Gå til innhold

Noen som har opplevd at jenta har utfold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 5 år og i god form.

Hun sa da hun skulle legge seg at det hadde kommet litt i trusa før hun rakk på do for å tisse. Da jeg skulle skifte truse så jeg at det var gulaktig spor i trusen, men stivere enn det blir ved skvetting. Jeg tenker at det må være utflod? Ingen lukt.

Vasket ekstra godt i kveld uten såpe, og så etter om hun var rød. Det var hun ikke, og heller ikke spor etter utflod.

Hun har i det siste begynt å sitte mye med hånden i trusa når hun tror vi ikke ser henne, så jeg tenker at det ha kommet noen bakterier fra det?

Noen som har opplevd utflod? Vi vil kontakte lege.

Anonymous poster hash: 7a332...b61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går hun mye i trange nye bukser? Husker min ene fikk litt urflod pga det...

Anonymous poster hash: 0ba14...8f8

Skrevet

Utflod er ikke uvanlig.

Dersom det ikke lukter vondt, er unormalt mye, eller klør/svir hos barnet, hadde jeg ikke tenkt noe mer på det.

Her har vi en "rumpe/nedentil" vask hver kveld (jente 6år), bruker ikke dåpe, skyller bare med vann, for å fjerne urinrester ol. Har hendt hun har hatt utflod, men ikke noe galt likevel

Anonymous poster hash: b54c2...f28

Skrevet

Takk for svar :D

I det siste har det gått i sommerkjoler :)

Hun har også lenge klaget over verk i magen. Vi har vært til lege for utvendig sjekk samt urinprøve og kontrollurin uten utslag på bakterier. Legen sier at mange barn klager over magevondt uten at det er noe..

HI

Skrevet

Mine jenter (4 og 7) har utflod de tid til annen. Var hos legen med hun eldste og tok det opp igjen på "1-klasse kontrollen" hos helsesøster.

Så lenge det ikke klør eller lukter er det ikke sopp det kommer av. Mange har det, og da har gjerne jentene i familien det også. Hos oss viste det seg at søsteren og moren til mannen min også har hatt tidlig utflod, og dette da er "normalt". Har ikke funnet noen magisk kur dessverre. Legen kunne også fortelle at dette kunne være et tegn på misbruk, ikke det at jeg mistenker det, men det var årsakene vi fikk :)

Anonymous poster hash: a3d1d...6e2

Skrevet

Bruker hun bomullstruser?

Silkelignende ol. Kan irritere.

Tror mi har fått det litt når hun har klødd en del der, og huden blir irritert.

Lenge siden jeg har sett noe i trusa nå etter vi ble nøye med kveldsvasken. (Trir hun har kkødd litt pga litt slurvetørking og tisserester tidligere)

For mye såpe i skrittet kan gi utflod og

Anonymous poster hash: b54c2...f28

Skrevet

Har en jente på 6 år som har en del utflod. Jeg nevnte det for legen en gang jeg var der og hun sa det var helt normalt. Så lenge vi ikke mistenkte misbruk, var det ikke nødvendig å undersøke.

Anonymous poster hash: ef65c...b3e
Skrevet

Takk for svar til alle :)

Hun bruker kun bomullstruser :)

Men jeg tenker det kan virke irriterende når hun plutselig har begynt å utforske der nede :-/ Bør kanskje ta praten om å være ren på fingrene.. Eller herlighet, hva sier man??? Litt ukjent problemstilling :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...