flere enn fire røtter og røttene er over 4 cm, kan du klippe den av og potte om. Du klipper sånn at det blir med rundt 3-4 cm av blomstergrenen den vokser ut fra. Kjøp egnet orkidemedium (bark), men bruk gjerne i tillegg litt mose til flere røtter er etablerte. Fjern mosen når planten er godt etablert.

 

Skal straks potte om mine to keikier jeg og, lykke til! :)

 

Anonymous poster hash: b4a82...695

Skrevet

Supert.

Tusen takk.

 

Anonymous poster hash: c52c1...c68

Skrevet

Det skjedde hos meg også!! Så stas da, endelig en blomst som trives hos meg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...