Gå til innhold

Kan en puppegal unge noengang sove hele natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, jeg skjønner jo at han en eller annen gang gjør det, men nå virker det så fjernt. Han er 4 1/2 mnd og spiser litt grøt om kvelden, og så ammes han i søvn. Må amme han til han sovner og enten lirke han oppi sin seng, og går ikke det må jeg amme han i søvn i vår seng og lirke meg bort. Så våkner han alltid etter en time og roer seg kun ved pupp. Og da vil han ligge på puppen egentlig hele natten, men jeg prøver å ta han av. Siden han får grøt er han nok mett, så det er bare kosen. Har nok av melk og! Han tar ikke smokk.. HVA kan jeg gjøre for at han sover litt lengre om kvelden etter han er lagt? Jeg mååå ha noen råd!

Anonymous poster hash: 399a3...a2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvde mye.. Endte med samsoving. Og vi fikk et bedre liv.

Anonymous poster hash: 4a5ab...eea

Skrevet

Det beste rådet jeg kan gi deg er å ikke ha så dårlig tid. Han er jo bitteliten enda! Klart han vil ha pupp hele tiden. I den alderen er det det eneste som kan trøste. Se heller på det som at du nå har muligheten til å gjøre han til verdens tryggeste unge! Jeg har vært igjennom akkurat det samme som deg, men tok det helt med ro og ga henne pupp akkurat når hun ville, dag og natt. Er i dag en svært trygg og harmonisk unge. Nyt det selv om det er slitsomt! Du vil aldri være så nær og så tett på barnet ditt som du er akkurat nå. Om 4 mnd er det ikke sikkert han vil ha mere pupp...

Anonymous poster hash: dbd80...576

Skrevet

Jenta til ei i barselgruppa mi spiste annenhver time om natta fra hun ble født til hun ble nattavendt som ca 9-10 mnd. De hadde prøvd alt mulig, men det er faktisk babyen som bestemmer. Hun tok heller ikke smokk, fikk ikke fast føde før hun var 6 mnd.

Anonymous poster hash: cc2be...68d
Skrevet (endret)

Jaja tro det eller ei men det skjer :) :) babyen min på 9 mnd har akkurat begynt med det, men det ble noe verre før det ble bedre! Han var oppe 4-5 ganger til han var 5 mnd og da gikk det over til 1-2 ganger om natten men da han var 6 mnd snudde det helt og han våknet opp til 7-8 ganger.. Da jeg gikk tilbake i jobb for en uke siden tok far over og vi nattavvente og nå sover han natten gjennom, våkner kanskje en til to ganger men da sovner han igjen så og si like raskt. Så hold ut, det er sykt slitsomt men utrolig deilig når det endelig er litt mer stabilt om nettene :)

Endret av Tessolinen
Skrevet

Det beste rådet jeg kan gi deg er å ikke ha så dårlig tid. Han er jo bitteliten enda! Klart han vil ha pupp hele tiden. I den alderen er det det eneste som kan trøste. Se heller på det som at du nå har muligheten til å gjøre han til verdens tryggeste unge! Jeg har vært igjennom akkurat det samme som deg, men tok det helt med ro og ga henne pupp akkurat når hun ville, dag og natt. Er i dag en svært trygg og harmonisk unge. Nyt det selv om det er slitsomt! Du vil aldri være så nær og så tett på barnet ditt som du er akkurat nå. Om 4 mnd er det ikke sikkert han vil ha mere pupp...

:-) for et koselig svar :-) jo jeg gir når han vil ha, men kunne bare av og til tenkt meg litt tid til andre ting om kvelden, pluss jeg er redd han venner seg på å sove slik?

Skrevet

Jaja tro det eller ei men det skjer :) :) babyen min på 9 mnd har akkurat begynt med det, men det ble noe verre før det ble bedre! Han var oppe 4-5 ganger til han var 5 mnd og da gikk det over til 1-2 ganger om natten men da han var 6 mnd snudde det helt og han våknet opp til 7-8 ganger.. Da jeg gikk tilbake i jobb for en uke siden tok far over og vi nattavvente og nå sover han natten gjennom, våkner kanskje en til to ganger men da sovner han igjen så og si like raskt. Så hold ut, det er sykt slitsomt men utrolig deilig når det endelig er litt mer stabilt om nettene :)

så godt å høre!:-) må bare holde ut og bare gi han puppen jeg da :-)

Gjest Turid87
Skrevet

Jeg har en som er nøyaktig lik.

I de verste periodene har jeg hatt henne sovende på puppen i fanget på stua på kvelden.

Nå er hun 11 mnd og jeg amme i søvn i 15-30min, og må inn 1-2 ganger i løpet av kvelden og amme i 1-5minutter. Absolutt levelig.

Vi samsover. I perioder ammer jeg timesvis i strekk, da pga tenner, ubehag, separasjonsangst, utvikling og behov for ekstra trygghet. Men jevnt og trutt blir det bedre og bedre. Nå ammer jeg 2-3 ganger fra jeg legger meg til vi står opp, i motsetning til hver 1,5 t som hun gjorde i 4 mnd alderen.

Og plutselig er ammingen over :-) jeg lar henne styre det i hennes eget tempo, enn så lenge. Trygghet og kos er gullverdt å ha med seg for de søte små.

Skrevet

:-) for et koselig svar :-) jo jeg gir når han vil ha, men kunne bare av og til tenkt meg litt tid til andre ting om kvelden, pluss jeg er redd han venner seg på å sove slik?

Hold ut! Det blir bedre. Han kommer ikke til å ligge på puppen hver natt til han blir tre ;-) akkurat nå er det sånn. Om kort tid er det annerledes. Er det en ting som er sikkert, så er det at de endrer seg konstant.

Skrevet

Vår nr tre ble født m døgnrytme og sov godt til han var tre mnd. Da endret mønsteret seg nærmest over natta og han måtte ha pupp hele tida, ammet kjempeofte på natta og jeg var utmatta. Vi bestemte oss for å vente og ta nattavvenninga når han spiste nok på dagtid til at d var forsvarlig å kutte ut helt på natta. Jeg vil derfor råde deg til å vente til babyen er 7-8 mnd (tror d er den ideelle tiden å avslutte nattpuppen på) - d er tross alt en veldig avgrensa periode og babyen trenger den nærheten, fokuser på det:) MEN - her kommer mitt viktigste råd til deg. Vår var helt avhengig av å sovne ved puppen, så vi fant ut at det "vanlige" rådet m at pappaen overtar et par netter var for drastisk - babyen ville "miste" både puppen og mammaen på en gang. Vi begynte derfor å amme i stua, med lyd og lys, og så bar pappaen inn på soverommet og sang før han la. Vi tok det rett og slett litt gradvis ift å involvere pappen mer, men - det viktigste i det dere bestemmer dere for å avslutte nattpuppen er at dere er helt konsekvente! Gi vann på flaske dersom babyen skulle skrike voldsomt og lenge, men ikke pupp. Det tok overraskende få kvelder og netter for oss og vi merka at babyen ble mye blidere og harmonisk på dagtid (!!!) og jeg ble en atskillig mer utvilt mamma. LYKKE TIL, føler med deg mens det står på!!

Anonymous poster hash: d9e3d...ba6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...