Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #1 Skrevet 1. juni 2014 Noen med erfaringer med barnefar som kommer og går? Her har jeg prøvd lenge over 2 år å støtte oppunder samvær, vi har skrevet 7 samværsavtaler med fam.vernkontoret, far har brutt alle og det har endt hver gang med at han sier han ikke ønsker mer samvær eller kontakt, så går det litt tid også kommer han tilbake og sier han ønsker samvær, i tillegg er far ustabil, han kommer med trusler om å ta sitt eget liv forteller han er dødssyk osv. Nå er det ett år siden siste samvær og han har tatt kontakt og sier han vil ha samvær igjenn. Det er ikke bra for barnet at det er så ustabilt og jeg tenker det er bedre med null samvær enn så ustabilt som det har vært. Kan jeg nekte samvær igjenn nå på grunnlag av alt dette? Eller må jeg bare fortsette å la far komme og gå som han vil? Jeg vil ikke gjøre noe som kan brukes imot meg i en eventuelt rettsak som barnefar stadig truer med, samtidig mener jeg det ikke er det beste for barnet å måtte forholde seg til så ustabile forhold. Hva tenker dere? Noen med lignende erfaringer? Anonymous poster hash: de49c...765
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #2 Skrevet 1. juni 2014 Du kan ikke nekte samvær, men ta det til retten. Ender nok bare til rettsforberedende møte, og du kan begrunne det med at du ønsker en stabil samværsavtale. Jeg gjorde det, og alt ble så mye bedre. Om han ikke dukker opp, så gjør han ikke det, men han kan ihvertfall ikke bare komme når han vil lenger. Ta kontakt med en advokat og forhør deg. Jeg sluttet å kontakte familievernkontoret, syntes det hjalp svært lite i forhold til situasjonen, og tenkte ikke på barnets beste. Anonymous poster hash: 64efa...f8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå